معرفی چهار جاذبه گردشگری استان خوزستان؛ گهواره تمدن ایران

به گزارش مجله سرگرمی، خوزستان علاوه بر منابع نفت و گاز، دارای جاذبه های گردشگری تاریخی در رده میراث جهانی است و از اینرو، می توان آن را گهواره تمدن ایران دانست.

معرفی چهار جاذبه گردشگری استان خوزستان؛ گهواره تمدن ایران

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام لحظه آخری با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

استان خوزستان، واقع در جنوب غربی ایران، مهد بخش وسیعی از تمدن کهن ایران یعنی تمدن ایلامی (عیلامی) است که به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد. طبق اسناد پیشینه زندگی بشر در استان خوزستان به 2700 سال پیش از میلاد مسیح و دوره تمدن ایلام می رسد. از اینرو، جاهای دیدنی استان خوزستان از تنوع بسیار بالایی (از روستاهای برف گیر تا ساحل گرم و از آبشار و دشت تا خانه های تاریخی) برخوردار است.

زیگورات چغازنبیل

به واسطه تاثیر منحصر به فرد و چشمگیر زیگورات چغازنبیل، که حدود 1250 پیش از میلاد به دست پادشاه ایلامی، اونتاش گال، ساخته شد، برای این مجموعه باستانی باید ماهیتی خاص تر متصور شد و این منظور نیازمند ذهنیتی ستایشگر و مبتکر است.

ظاهرا زیگورات چغازنبیل (زنبیل وارونه) بی نظیرترین زیگورات به جای مانده در دنیاست و قرن های بسیاری در ایران، به عنوان بزرگ ترین بنای ساخت دست بشر بوده است. معبد چغازنبیل در ابتدا شامل پنج طبقه با ارتفاع 52 متر بوده است. امروزه، در اثر نابه سامانی های زمان و تخریب به جای مانده از حمله پادشاه آشوری (آشوربانیپال در 640 پیش از میلاد) تنها دو و نیم طبقه از این زیگورات عظیم باقی است.

شهر باستانی شوش

در شمال استان خوزستان، شهر شوش مهد یکی از قدیمی ترین تمدن های خاورمیانه است که به حدود 5000 سال پیش از میلاد برمی گردد. گفته می گردد که شوش در اوج اهمیت خود در دوران هخامنشیان، پایتخت دنیا بوده است.

سرستون شکسته گاو دوسر، یکی از معدود سطوح باقی مانده در شوش و یادآور شکوه و عظمت ثبت شده در کتیبه های داریوش کبیر است که از تپه آپادانا به دست آمده است. آثار باستانی دیگری مانند کتیبه ها و ظروف سفالی که در شوش یافت شده، در موزه محلی در معرض نمایش عموم است.

شهر قدیمی شوشتر

به سمت شرق، شهر شوشتر قرار گرفته که در زمان ساسانیان بنا شد. معدود پل ها، سدها و آبراه هایی که در سده سوم بعد از میلاد توسط اسیران رومی جنگ ساخته شده است، در این مکان قرار گرفته است.

هفت تپه

بین چغازنبیل و مرکز استان خوزستان (اهواز)، محوطه باستانی هفت تپه قرار گرفته است. باور بر این است که قدیمی ترین معبد ایلامی کشف شده در ایران در اینجا حفاری شده است.

برای سفر به هر یک از شهرهای استان خوزستان و بازدید از جاذبه های بی نظیر آن، تور خوزستان را در خبرنگاران جستجو نموده و تور مورد نظر خود را از فروشنده های معتبر به راحتی ارزان تر از هر جای دیگر خریداری کنید.

منبع: کجارو / corinthiantravel.co.uk
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64415

به "معرفی چهار جاذبه گردشگری استان خوزستان؛ گهواره تمدن ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چهار جاذبه گردشگری استان خوزستان؛ گهواره تمدن ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید