آشنایی با معروفترین کتابخانه های کانادا برای بازدید در سفر

به گزارش مجله سرگرمی، کانادا کشوری با فرهنگ و تاریخ غنی است و کتابخانه های آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کتابخانه های کانادا نه تنها مکان هایی برای مطالعه و تحقیق هستند، بلکه مقصدی عالی برای گردشگران نیز هستند. در این مقاله، به معرفی معروف ترین کتابخانه های کانادا می پردازیم که در سفر به کانادا می توانید از آنها بازدید کنید.

آشنایی با معروفترین کتابخانه های کانادا برای بازدید در سفر

اگر علاقمند به سفر با ارزان ترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این فهرست که به نوعی نشان دهنده برترین کتاب های منتشر شده سال پیش است، شامل این آثار است:

کتابخانه ملی کانادا (National Library of Canada)

کتابخانه ملی کانادا یکی از بزرگترین کتابخانه های جهان و بزرگترین کتابخانه دو زبانه در آمریکای شمالی است. این کتابخانه دارای بیش از 18 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه ملی کانادا همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

یکی از جذابیت های کتابخانه ملی کانادا، نمایشگاه های دائمی و موقت آن است. این نمایشگاه ها به موضوعات مختلفی از جمله تاریخ کانادا، ادبیات کانادا و هنر کانادا می پردازند. کتابخانه ملی کانادا همچنین دارای برنامه های متنوعی برای کودکان و بزرگسالان است، از جمله تورهای رایگان، کارگاه های آموزشی و رویدادهای فرهنگی.

کتابخانه کنگره کانادا (Library of Congress of Canada)

کتابخانه کنگره کانادا کتابخانه پارلمان کانادا است. این کتابخانه دارای بیش از 13 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه کنگره کانادا همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه کنگره کانادا به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

کتابخانه عمومی تورنتو (Toronto Public Library)

کتابخانه عمومی تورنتو بزرگترین کتابخانه عمومی در کانادا است. این کتابخانه دارای بیش از 14 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه عمومی تورنتو همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه عمومی تورنتو به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

کتابخانه عمومی ونکوور (Vancouver Public Library)

کتابخانه عمومی ونکوور بزرگترین کتابخانه عمومی در استان بریتیش کلمبیا است. این کتابخانه دارای بیش از 10 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه عمومی ونکوور همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه عمومی ونکوور به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

کتابخانه دانشگاه مونترال (McConnell Library at McGill University)

کتابخانه دانشگاه مونترال یکی از بزرگترین کتابخانه های دانشگاهی در کانادا است. این کتابخانه دارای بیش از 13 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه دانشگاه مونترال همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه دانشگاه مونترال به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

کتابخانه دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC Library)

کتابخانه دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بزرگترین کتابخانه های دانشگاهی در کانادا است. این کتابخانه دارای بیش از 10 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه دانشگاه بریتیش کلمبیا همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه دانشگاه تورنتو (Robarts Library)

کتابخانه دانشگاه تورنتو یکی از بزرگترین کتابخانه های دانشگاهی در آمریکای شمالی است. این کتابخانه دارای بیش از 14 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه دانشگاه تورنتو همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه دانشگاه تورنتو به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

یکی از جذابیت های کتابخانه دانشگاه تورنتو، معماری زیبای آن است. این کتابخانه به سبک بتونی ساخته شده و دارای 14 طبقه است. کتابخانه دانشگاه تورنتو همچنین دارای یک باغ بام زیبا است که بازدیدکنندگان می توانند از آن لذت ببرند.

کتابخانه عمومی اوتاوا (Ottawa Public Library)

کتابخانه عمومی اوتاوا بزرگترین کتابخانه عمومی در استان انتاریو پس از کتابخانه عمومی تورنتو است. این کتابخانه دارای بیش از 10 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه عمومی اوتاوا همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه عمومی اوتاوا به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

کتابخانه عمومی کبک (Bibliothèque et Archives nationales du Québec)

کتابخانه عمومی کبک بزرگترین کتابخانه عمومی در استان کبک است. این کتابخانه دارای بیش از 10 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه عمومی کبک همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه عمومی کبک به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

کتابخانه عمومی وینیپگ (Winnipeg Public Library)

کتابخانه عمومی وینیپگ بزرگترین کتابخانه عمومی در استان مانیتوبا است. این کتابخانه دارای بیش از 5 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه عمومی وینیپگ همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه عمومی وینیپگ به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

کتابخانه عمومی کلگری (Calgary Public Library)

کتابخانه عمومی کلگری بزرگترین کتابخانه عمومی در استان آلبرتا است. این کتابخانه دارای بیش از 5 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه عمومی کلگری همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه عمومی کلگری به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

کتابخانه عمومی ادمونتون (Edmonton Public Library)

کتابخانه عمومی ادمونتون بزرگترین کتابخانه عمومی در استان آلبرتا پس از کتابخانه عمومی کلگری است. این کتابخانه دارای بیش از 4 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه عمومی ادمونتون همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه عمومی ادمونتون به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

کتابخانه عمومی ساسکاتون (Saskatoon Public Library)

کتابخانه عمومی ساسکاتون بزرگترین کتابخانه عمومی در استان ساسکاچوان است. این کتابخانه دارای بیش از 3 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه عمومی ساسکاتون همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه عمومی ساسکاتون به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کتابخانه عمومی ساسکاتون، بخش کودکان آن است. این بخش دارای یک قلعه بازی بزرگ و همچنین یک فضای اختصاصی برای نوزادان و کودکان نوپا است. کتابخانه عمومی ساسکاتون همچنین دارای یک بخش نوجوانان اختصاصی است که دارای کتاب، فیلم، موسیقی و بازی های رایانه ای برای نوجوانان است.

کتابخانه عمومی هالیفاکس (Halifax Public Library)

کتابخانه عمومی هالیفاکس بزرگترین کتابخانه عمومی در استان نوا اسکوشیا است. این کتابخانه دارای بیش از 2 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه عمومی هالیفاکس همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه عمومی هالیفاکس به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کتابخانه عمومی هالیفاکس، بخش محلی شناسی آن است. این بخش دارای کتاب ها، مقالات، عکس ها و سایر مواد مربوط به تاریخ و فرهنگ هالیفاکس و نوا اسکوشیا است. کتابخانه عمومی هالیفاکس همچنین دارای یک بخش موسیقی اختصاصی است که دارای کتاب ها، سی دی ها و سایر مواد مربوط به موسیقی است.

کتابخانه عمومی سنت جان (St. John's Public Library)

کتابخانه عمومی سنت جان بزرگترین کتابخانه عمومی در استان نیوفاندلند و لابرادور است. این کتابخانه دارای بیش از 1 میلیون عنوان کتاب، مجله، روزنامه، نقشه، عکس، فیلم و سایر مواد چاپی و غیر چاپی است. کتابخانه عمومی سنت جان همچنین دارای مجموعه ای از نسخ خطی کمیاب و ارزشمند است.

کتابخانه عمومی سنت جان به عموم مردم برای بازدید آزاد است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های کتابخانه، نمایشگاه های دائمی و موقت آن و برنامه های متنوع آن برای کودکان و بزرگسالان لذت ببرند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کتابخانه عمومی سنت جان، بخش محلی شناسی آن است. این بخش دارای کتاب ها، مقالات، عکس ها و سایر مواد مربوط به تاریخ و فرهنگ سنت جان و نیوفاندلند و لابرادور است. کتابخانه عمومی سنت جان همچنین دارای یک بخش موسیقی اختصاصی است که دارای کتاب ها، سی دی ها و سایر مواد مربوط به موسیقی است.

کتابخانه و آرشیو کانادا (Library and Archives Canada)

کتابخانه و آرشیو کانادا در شهر اتاوا، پایتخت کانادا، واقع شده است. این کتابخانه ملی کانادا است و دارای مجموعه ای عظیم از کتاب ها، مجلات، روزنامه ها، نقشه ها، عکس ها و سایر مواد تاریخی است. کتابخانه و آرشیو کانادا همچنین دارای یک ساختمان زیبا است که در سال 1926 ساخته شده است.

کتابخانه پارلمان کانادا (Library of Parliament)

کتابخانه پارلمان کانادا در شهر اتاوا، در داخل ساختمان پارلمان کانادا واقع شده است. این کتابخانه به نمایندگان مجلس عوام و مجلس سنا کانادا خدمات رسانی می کند و دارای مجموعه ای از کتاب ها، مجلات، روزنامه ها و سایر مواد مرتبط با کار پارلمان است. کتابخانه پارلمان کانادا همچنین دارای یک ساختمان زیبا است که در سال 1867 ساخته شده است.

کتابخانه عمومی مونترال (Bibliothèque et Archives nationales du Québec)

کتابخانه عمومی مونترال در شهر مونترال، در استان کبک واقع شده است. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه عمومی در استان کبک است و دارای مجموعه ای عظیم از کتاب ها، مجلات، روزنامه ها، فیلم ها، موسیقی و سایر مواد است. کتابخانه عمومی مونترال همچنین دارای یک ساختمان زیبا است که در سال 1944 ساخته شده است.

کتابخانه عمومی مانی توبا (Manitoba Library Association)

کتابخانه عمومی مانی توبا در شهر وینیپگ، در استان مانی توبا واقع شده است. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه عمومی در استان مانی توبا است و دارای مجموعه ای عظیم از کتاب ها، مجلات، روزنامه ها، فیلم ها، موسیقی و سایر مواد است. کتابخانه عمومی مانی توبا همچنین دارای یک ساختمان زیبا است که در سال 1915 ساخته شده است.

کتابخانه عمومی آلبرتا (Alberta Library Association)

کتابخانه عمومی آلبرتا در شهر ادمونتون، در استان آلبرتا واقع شده است. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه عمومی در استان آلبرتا است و دارای مجموعه ای عظیم از کتاب ها، مجلات، روزنامه ها، فیلم ها، موسیقی و سایر مواد است. کتابخانه عمومی آلبرتا همچنین دارای یک ساختمان زیبا است که در سال 1958 ساخته شده است.

کتابخانه عمومی انتاریو (Ontario Library Association)

کتابخانه عمومی انتاریو در شهر تورنتو، در استان انتاریو واقع شده است. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه عمومی در استان انتاریو است و دارای مجموعه ای عظیم از کتاب ها، مجلات، روزنامه ها، فیلم ها، موسیقی و سایر مواد است. کتابخانه عمومی انتاریو همچنین دارای یک ساختمان زیبا است که در سال 1977 ساخته شده است.

چرا باید از کتابخانه های کانادا بازدید کنید؟

کتابخانه ها نه تنها مکان هایی برای مطالعه و تحقیق هستند، بلکه مقصدی عالی برای گردشگران نیز هستند. کتابخانه ها در کانادا دارای معماری های زیبا، مجموعه های غنی از کتاب و مواد چاپی و غیر چاپی، نمایشگاه های دائمی و موقت و برنامه های متنوعی برای کودکان و بزرگسالان هستند.

علاوه بر این، کتابخانه ها مکان هایی عالی برای یادگیری و کشف چیزهای جدید هستند. کتابخانه ها دارای مجموعه های غنی از کتاب ها، مجلات، روزنامه ها، نقشه ها، عکس ها، فیلم ها و سایر مواد چاپی و غیر چاپی هستند که می توانند به شما در یادگیری در مورد موضوعات مختلف کمک کنند. کتابخانه ها همچنین دارای برنامه های متنوعی برای کودکان و بزرگسالان هستند، از جمله تورهای رایگان، کارگاه های آموزشی و رویدادهای فرهنگی.

بازدید از کتابخانه های کانادا در سفر

اگر در سفر به کانادا قصد بازدید از کتابخانه ها را دارید، می توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • ساعات کار کتابخانه ها را بررسی کنید. ساعات کار کتابخانه ها در کانادا متفاوت است. بنابراین، قبل از بازدید از هر کتابخانه ای، ساعات کار آن را بررسی کنید.
  • قوانین کتابخانه را بررسی کنید. هر کتابخانه ای قوانین خاص خود را دارد. بنابراین، قبل از بازدید از هر کتابخانه ای، قوانین آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از آنها پیروی می کنید.
  • کارت کتابخانه دریافت کنید. اگر می خواهید از کتابخانه های عمومی کانادا کتاب و سایر مواد چاپی و غیر چاپی امانت بگیرید، باید کارت کتابخانه دریافت کنید. برای دریافت کارت کتابخانه، باید به کتابخانه مراجعه کنید و یک فرم درخواست را پر کنید.
  • از خدمات کتابخانه استفاده کنید. کتابخانه ها خدمات مختلفی را ارائه می دهند، از جمله امانت کتاب و سایر مواد چاپی و غیر چاپی، دسترسی به پایگاه های داده آنلاین، کمک به تحقیق و برنامه های آموزشی و فرهنگی. از این خدمات استفاده کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از بازدید خود از کتابخانه ببرید.

نتیجه گیری

کتابخانه ها یکی از مهمترین منابع فرهنگی در کانادا هستند. کتابخانه ها در کانادا نه تنها مکان هایی برای مطالعه و تحقیق هستند، بلکه مقصدی عالی برای گردشگران نیز هستند. کتابخانه های کانادا دارای معماری های زیبا، مجموعه های غنی از کتاب و مواد چاپی و غیر چاپی، نمایشگاه های دائمی و موقت و برنامه های متنوعی برای کودکان و بزرگسالان هستند. اگر در سفر به کانادا قصد بازدید از کتابخانه ها را دارید، می توانید به نکات ذکر شده در بالا توجه کنید.

انتشار: 27 مهر 1402 بروزرسانی: 27 مهر 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68134

به "آشنایی با معروفترین کتابخانه های کانادا برای بازدید در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معروفترین کتابخانه های کانادا برای بازدید در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید