مقایسه آلمان و سوئد برای زندگی و مهاجرت

به گزارش مجله سرگرمی، آلمان و سوئد دو کشور اروپایی با ویژگی های منحصربه‌فرد خود هستند. در این مقاله، به مقایسه این دو کشور از لحاظ اقتصاد، شرایط زندگی، جغرافیا، جمعیت، فرهنگ و غذا پرداخته می‌شود تا افراد علاقه‌مند به مهاجرت، بتوانند تصمیم آگاهانه‌تری اتخاذ کنند.

بیشتر مردم برای مهاجرت تحقیقات و آنالیز هایی انجام میدهند تا مناسب ترین کشور را متناسب با معیارهای خود برای زندگی انتخاب نمایند اما گاهی اوقات ممکن است بین دو کشور مردد شوند و به خوبی نتوانند انتخاب نمایند در این جا است که باید الویت های خود را معین نمایند و به آنالیز دقیق تر شرایط زندگی در کشور مورد نظر بپردازند. ما در این مطلب سعی داریم که دو کشور آلمان و سوئد را با توجه به شرایط مالی ، شرایط آب و هوایی و طبع غذایی باهم مقایسه کنیم تا شما راحت تر بتوانید تصمیم گیری کنید که کدام کشور را برای مهاجرت و زندگی انتخاب کنید پس باما همراه باشید.

مقایسه آلمان و سوئد برای زندگی و مهاجرت

مقایسه آلمان و سوئد برای زندگی و مهاجرت

اقتصاد و شرایط زندگی

آلمان

این کشور عظیمترین اقتصاد اروپا و چهارمین اقتصاد دنیا در فراوری ناخالص داخلی و پنجمین برابری قدرت خرید در دنیا را دارد آلمان که از بنیان گذاران اتحادیه اروپا میباشد دارای سطح بالا از نظر نوآوری ، نیروی کار ماهر و همچنین پایین ترین سطح فساد میباشد.ده محصول اول صادراتی آلمان عبارتند از: خودرو، ماشین آلات، محصولات شیمیایی، محصولات الکترونیک، تجهیزات الکتریکی، مواد دارویی، تجهیزات حمل و نقل، فلزات، محصولات خوراکی و پلاستیک است و دارای ذخایری غنی از چوب ، سنگ ، سنگ آهن ،پتاس ، نمک ، اورانیوم ،نیکل ، کوپر و گاز طبیعی میباشد.آلمان همچنین میزبان عظیم ترین نمایشگاه های دنیاست و دو سوم نمایشگاه های معتبر دنیا در این کشور برگزار می شوند.

مردم آلمان عموما افرادی جدی شناخته می شوند. با وجود جدیت، یکی از مهربان ترین مردم اروپا هستند. آلمانی ها به سردی چیزی که نشان می دهند، نیستند. آلمان کشوری عظیم است که چیز های زیادی با هزینه مناسب برای عرضه به مسافران دارد. کشور آلمان واقع در قاره اروپاست و نام رسمی آن جمهوری فدرال آلمان می باشد.

جمعیت و مساحت : وسعت آلمان 357121.41 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 82 میلیون نفر است.

پایتخت : پایتخت این کشور قبلا شهر بن بوده است و هم اکنون برلین می باشد. برلین عظیمترین شهر آلمان می باشد و با 3 میلیون و نیم شهروند ساکن در برلین، این شهر پر جمعیت ترین شهر آلمان نیز می باشد.

واحد پول : یورو

درآمد : حداقل درآمد در آلمان (در هر ساعت) 8.84 € و حداقل درآمد (ماهانه) براساس 40 ساعت کار در هفته 1532 € در سال 2018 می باشد و حدبیشتر درآمد در آلمان (ماهانه) 4000 € یا بیشتر می باشد.

هزینه زندگی : هزینه های زندگی در شهرهای مختلف، متفاوت است و طبیعی است که هزینه ها در شهرهای عظیم، بالاتر باشد؛ اما متوسط هزینه زندگی در آلمان به صورت ماهانه بین 600 تا 800 یورو متغیر است که این مقدار بیشتر به سطح زندگی افراد بستگی دارد.

حمل و نقل : شبکه حمل و نقل عمومی در آلمان واقعا فوق العاده است و از هر نقطه از شهر خیلی راحت می تونید خودتون رو به قسمت های دیگه شهر و یا شهر های اطراف برسونید. معمولا شهر های عظیم آلمان 4 نوع وسیله حمل و نقل متمایز دارند. سریع ترین و رایج ترین وسیله حمل و نقل در این کشور شامل U-Bahn و 13 شبکه زیر زمینی S-Bahn که در واقع همون مترو ها و یا قطارهای سریع و سیر هستند که استفاده از اون ها هوادار های بیشتری داره. بعد از اون اتوبوس ها و تراموا ها هم موارد رایجی هستند

گردش و تفریح : تئاتر یکی از محبوب ترین سرگرمی ها در زندگی مردم آلمان به شمار می رود و دولت برای ترفیع و گسترش زیرساخت ها آن کوشش های زیادی می نماید. علاوه بر آن در گوشه و کنار شهر های مختلف آلمان اجراهای موسیقی، پایکوبی و نمایش های زیادی اجرا می شود و در طول سال نیز فستیوال های عظیمی برای این موضوعات برگزار می شود. تعدادی از سرگرمی های جذاب آلمان شامل :اروپا پارک (Europa Park) ، پارک Heide ، پارک لگولند (Legoland) ،پارک هانسا (Hansa Park) ، دهکده کشف کارل،فضا نوردی در Windobona و.... میباشد.

سوئد

اقتصاد سوئد یک اقتصاد توسعه یافته صادرات محور است که چوب، انرژی آبی و سنگ آهن به آن یاری می نماید. این ها پایه منابع مالی را تشکیل می دهند که جهت گیری آن به سوی تجارت خارجی است. صنایع اصلی شامل وسیله موتوری ، مخابرات ، داروی شیمیایی، ماشین های صنعتی، ابزار دقیق، کالاهای شیمیایی، کالاهای خانگی، جنگل داری ، آهن و فولاد است.

اولین تصوری که بیشتر مردم دنیا از سوئد دارند، سرما و صلح طلبی این کشور است. سوئد کشوری دارای مردمانی با خلق و خوی سرد، اما صلح طلب و علاقمند به کار مشارکتی می باشد. این کشور در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی، که از شرق با خلیج بوتنی، از غرب با کشور نروژ، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است. کشور سوئد از پادشاهی مشروطه برخوردار است و دولت آن به شکل پارلمانی اداره می شود.

جمیعت و مساحت : سوئد با مساحت 450٬295 کیلومتر مربع، چهارمین کشور عظیم اروپا است ،جمعیت این کشور نزدیک به 10 میلیون نفر است که یک دهم آن را مهاجران خارجی تشکیل می دهند.

پایتخت : استکهلم پایتخت سوئد و عظیمترین شهر این کشور است. این شهر همچنین به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا شناخت شده است.

واحد پول : کرون (Swedish krona)

درآمد : حداقل دستمزد برای یک کارگر ساده در این کشور حدود 15 دلار برای هر ساعت می باشد.

هزینه زندگی : هزینه زندگی و اجاره خانه با توجه به شرایط زندگی در سوئد، محل اقامت، متراژ و… متغیر است. اما به طور کلی، هزینه ها از جمله هزینه اجاره خانه، در شهر استکهلم بیشتر از سایر شهرهای سوئد است. به عنوان مثال؛ هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی در استکهلم از 4.000 تا 8.000 کرون (حدوداً 450 تا 850 دلار) در ماه است. به طور میانگین هزینه زندگی در سوئد در ماه بین 800€ (یورو) تا 1000€ (یورو) در ماه میباشد.

حمل و نقل : کشور سوئد از حمل و نقل عمومی بسیار خوبی برخوردار است. و شما به هیچ عنوان در این کشور با ترافیک روبرو نخواهید شد. اگرچه اغلب مردم سوئد اتومبیل شخصی دارند ولی ترجیح میدهند که از حمل و نقل عمومی که بسیار متنوع است استفاده نمایند. در شهرهای استکهلم و گوتنبرگ مترو ، قطار ریلی شهری ، قطار ریلی بین شهری ، ترم ، قایق های شهری و چندین خط اتوبوس از جمله وستیل حمل و نقل عمومی شان میباشد. از دیگر مسائل جالب در حمل و نقل شهری در سوئد (و نیز تمام کشور های اروپا) استفاده گسترده و فراگیر از دوچرخه است و در بیشتر خیابان ها جهت های خاص دوچرخه وجود دارد.

گردش و تفریح : از مکان های دیدنی این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود: پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت مجمع الجزایر استکهلم اسکانه موزه وازا پارک ملی آبیسکو کلیسای جامع لاند باغ وحش بوراس.

خوراک و غذا

آلمان

غذاهای آلمانی بسیار خوشمزه و دوست داشتنی است و پخت آن بسیار آسان است. هر یک از مناطق این کشور غذاهای مخصوص و سنتی خود را دارد که طبع های تقریبا متفاوتی دارد اما به طور کلی مردم این کشور عادت های غذایی مخصوصی دارند. باید بدونید که در آلمان میانگین مصرف سالانه گوشت برای هر نفر در سال حدود 59.7 کیلوگرم میشه و بیشترین گوشتی که در این کشور مصرف میشه گوشت خوک، مرغ و گاو است از جمله گوشت های مصرفی مردم آلمان نیز گوشت گوساله ، مرغابی، غاز و بوقلمون میباشد. آلمانی ها علاقه زیادی به انواع سوسیس دارند و این غذا در انواع و شکل های مختلف از پرهوادار ترین گزینه هاییه که حداقل روزی یک بار در یکی از وعده های غذایی این مردم گنجونده میشود.

تعدادی از غذاهای معروف :

  • اشپاتزل (spatzle) : این غذا که از معروف ترین و پرهوادار ترین غذاهای آلمانی میباشد شبیه نودل تخم مرغی است اما در واقع نوعی پاستاست که از تخم مرغ، آرد، نمک و کمی آب درست میشه این غذا در اصل سوابی (Swabian) است و در روش های سنتی با گوشت هم سرو میشود.
  • سوسیس کاری (Currywurst) : سوسیس کاری یک غذای دیرینه در برلین است. برای آماده کردن سوسیس کاری ، سوسیس هارا به صورت تکه های نازک در می آورند و روی آن پودر کاری ، سس کچاپ میریزند و همچنین همراه سیب زمینی سرخ نموده سرو می نمایند.

  • ساوربراتن (Sauerbraten) : این غذا که یک غذای اصیل معروف میباشد معمولا در خانه پدر عظیم، مادر عظیم ها یا در موقعیت های خاص سرو می شود. برای تهیه این غذا شما به تکه های گوشت با کیفیت بالا و زمان زیاد احتیاج خواهید داشت. گوشت در فر قرار داده می شود و برای مدت زمان طولانی آرام آرام در آب خود می پزد. این نوع طبخ باعث می شود گوشت ترد و نرم شود.

  • اشنیتزل (Schnitzel) : معروف ترین نوع این کتلت، وینرشنیتزل (Wiener Schnitzel) می باشد. برای پخت این غذا تکه ای نازک از گوشت گوساله را با آرد، تخم مرغ و خرده های نان می پوشانند. سپس آن را در روغن یا کره فراوان سرخ می نمایند تا طلایی رنگ شود.

تعدادی از دسر ها و شیرینی جات معروف :

  • بیننشتیخ (Bienenstich) : یکی از دسرهای آلمانی ست که به معنی نیش زنبور عسل است. این کیک خوشمزه با عسل، بادام و کلی مواد خوشمزه دیگر درست می شود.
  • شواتزوالدر کیرشتورته (Schwarzwälder Kirschtorte) : معنی این کیک جنگل سیاه است. این کیک یک دسر محبوب در آلمان، اتریش و دیگر کشورها است. این کیک معمولاً از چند لایه شکلات و خامه تشکیل شده که در میان آنها گیلاس یا آلبالو گذاشته می شود
  • اسپریتزکوخن (Spritzkuchen) : نوعی شیرینی سرخ کردنی ست که خیلی به دونات آمریکایی شباهت دارد. این شیرینی از نوعی خمیر پفی درست می شود که داخل روغن داغ به صورت دایره ای می ریزند و سرخ می نمایند. بعد از اینکه شیرینی سرخ و آماده شد، با پودر قند تزیینش می نمایند.
  • شوکوکوس (Schokokuss) : محبوب ترین و مشهورترین دسر آلمانی در سراسر دنیاست. برای تهیه این دسر از پودر ژلاتین، سفید تخم مرغ و شکر استفاده می شود. سفید تخم مرغ را آنقدر هم زده می شود تا سفت شود، بعد ژلاتین اضافه می نمایند. بعد مواد را روی بیسکویت کوچک می ریزند و روی آن را با شکلات تلخ می پوشانند.

سوئد

آشپزی سوئد بیش از هرچیز به دلیل استفاده زیاد از ماهی شهرت دارد. با این حال در سوئد غذاهای خوشمزه دیگری وجود دارد که مطمئنا ارزش امتحان کردن دارد. بسیاری از این غذاها در کشورهای دیگر اسکاندیناوی هم سرو می شوند، اما مطمئنا در سوئد می توانید آن ها را به سبک و سیاق و طعمی کاملا سوئدی امتحان کنید.

تعدادی از غذاهای معروف :

  • شاه ماهی (Herring) : این ماهی در دریای بالتیک و اقیانوس اطلس شمالی یافت می شود و سوئدی ها عاشق استفاده از آن ها در غذاها، ترشی ها و به صورت دودی هستند. ماهی های دریای بالتیک را اغلب با آرد سوخاری پوشانده و سرخ می نمایند، اما ماهی های اطلس را معمولاً در سس های گوناگون ترشی می اندازند.
  • هوسمانس کوست (Husmanskost) : این نام متعلق به یک سبک آشپزی بوده که برای سیر و پر انرژی نگه داشتن فرد در طول یک روز سخت کاری اطلاق می شده است. امروزه هوسمانس کوست (Husmanskost) به غذاهای معروفی شامل کوفته ها، گراتین سیب زمینی با خامه و غیره اطلاق می شود. همه سوئدی ها اعتقاد دارند که مادرعظیمشان بهترین کوفته ها و گراتین ها را درست می نماید! این غذاها را در منوی ناهار بسیاری از رستوران های محلی نیز پیدا می کنید.
  • کوفته سوئدی(Swedish Meatballs) :کوفته سوئدی یکی از محبوب ترین غذاهای سوئدی است و همراه با ماکارونی یا پوره سیب زمینی و سس خامه ای و البته لینگون بری مشهور سرو می شود.

  • گوبرورا | Gubbröra : گوبرورا یک نوع سالاد تخم مرغ است که معمولا روی تکه های نان و در ایام جشن سرو می شود. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا یا میان وعده سرو کرد و با طعم خوبی که دارد یکی از بهترین غذاهای سوئدی محسوب می شود.

تعدادی از دسر ها و شیرینی جات معروف :

  • کنل بوله (Kanelbulle) : این شیرینی ها به شکل رول درست می شوند و طعمی خوشمزه و بویی معطر دارند. مواد تشکیل دهنده اصلی آن دارچین، وانیل و زعفران است که می توانید آن را با قهوه و چایی میل کنید.

  • کیک پرنسس | Princess Cake : کیک پرنسس کیکی بسیار زیبا و سبز رنگ است که روی آن معمولا با پودر قند و یک گل صورتی تزئین می شود.

  • لینگن بری (Lingonberry) : سوئدی ها این میوه را در مرباهای خام یا رورار (rårörd) به شدت دوست دارند که صرفا با ترکیب لینگن بری و شکر تهیه شده و در شیشه مربا ریخته می شود. از این میوه حتی به عنوان چاشنی کوفته ها استفاده شده، به صورت سنتی در کنار پنکک های سیب زمینی نیز سرو می شود.

آب و هوا

آلمان

آلمان کشوری با آب و هوایی ملایم است. به طور کلی می توان گفت آب و هوای آلمان دارای تابستان هایی نسبتا گرم و زمستان هایی نسبتا سرد میباشد. وبه ندرت پیش می آید که برف و یخبندان های طولانی در این کشور اتفاق بیوفتد. اما بارندگی در تمام طول سال در آلمان وجود دارد که همین امر آلمان را کشوری بارانی نموده است. دمای هوا در روز های ژانویه (دی ماه) تا 3 درجه و در جولا (تیرماه) تا 22 درجه نیز میرسد. دمای هوا در سردترین حالت در آلمان -10 درجه و در گرمترین حالت تا 36 درجه می رسد. بالاترین درجه حرارت در طول سال مربوط به قسمن جنوب غربی آلمان است که تقریبا آب و هوایی مدیترانه ای دارد. بهترین زمان برای ورزش هایی همچون اسکی روی یخ در المان بین ماه های دسامبر تا اواخر مارس میباشد.

سوئد

سوئد سرزمینی چهارفصل میباشد که هر فصل آن نیز دارای خصایص منحصربه فرد خود میباشد و دمای این کشور تا زمانی که به مناطق شمالی آن یعنی نورلند نرفته اید بسیار معتدل و خوشایند میباشد .مناطق جنوبی سوئد مانند مالمو و وکخو نسبت به دیگر شهرهای آن بسیار معتدل و خوش آب و هوا میباشد. تابستانها کوتاه و گرم و زمستانهای سرد و طولانی از ویژگی های آب و هوای سوئد است. میانگین بارش سالانه از 200 سانتی متر در غرب وجنوب غربی، تا 50 سانتی متر در شرق و جنوب شرقی متغیر می باشد. ماه ژوئن(خرداد و تیر ماه) را می توان بهترین ماه برای سفر به کشور سوئد دانست. از مزایای سفر به کشور سوئد در این ماه می توان به هوای معتدل و مناسب برای سفر، سواحل زیبا و روشنایی طولانی تر از حالت عادی اشاره نمود. ماه های می و جولای (اردیبهشت و تیر و مرداد ماه) نیز برای سفر به این کشور مناسب می باشند. با توجه به میزان بارش بیشتر در این دو ماه شاید بتوان ماه ژوئن را بهترین انتخاب برای سفر دانست.

10 نکته تکمیلی:

  1. آلمان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان با صنایع متنوع و پیشرفته است، در حالی که اقتصاد سوئد بیشتر بر صادرات محصولات جنگلی و معدنی متمرکز است.
  2. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ آلمان مانند برلین به مراتب بالاتر از مناطق کوچک‌تر است، اما در سوئد این اختلاف چندان زیاد نیست.
  3. سیستم حمل‌ونقل عمومی در هر دو کشور بسیار توسعه‌یافته است، اما سوئد به‌طور گسترده‌تری از دوچرخه‌سواری استفاده می‌کند.
  4. آلمان تنوع فرهنگی و قومی بیشتری دارد، در حالی که جمعیت سوئد نسبتاً همگن‌تر است.
  5. آلمان به‌عنوان مقصدی برای طرفداران هنر و موسیقی شهرت دارد، اما سوئد نیز در زمینه‌های مد و طراحی صنعتی پیشرو است.
  6. رژیم غذایی مردم آلمان بیشتر بر گوشت و محصولات لبنی متمرکز است، درحالی‌که سوئدی‌ها بیشتر از ماهی و محصولات دریایی استفاده می‌کنند.
  7. آب و هوای آلمان نسبت به سوئد ملایم‌تر است، اما هر دو کشور در زمستان‌های سرد و طولانی تجربه می‌کنند.
  8. جذابیت‌های طبیعی و گردشگری در سوئد به‌دلیل وجود مناظر بکر و زیبا، بیشتر از آلمان است.
  9. صنعت اتومبیل‌سازی یکی از شاخص‌های مهم اقتصاد آلمان محسوب می‌شود، اما سوئد در زمینه‌های ارتباطات و صنایع شیمیایی نیز پیشرفته است.
  10. تفاوت‌های فرهنگی-اجتماعی در هر دو کشور وجود دارد که بر سبک زندگی مردم تأثیرگذار است.

سخن پایانی

آلمان و سوئد هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند که بر اساس اولویت‌ها و نیازهای هر فرد، می‌تواند جذابیت متفاوتی داشته باشد. در انتخاب محل زندگی و مهاجرت، آگاهی از تفاوت‌های این دو کشور می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری افراد ایفا کند.

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

russiaro.ir: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

انتشار: 29 فروردین 1403 بروزرسانی: 29 فروردین 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114927

به "مقایسه آلمان و سوئد برای زندگی و مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه آلمان و سوئد برای زندگی و مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید