مقایسه دو خودروی جداب تیگو 5 با هایما s7

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : مشخصات فنی خودرو تیگو 5 و هایما s7 در این گزارش آمده است تا به یاری آن ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مقایسه دو خودروی جداب تیگو 5 با هایما s7

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار، تیگو 5 با هایما s7 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به شمار می آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل های گوناگون در سگمنت های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی سخت کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر هایی است که ممکن است علاقه مندان را دچار تردید کند.

معرفی تیگو 5

تیگو 5 یکی از محصولات پیروز شرکت خودروسازی چینی، چری است. چری، شرکتی مستقل است که بعد از اصلاحات مالی در چین، با صادرات خودرو به بیش از 80 کشور دنیا، خود را به عنوان برندی بین المللی مطرح نموده است.

چری تیگو 5، در واقع ادامه نسل خودرویی به نام تیگو 3 است که به عنوان خودرویی مالی در سال 2010 از سوی شرکت چری روانه بازار شده است. مانند دیگر محصولات چری و ام وی ام، تیگو 5 نیز توسط مدیران خودرو به عنوان شریک تجاری این خودروساز چینی در ایران، به بازار داخل راه پیدا کرد و در زمان کوتاهی توانست جایگاه خود را به عنوان یک شاسی بلند نیمه لوکس چینی تثبیت کند.

چری تیگو 5 در طول حیات خود، دو بار تجربه به روزرسانی را از سرگذرانده است. در به روز رسانی اول، بدنه تیگو 5 دچار اصلاحات شد و در نسخه بعدی، تغییرات مثبتی در کابین خودرو رخ داد. این دگرگونی ها، در نهایت باعث شد تیگو 5 با گذشت سال ها، هم چنان جایگاه خود را در میان رقبا حفظ کند و خودرویی پرطرف دار در کلاس کراس اوور باقی بماند. در مقاله مقایسه تیگو 5 و هایما s7، قصد داریم نسخه جدید تیگو 5 اکسلنت را که روی سایت شرکت مدیران خودرو در دسترس است، به صورت مفصل آنالیز کنیم.

معرفی هایما s7

هایما s7، محصول سال 2010 کمپانی هایما است. این شرکت خودروسازی چینی، یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی فاو است که با محصولاتی چون بسترن در ایران شناخته می گردد. ایران خودرو از سال 2015 پای محصولات هایما را به بازار ایران باز کرد و مونتاژ خودروهای هایما در ایران را بر عهده گرفت.

دلت می خواد هایما S7 رو کارشناسی شده و با ضمانت بخری ، روی لینک زیر کلیک کن

هایما s7، اولین خودرو وارداتی هایما در ایران است که در ابتدا، با موتور تنفس طبیعی 2 لیتری تنفس طبیعی عرضه شد. چندی بعد، در پی نارضایتی خریداران نسبت به توان فنی پیشرانه مذکور، طی توافقات مسئولین ایران خودرو با شریک چینی، هایما s7 این بار با موتور 1.8 لیتری توربوشارژ و چهره ای جدید، راهی خیابان های ایران شد.

مقایسه تیگو 5 با هایما s7 از لحاظ ظاهری

در ابتدای این آنالیز، به مقایسه تیگو 5 و هایما s7 از لحاظ ظاهری می پردازیم. در یک سمت این مقایسه، تیگو 5 جذاب ایستاده است که مانند دیگر محصولات این خودروساز چینی، براساس زبان مشترک طراحی آناتومی بدن ماهی و شعار سیرتی به خوبی آب طراحی شده است. جلو پنجره مشبک تیگو 5، به خوبی احساس الهام گیری از آب و بدن ماهی را به تصویر کشیده است.

چراغ های کشیده به همراه نوارLED دی لایت و گرافیک جذاب، ابهت خاصی به این چینی خوش قیافه بخشیده است. در بخش نمای کناری، علاوه بر خطوط عضله ای و حجیم قسمت درب ها و رکاب خودرو مجهز به چراغ های LED با آرم چری، شاهد رینگ های 17 اینچی آلومینیومی هستیم که در عین سادگی، بسیار زیبا به نظر می رسد.

تابحال به فروش خودرو خودت بدون یک ثانیه اتلاف وقت فکر کردی، اینجا کلیک کن تا با بالاترین سود ممکن خودروی خودت رو بفروشی

نمای عقبی تیگو 5، در هماهنگی کامل با بخش جلو و جانبی طراحی شده است و از چراغ های LED و دفیوزرهای روکش کروم در دو سمت سپر، می توان به عنوان جذابیت های بخش عقبی خودرو یاد کرد.

در سمت دیگر مقایسه تیگو5 و هایما s7، از لحاظ ظاهری، هایما s7 قرار گرفته است که یک سر و گردن پایین تر از تیگو 5 است. باید بدانید که طراحی بدنه این خودرو، متعلق به سال های قبل است و نسخه فیس لیفت توربو هم تغییرات اساسی نسبت به نسخه های قبل نداشته است. اگرچه تغییرجلو پنجره کروم با آرم هایما به همراه ارتفاع مناسب ماشین در شأن یک خودرو شاسی بلند، تا حد زیادی توانسته توجه خریداران را به خود جلب کند. این تغییرات به همراه سپر جدید و تزئینات کرومی، نمای ظاهری بهتری را برای هایما s7 توربو به ارمغان آورده است.

در بخش جانبی، برجستگی اطراف گلگیرها و محدوده رکاب، حالتی عضله ای و برجسته به وجود آورده و نمایی اسپرت تر به هایما s7 بخشیده است. گرافیک چراغ های عقب، در نسخه جدید مدرن تر شده و قسمتی به زیر سپر خودرو اضافه شده است که محل قرار دریافت سر اگزوزهای کرومی و چراغ های مه شکن عقب است. در کل، نمای هایما s7 اگرچه به جذابیت تیگو 5 نیست، اما رضایت خریداران را برای خودرویی با این رنج قیمت تامین می نماید.

مقایسه تیگو 5 با هایما s7 در بخش طراحی داخلی

مقایسه تیگو 5 و هایما s7 را در بخش طراحی داخلی با آنالیز کابین تیگو 5 آغاز می کنیم. یکی از مهم ترین عوامل جذابیت کابین تیگو 5، داشبورد اسپرت و مدرن آن است. مجموعه داشبورد تیگو 5، اطلاعات مختلف و ضروری برای راننده را به سهولت در اختیار او قرار می دهد. غربیلک فرمان با روکش چرم و مجموعه کاملی از دکمه های کنترلی، آسایش زیادی را برای کاربر فراهم نموده است. جایگاه های تیگو 5، ارگونومی مناسبی دارند و مانند دیگر اجزای کابین، از مواد مرغوب و غیر سمی ساخته شده اند. در کل، با ورود به کابین تیگو 5، تصویری مدرن و لوکس را مشاهده خواهید کرد.

داشبورد هایما s7، در عین سادگی، ارگونومیک و تقریبا کاربردی طراحی شده است؛ البته کنسول میانی هایما s7 دکمه های زیادی دارد که در نگاه اول، ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. تریم دو رنگ که از جذابیت های کابین هر خودرویی به شمار می رود، در تیگو 5 و هایما s7 نیز دیده می گردد. در کل، اگرچه هیچ کدام از دو خودرو طراحی اغواکننده ای ندارند، اما در حد و اندازه های خود راضی کننده هستند. البته که در این بخش نیز رجحان با تیگو 5 است.

مقایسه تیگو5 با هایما s7 از لحاظ فنی

در بحث مقایسه تیگو5 و هایما s7 از لحاظ فنی، باید گفت که در قلب تیگو 5، یک موتور دو لیتری DVVT تنفس طبیعی قرار گرفته است که اگرچه با فراهم کردن امکان کارکرد سوپاپ ها با زمان متغیر، راندمان و کارایی موتور را افزایش داده است، اما با این حال، پاسخ گوی خودرویی با وزن تیگو 5 نیست. عملکرد ضعیف موتور، شتاب اولیه راضی کننده ای را به همراه ندارد و در سربالایی ها هم بلای جان تیگو 5 شده است. پیشرانه تیگو 5، نیروی خود را به وسیله گیربکس هفت سرعته CVT به چرخ های خودرو منتقل می نماید و کمی نمایدی و ضعف نیز که از خصوصیات گیربکس های خودروهای چینی است، در تیگو 5 نیز دیده می گردد.

در سمت دیگر این مقایسه، هایما s7 در نسخه جدید با پیشرانه توربوشارژ 1.8 لیتری عرضه شده است که نیرویی برابر 170 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر دارد. نیروی این پیشرانه توربوشارژ، توسط گیربکس6 دنده اتوماتیک به چرخ های هایما s7 منتقل می گردد. در این خودرو نیز علی رغم وجود موتور توربوشارژ، به علت وزن بالای هایما s7 شتاب اولیه نه چندان خوبی را شاهد هستیم. از طرف دیگر، این پیشرانه توربوشارژ، هماهنگی خوبی با گیربکس هایما S7 ندارد که باعث نارضایتی خریداران این خودرو شده است. در کل، از نظر فنی تقریبا هر دو خودرو در شرایط مشابهی هستند و موتور توربوشارژ هایما s7، نتوانسته مزیت رقابتی خاصی را در مقایسه با تیگو 5 برای آن به ارمغان بیاورد.

در جدول زیر، می توانید مقایسه تیگو 5 و هایما s7 را از لحاظ فنی مشاهده کنید:

مدل خودرو

تیگو5 اکسلنت

هایما s7 توربو

پیشرانه

4 سیلندر خطی

4 سیلندر

حجم موتور

2 لیتر

1.8 لیتری

حداکثر قدرت

139 اسب بخار

170 اسب بخار

حداکثر گشتاور

182 نیوتن متر

230 نیوتن متر

گیربکس

اتوماتیک هفت سرعته CVT

6 دنده اتوماتیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

9 لیتر در صد کیلومتر

9.6 لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر تا صد

12.8 ثانیه

10 ثانیه

حداکثر سرعت

175 کیلومتر در ساعت

170 کیلومتر در ساعت

مقایسه آپشن ها و امکانات رفاهی تیگو 5 و هایما s7

در بخش مقایسه آپشن و امکانات رفاهی تیگو 5 و هایما s7، هر دو خودرو تقریبا دو شادوش یکدیگر ایستاده اند و از امکانات و آپشن های به روزی بر خوردار هستند. در لیست امکانات رفاهی هر دو خودرو، مواردی چون گرم کن جایگاه، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، سانروف برقی، سیستم مولتی مدیا به همراه نویگیشن و کروز کنترل دیده می گردد.

در جدول زیر، می توانید تجهیزات و آپشن های تیگو 5 و هایما s7 را مقایسه کنید:

تجهیزات

تیگو 5 اکسلنت

هایما s7 توربو

چراغ

چراغ روز LED، مه شکن های جلو و عقب، اتولایت

چراغ روز LED، مه شکن های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل

سیستم های مولتی مدیا

صفحه نمایش لمسی دارای پورت AUX،USB ،GPS ، بلوتوث، 6 عدد بلندگو

صفحه نمایش لمسی دارای پورت AUX، USB و GPS، کارت SD و بلوتوث، 4 عدد بلندگو و 2 عدد تیوتر

صفحه نمایش

لمسی 10 اینچی

لمسی 7 اینچی

آینه

آینه های جانبی برقی تاشونده گرم کن دار دارای راهنما

آینه های جانبی برقی تاشونده گرم کن دار دارای راهنما، آینه وسط ضد انعکاس نور، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع، آینه وسط با قابلیت نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)

تهویه مطبوع

اتومات دوگانه و تنظیم دریچه های کولر به صورت دیجیتال

اتوماتیک

جایگاه

جایگاه راننده 6حرکته برقی گرم کن دار و جایگاه شاگرد 4 حرکته دستی گرم کن دار، تریم دو رنگ

جایگاه راننده 8 حرکته برقی گرم کن دار و جایگاه شاگرد 4 حرکته دستی، جایگاه های عقب تاشو دو تکه تریم دو رنگ

شیشه

شیشه بالابر برقی برای کلیه درب ها با فشار یک دکمه

شیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه عقب و شیشه های جانبی عقب دودی

سیستم های هشدار دهنده

سنسور جلو و عقب، سنسور پارک خودرو در عقب، سنسور باد لاستیک ها TPMS، چراغ هشدار دهنده باز ماندن درب های خودرو، سیستم هشدار دهنده و سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، قفل مرکزی

سنسور دنده عقب، نمایش میزان باد لاستیک ها TPMS، قفل مرکزی، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درب ها، اخطار باز بودن کمربند، سنسور نور و باران

سایر امکانات

کروز کنترل، سانروف برقی

کروز کنترل، سانروف برقی، اسپویلر، برف پاک کن شیشه عقب

مقایسه تیگو5 با هایما s7 از لحاظ تجهیزات ایمنی

در بحث مقایسه تیگو 5 و هایما s7 از لحاظ تجهیزات ایمنی، باید بدانید که هر 2 خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی جلو و عقب و سیستم ترمز ضد قفل (EBD+ABS) هستند. تیگو 5، پیروز به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده است، اما هیچ گونه نتایج معتبری در مورد عملکرد هایما s7 در این موسسه یافت نمی گردد.

در جدول زیر، می توانید مقایسه تیگو 5 و هایما s7 را از لحاظ ایمنی مشاهده کنید:

تجهیزات

تیگو 5 اکسلنت

هایما s7 توربو

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

کمربندهای ایمنی سه نقطه ای عقب، ایزوفیکس، سیستم ضدسرقت (ایموبلایزر)

قطع اتوماتیک سوخت هنگام تصادف، باز شدن اتوماتیک قفل درب ها هنگام تصادف، قفل کودک درب های عقب، سیستم ضدسرقت (ایموبلایزر)، کمربندهای پیش کشنده جلو با امکان تنظیم ارتفاع، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای عقب، ایزوفیکس

کیسه هوا

راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو (مجموعا 4 عدد)

راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو (مجموعا 4 عدد)

سیستم ترمز

ترمزدیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل EBD+ABS، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP+ASR+DTC+HHC+EBA

ترمزدیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل EBD+ABS، سیستم یاری در سربالایی HSA، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کنترل کشش TCS

مقایسه تجربه رانندگی تیگو 5 و هایما s7

به بخش مقایسه تیگو 5 و هایما s7 از نظر تجربه رانندگی می رسیم. در این بخش، می توان گفت که گیربکس تیگو 5 در مقایسه با همتایان چینی خود، عملکرد نرم تر و بی صدا تری دارد. قابلیت تیپ ترونیک گیربکس این خودرو، موجب می گردد تا راننده با توجه به شرایط، یکی از حالت های Eco یا Sport را انتخاب کند. عایق کاری خودرو نیز بسیار خوب اجرا شده است و مانع از نفوذ صدای موتور یا محیط بیرون به داخل کابین می گردد. ارتفاع خودرو مناسب است اما مکان ستون A، باعث شده تا راننده دید ضعیفی نسبت به اطراف داشته باشد.

از طرف دیگر، علی رغم سیستم تعلیق مک فرسون با فنر پیچشی و میله ضد لغزش در قسمت جلو و سیستم تعلیق کشنده چندگانه با فنر پیچشی در قسمت عقب، سواری تیگو 5 کمی خشک به نظر می رسد و توقع سواری خیلی نرمی به خصوص در جاده های نا هموار را نباید از این خودرو داشته باشید.

هایما S7 توربو، سیستم تعلیق خوبی دارد که سواری نرمی را برای سرنشینان رقم می زند. البته همین سیستم تعلیق به همراه ارتفاع زیاد ماشین در پیچ ها، می تواند کمی خطرساز باشد. برخلاف تیگو 5، عایق بندی این خودرو در حد قابل قبولی نیست و صدای پیشرانه داخل خودرو شنیده می گردد. شتاب خودرو با پیشرانه جدید، نسبت به نسخه قبلی، بهتر شده است و خبری از واکنش خیلی ضعیف پدال گاز نیست.

جمع بندی مقایسه تیگو 5 با هایما s7

با توجه به تمامی مواردی که در مورد مقایسه تیگو 5 و هایما s7 گفته شد، تیگو 5 از شرایط خوبی در بازار برخوردار است. اگرچه موتور تنفس طبیعی این خودرو در مقایسه با موتور هایما s7 چالاکی کمتری دارد، اما استهلاک آن نیز کمتر است و هم چنین از هزینه گزاف بنزین سوپر در امان است. در نتیجه، تیگو 5، خودرویی با امکانات رفاهی و ایمنی بهتر و استهلاک کمتر نسبت به رقیب و دارای ضعف هایی چون شتاب اولیه ضعیف و مصرف سوخت بالا است. این خودرو، در رنج قیمتی خود و کلاس کراس اوور شهری، انتخاب خوب و مطمئنی به نظر می رسد.

خریداران هایما S7 توربو، با مسئله ای به نام خدمات پس از فروش روبرو هستند. علی رغم تعداد زیاد و گستردگی نمایندگی های ایران خودرو، خدمات این خودرو به خوبی انجام نمی پذیرد و مشکل کمبود قطعات یدکی نیز وجود دارد. در کل، هایما S7 توربو با کسب نمره کمتر در بخش طراحی، ایمنی و امنیت، علی رغم شایستگی هایی چون موتور پر قدرت و شتاب اولیه بهتر، در رتبه پایین تری نسبت به تیگو 5 قرار می گیرد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 117111

به "مقایسه دو خودروی جداب تیگو 5 با هایما s7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دو خودروی جداب تیگو 5 با هایما s7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید