معمای جنازه ای که در شکم کوسه پیدا شد!

به گزارش مجله سرگرمی، زومیت نوشت: کوسه های دبستانی جثه ای میانه تا بزرگ دارند و در سراسر دنیا یافت می شوند.

معمای جنازه ای که در شکم کوسه پیدا شد!

وقتی جنازه فردی در شکم کوسه پیدا گردد، مظنون اصلی شکارچی بی رحم دریاست اما نه وقتی که پای یک کوسه دبستانی در میان باشد.

آن طور که لایوساینس می نویسد، 26 فوریه، ماهیگیران محلی سه کوسه دبستانی را که با نام های کوسه تاپ یا سوفین نیز شناخته می گردد، نزدیک ساحل شکار کردند. آن ها هنگام بیرون آوردن این کوسه ها از آب، در شکم یکی از آن ها چند تکه از بقایای جسد انسان ازجمله یک ساعد را پیدا کردند. ماهیگیران بقای پیداشده را به پلیس تحویل دادند و پلیس پیروز به شناسایی یک خالکوبی روی این ساعد شد که با خالکوبی مردی گمشده مطابقت داشت. اکنون قرار است یک آزمایش DNA انجام گردد تا پلیس مطمئن گردد که این بقایا متعلق به باریا هستند.

این کوسه به وسیله ماهیگیران و در نزدیکی محل ناپدیدشدن باریا صید شد. کوسه هایی که به وسیله ماهیگیران شکار شدند حدود 1.5 متر طول دارند.

بااین وجود بعید است که کوسه باریا را کشته باشد. پلیس حدس می زند که احتمالا باریا هنگام رانندگی با یک سنگ برخورد نموده و جان خود را ازدست می دهد؛ سپس جسد او به دریا می افتد و تاحدی به وسیله کوسه خورده می گردد.

گرگوری اسکومال، زیست شناس دریایی از دانشگاه بوستون و رئیس برنامه کوسه در آبزیان دریایی ماساچوست در ایمیلی به لایو ساینس گفت: به نظر من دقیقا همین رخ داده است و بسیار بعید به نظر می رسد که کوسه باریا را کشته باشد.

کوسه های دبستانی جثه ای میانه تا بزرگ دارند و در سراسر دنیا یافت می شوند. کوسه هایی که به وسیله ماهیگیران شکار شدند (مانند گونه ای که دست باریا را خورده بود) حدود 1.5 متر طول دارند. این کوسه ها معمولا از کف دریا تغذیه می نمایند و شکار اصلی آن ها کفشک ماهی و ماهی های ساردین موجود در این محدوده است؛ البته گاهی اوقات هم ماهی های بزرگ تر و ماهی مرکب را هدف قرار می دهند.

به نظر گاوین نایلور، زیست شناس دریایی از دانشگاه فلوریدا که پرونده بین المللی حمله کوسه (ISAF) را در موزه تاریخ طبیعی فلوریدا اجرا می نماید، بعید است که یک کوسه دبستانی به انسان حمله کند؛ به خصوص که انسان ها از نظر جثه بسیار بزرگ تر از آن هستند که با طعمه معمولی کوسه اشتباه گرفته شوند. به گفته نایلور عملا بی سابقه است که این گونه کوسه، انسانی را بکشد.

نایلور و اسکومال بر این باور هستند که کوسه دبستانی باریا را نکشته، اما از جسد درحال تجزیه او تغذیه نموده است. براساس اظهارات اسکومال، مستندات نشان می دهند که درصورت امکان کوسه دبستانی ترجیح می دهد تا به عنوان یک وعده غذایی ساده گزینه مردارخواری را انتخاب کند و از لاشه هایی که درحال تجزیه هستند تغذیه کند. این گزینه حتی می تواند شامل تغذیه از لاشه انسان نیز باشد؛ اگرچه این موضوع بسیار بعید است و به ندرت اتفاق می افتد.

استفاده از گوشت، باله ها و جگر کوسه دبستانی به وسیله انسان سبب شده است که این گونه همیشه مورد هدف ماهیگیران قرار گیرد. به همین علت این کوسه به عنوان گونه ای که به شدت در معرض خطر انقراض قرار گرفته است در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) برای گونه های در معرض خطر ذکر شده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164487

به "معمای جنازه ای که در شکم کوسه پیدا شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمای جنازه ای که در شکم کوسه پیدا شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید