معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، منچستریونایتد؛ یادگار فرگوسن

به گزارش مجله سرگرمی، پرافتخارترین تیم بریتانیا با آلکس فرگوسن سال ها بر قله فوتبال انگلیس و اروپا قرار داشت.

معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، منچستریونایتد؛ یادگار فرگوسن

به گزارش خبرنگاران، وقتی بخواهیم درباره منچستریونایتد صحبت کنیم، همه اسم ها به یک شخص ختم می گردد؛ سر آلکس فرگوسن، سرمربی نامدار اسکاتلندی که 27 سال روی نیمکت مربیگری این تیم نشست و افتخارات زیادی با این تیم به دست آورد. تقریباً 20 سال پیش، منچستریونایتد بهترین فصل فوتبالی خود را در تاریخ با شکوه و طولانی خود تجربه کرد. یک درام ویژه، نمایش های با شکوه و بازگشت های باورنکردنی؛ منچستریونایتد به افتخار بزرگی دست یافت.

یونایتد هر چند یک قهرمانی در اروپا در دهه 60 به دست آورد ولی در تاریخ این باشگاه یک حادثه ناراحت کننده نیز اتفاق افتاده است. هواپیمای حامل تیم منچستریونایتد در سال 1958 در مونیخ سقوط کرد. از 43 مسافر حاضر در هواپیما 23 نفر جان خود را از دست دادند. در این میان نام هفت بازیکن یونایتد (دیوید پگ، تامی تیلور، جف بنت، راجر بیرن، ادی کولمن، مارک جونز و لام ولان) دیده می شد. دانکن ادواردز 20 ساله با 18 بازی ملی پس از دو هفته درگذشت. او می توانست یکی از بهترین بازیکنان دنیا گردد اما جانش را از دست داد. بابی چارلتون جوان همچون مت بازبی، جزو باز ماندگان حادثه مونیخ بود. سرمربی بزرگ یونایتد کم کم توانست تیم را بسازد و 10 سال بعد در شب فراموش نشدنی در ومبلی با شکست 4 بر یک بنفیکا، جشن قهرمانی در اروپا را بگیرد. این دیدار یکی از تاریخی ترین فینال های تاریخ جام باشگاه های اروپا بود.

شکوفا شدن کلاس 92

یکی از جذاب ترین اتفاقات برای طرفداران یونایتد در قهرمانی اروپا این بود که هسته تیم قهرمان از آموزشگاه یونایتد بودند. دیوید بکام در فصل 96-1995 بعد از این که بازیکنانی چون مارک هیوز، آندره کانچلسکیس و پل اینس از یونایتد رفتند، به تیم اصلی رسید. رایان گیگز، برادران نویل و نیکی بات هم چهره های دیگری بودند که از این آموزشگاه به تیم اصلی رسیدند. پل اسکولز هم چهره شناخته شده ای بود که به تیم اصلی رسید و سال ها در میانه میدان درخشید.

سرمربی

بعد از کنار رفتن مورینیو در یونایتد، اوله گنار سولسشایر به عنوان سرمربی منچستریونایتد انتخاب شد و توانست عملکرد خوبی در این مدت داشته باشد و به نظر می رسد فعلاً روی نیمکت مربیگری شیاطین سرخ قرار داشته باشد. با این حال برترین مربی تاریخ منچستریونایتد سر آلکس فرگوسن است.

در هشتم نوامبر 1986 سرنوشت منچستریونایتد برای همواره تغییر کرد. در آن روز بود که الکس فرگوسن برای نخستین بار روی نیمکت یونایتد نشست. 13 سال بعد او لقب سِر را به سبب کسب سه گانه از ملکه انگلیس دریافت کرد تا به پیروز ترین مربی تاریخ منچستریونایتد تبدیل گردد. در سال 1986، هیأت مدیره منچستریونایتد تصمیم گرفت تاریخ فوتبال را تغییر بدهد. در آن موقع سر الکس، مربی ناشناخته ای بود که در اسکاتلند کار می کرد اما منچستریونایتد در انگلیس تیمی جا افتاده بود.

یونایتدها 10 بازی خودشان را با راهنمایی فرگوسن با پیروزی پشت سر گذاشتند اما اوضاع در سال اول در منچستریونایتد برای فرگوسن خوب پیش نرفت. کسب تنها 12 برد از 40 بازی لیگ باعث ناامیدی سران یونایتد شده بود. با این حال رفته رفته فرگوسن توانست سلطنت خود را در منچستریونایتد جا بیندازد و این تیم را به پیروز ترین تیم بریتانیا تبدل کند. فرگوسن بعد از 26 سال در نهایت در سال 2013 از منچستریونایتد جدا و با دنیای مربیگری نیز خداحافظی کرد. از آن موقع تاکنون، چهار مربی جانشین او شدند. ابتدا دیوید مویس اسکاتلندی، هموطن فرگوسن که حضورش در این تیم به یک سال نکشید، سپس لوئیس فان خال و در ادامه ژوزه مورینیو و اکنون اوله گنار سولسشایر.

رکوردها

گران ترین خرید منچستریونایتد، پل پوگباست که با 90 میلیون پوند به این تیم آمد. روملو لوکاکو و آنخل دی ماریا در رده های بعدی قرار دارند. در زمینه تعداد گل و بازی، هر 10 نفر اول جدول بریتانیایی هستند. بهترین گلزن منچستریونایتد وین رونی است که 253 گل به ثمر رسانده و بالاتر از بابی چارلتون و دنیس لاو قرار گرفته است.

در زمینه تعداد بازی نیز رایان گیگز با 963 بازی بیشترین بازی را انجام داده است و بابی چارلتون و پل اسکولز در رده های بعدی قرار دارند.

افتخارات

20 قهرمانی در لیگ

12 قهرمانی در جام حذفی

5 قهرمانی در جام اتحادیه

3 قهرمانی در جام باشگاه های اروپا

1 لیگ اروپا

1 سوپر کاپ اروپا

1 جام دنیای باشگاه ها

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17712

به "معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، منچستریونایتد؛ یادگار فرگوسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تیم های برتر دنیا فوتبال، منچستریونایتد؛ یادگار فرگوسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید