ملکی فر: صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی خط مونتاژ در سایرکشورها تسهیلات می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هدف از برگزاری شانزدهمین دوره از سلسله رویدادهای یکشنبه های صادراتی با تمرکز بر حوزه سلامت با کشور پاکستان را توسعه مراودات تجاری شرکت های دانش بنیان ایرانی با کشور پاکستان نام کرد.

ملکی فر: صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی خط مونتاژ در سایرکشورها تسهیلات می دهد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، شانزدهمین رویداد یکشنبه های صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب کلینیک مدیریت صادرات دانش بنیان، با موضوع وبینار و نشست های تجاری ایران و پاکستان هم اکنون به صورت آنلاین درحال برگزاری است.

در ابتدای این نشست دکتر ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به پیشرفت های شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر گفت: در کشور 6263 شرکت دانش بنیان داریم که این شرکت ها در حوزه های مختلف فناوری محصولات و خدمات پیشرفته ای را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند.در طول چندسال گذشته تعداد قابل توجهی از این شرکت ها به توانمندی های خوبی دست پیدا کرده اند و وارد بازارهای بین المللی شده اند و هم اکنون می توانند خدمات و محصولات شان را در کشورهای دیگر به فروش برسانند.

وی در ادامه توضیحات خود با اشاره به تسهیلات حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: طبق قانون وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت های دانش بنیان است. شرکت هایی که به مرحله صادرات رسیده٬اند با ابزارهای تامین مالی،تسهیلات و سرمایه گذاری حمایت می شوند. شرکت هایی که به لحاظ صادراتی توانمند هستند اما تا الان نتوانسته اند وارد بازارهای صادراتی شوند با سرویس هایی عمدتا از جنس توانمندسازی و شبکه سازی کمک می کنیم تا بتوانند شبکه ارتباطی خود را در خارج کشور توسعه دهند و به جمع شرکت های صادراتی بپیوندند. یکشنبه صادراتی شانزهم با تمرکز روی حوزه سلامت و کشور پاکستان قصد دارد مراودات تجاری شرکت های دانش بنیان را با کشور پاکستان تسهیل کند.

ملکی فر درخصوص خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه صادرات شرکت های دانش بنیان توضیح داد:بخش توانمندسازی صادراتی سه دسته خدمت داریم که عبارتنداز آموزش و مشاوره صادراتی، استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی وحفاظت از مالکیت فکری.در حوزه شبکه صادراتی به شرکت های دانش بنیان کمک بلاعوض می کنیم برای اینکه در نمایشگاه های خارجی در قالب پاویون و حضور مستقل حضور داشته باشند.پذیرش هیات های تجاری برنامه دیگری است که براساس آن مهمانی از خارج کشور برای مذاکره و ملاقات با شرکت های دانش بنیان به ایران دعوت می شوند و بالعکس هیات هایی متشکل از شرکت های دانش بنیان به خارج از کشور اعزام می شوند.

وی در ادامه اضافه کرد:در بخش تامین مالی صادراتی، تسهیلات سرمایه گذاری با نرخ هایی پایین تر از نرخ های معمول صندوق در اختیار شرکت ها قرار می دهیم تا شرکت ها بتوانند محصولات و خدماتشان را در آن کشورها به فروش برسانند. همچنین تسهیلات راه اندازی خط مونتاژ در خارج کشور هم در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با شاره به دستاوردهای یکشنبه های صادراتی گفت:در یکشنبه های صادراتی تا به امروز سراغ 10 حوزه فناوری رفته ایم. در نشست هایی که مشتریان یا هیات های خارجی حضور داشته اند نمایشگاهی از محصولات دانش بنیان هم به نمایش درآمده است. در این نشست ها شرکت ها برای ورود به بازار و قوانین 9 کشور و 2 اتحادیه اوراسیا و اروپا آموزش داده شده اند. تا امروز بیش از 1279 کاربر آنلاین از شرکت های دانش بنیان و فناور و سایر بازیگران اکوسیستم داشته ایم و بیش از 180 مذاکره اختصاصی بین شرکت های دانش بنیان با بازرگانان ،مشتریان و خریداران بالقوه محصولات و خدمات آن ها داشته ایم.

ملکی فر درخصوص برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی در ارتباط با کشور پاکستان گفت:در سال 98 یک پاویونی از شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه health asia داشتیم. 9 شرکت دانش بنیان در این پاویون حضور داشتندکه دستاوردهای زیادی برای این شرکت ها به همراه داشت.در بهمن 99 هیات تجاری متشکل از حدود 12 کشور در جزیزه کیش با شرکت های دانش بنیان ملاقات کردند که یکی از این کشورها پاکستان بود. در فروردین 1400 در وبینار معرفی بازار صادراتی پاکستان در حوزه سلامت هم حضور فعال داشتیم و کنندگان ما خدمات و رویکردهای صندوق را معرفی کردند. هم اکنون هم رویداد یکشنبه صادراتی تجارت با پاکستان را در حوزه سلامت داریم. در آبان ماه 1400 هم 4 نمایشگاه صنعت و ماشین آلات، انرژی های تجدیدپذیر، خودرو و حمل ونقل در شهر کراچی پاکستان برگزار خواهد شد. صندوق نوآوری از حضور مستقل شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه حمایت می کند و 70 درصد هزینه های آن هارا به صورت بلاعوض پرداخت خواهد کرد. سایر نمایشگاه های Asia Health، Health Pak پاکستان هم که بزودی برگزار می شود تحت حمایت صندوق نوآوری خواهند بود.

parisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه

umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157298

به "ملکی فر: صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی خط مونتاژ در سایرکشورها تسهیلات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکی فر: صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی خط مونتاژ در سایرکشورها تسهیلات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید