معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

به گزارش مجله سرگرمی، شاید به دنبال کاری باشید که پیدا کردن یا انجام آن در کشور خودتان مقدور نباشد یا اینکه کار مورد علاقه خود را پیدا نموده اید اما می خواهید با جوانب مختلف آن بیشتر آشنا شده و کار را به صورت پیشرفته تری دنبال کنید! به هر دلیلی که قصد دارید برای کار به کشور دیگری مهاجرت کنید، باید در خصوص آن اطلاعات کافی داشته باشید و با برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای قدم بردارید. رها کردن کار، زندگی و وابستگی های عاطفی و مهاجرت کاری به کشور دیگری که حتی زبان مردم آن را خوب نمی دانید، به اندازه کافی کار سختی است. برای اینکه مهاجرت را برای خود و همراهانمان سخت تر نکنیم، بهتر است از قبل در خصوص آن خوب تحقیق نموده و بهترین کشورها برای مهاجرت کاری را بشناسیم. با ما همراه باشید تا با کشورهای برتر برای مهاجرت کاری آشنا شوید.

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کانادا

کشور کانادا، دومین کشور پهناور جهان بوده که در آمریکای شاقتصادی واقع شده است. این کشور یکی از کشورهای برتر برای مهاجرت کاری بوده و کیفیت زندگی شهروندان آن نیز بسیار عالی هست. در هر رشته ای که تخصص داشته باشید، می توانید یک کار خوب در کانادا پیدا نموده و حقوق خوبی نیز بابت آن دریافت نمایید. اگر تحصیلات بالایی داشته باشید، فرصت های فوق العاده ای در این کشور خواهید داشت. با همه این ویژگی ها و فرصت های کاری بی نظیری که در کانادا وجود دارند، بسیاری از افراد از مهاجرت به این کشور سرباز می زنند و سعی می کنند کشور دیگری را انتخاب کنند. دلیل آن ها برای عدم انتخاب کانادا، آب و هوای سرد و مرطوب آن بوده که تحمل آن کمی سخت است.

استرالیا

کشور استرالیا، ششمین کشور پهناور جهان است که در نیمکره جنوبی کره زمین واقع شده است. این کشور دارای اقتصاد خوبی بوده و مردم آن از موقعیت و امنیت شغلی بالایی برخوردار هستند. همین ویژگی ها باعث شده تا استرالیا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری انتخاب شده و در لیست انتخاب افراد قرار گیرد. آب و هوای استرالیا آفتابی بوده و زبان آن ها نیز انگلیسی است. از این رو، این کشور یکی از محبوب ترین مقصد های مهاجرت برای بریتانیایی ها محسوب می گردد. با توجه به این نکته، اگر به استرالیا سفر کنید، بریتانیایی های زیادی را می بینید که به دلیل شباهت فرهنگ، آداب و رسوم و زبان به استرالیا مهاجرت نموده اند.

آلمان

کشور آلمان، کشوری در قاره اروپاست که علی رغم مسائل اقتصادی که در کشورهای این منطقه به وجود آمده، همچنان از رونق خوبی برخوردار بوده و توانسته خود را از این رکود دور نگه دارد. جالب است بدانید که نرخ بیکاری در آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین بوده و آلمان همچنان به نیروی کار، خصوصا کارگر نیازمند است. از این رو می توان این کشور را یکی از بهترین گزینه های مهاجرت کاری معرفی کرد. اگر صنعت گر هستید و در این مشاغل تخصص دارید، به راحتی می توانید در آلمان یک کار خوب پیدا کنید. علاوه بر این، بهترین بانک ها و مؤسسات اقتصادی نیز در کشور آلمان قرار دارند. با توجه به این موضوع، افرادی که به صورت حرفه ای در مشاغل مربوط این زمینه فعالیت می کنند، می توانند به یک موقعیت شغلی خوب در آلمان فکر کنند.

فرانسه

کشور فرانسه، یکی از کشورهای برتر برای مهاجرت کاری است که در جنوب غربی این قاره واقع شده است. فرهنگ غنی فرانسه و قدرتمند بودن آن در بین کشورهای اروپایی باعث شده تا این کشور یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت محسوب گردد. در سال های اخیر به دلیل رکود اقتصادی و شرایط نابسامان به وجود آمده، تعداد مهاجران این کشور کاهش پیدا نموده، اما فرانسه همچنان به دنبال استعدادهای برتر بوده و فرصت های شغلی خوبی را در اختیار متخصصان و افراد حرفه ای قرار می دهد.

دانمارک

کشور دانمارک، کوچکترین کشور اسکاندیناوی است که مانند دیگر کشورهای این منطقه آب و هوایی بسیار سرد دارد، اما با این حال، تعداد زیادی از افراد این کشور را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند. دلیل این انتخاب، آموزش و پرورش عالی، حقوق فوق العاده، استاندارهای بالای زندگی مردم هست. همین دلایل باعث شده تا دانمارکی ها سال های متمادی به عنوان راضی ترین مردم جهان شناخته شوند. علاوه بر این، مردم دانمارک افرادی با انعطاف پذیری بالا هستند که باعث می گردد زندگی در کنار آن ها راحت تر و دوست داشتنی تر گردد.

ایسلند

کشور ایسلند، کشوری جزیره ای در شمال اقیانوس اطلس است که بین دو قاره آمریکای شاقتصادی و اروپا واقع شده است. این کشور نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی در سال های گذشته دچار رکود شدید اقتصادی شده، اما توانسته این مشکل را تا حدی حل نماید و رونق اقتصادی را به کشور خود بازگرداند. نکته ای که باید بدانید این است که ایسلند در صنعت گردشگری فعالیت چشمگیری داشته و سود سرشاری را در این زمینه به کشور خود وارد می نماید. از این رو اگر در زمینه گردشگری تخصص داشته باشید، می توانید آن را در بین بهترین کشورها برای مهاجرت کاری پیدا کنید.

ایرلند

یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت در سال های اخیر، کشور ایرلند بوده که در بخش شمال غربی اروپا واقع شده است. افرادی که دارای توانایی بالا و تخصص باشند، به راحتی می توانند در این کشور کار پیدا نموده و با توجه به رشد سریع اقتصادی، زندگی خوبی برای خود بسازند. وجود مشاغل انگلیسی زبان از جمله مهمترین ویژگی های مثبت این کشور برای مهاجرت کاری هست.

ژاپن

کشور ژاپن، یکی از قدرت های اقتصادی جهان است که علی رغم جهش های اقتصادی که در دهه های گذشته داشته، همچنان توانسته تا صندلی خود را حفظ کند. با توجه به اینکه ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیایی محسوب می گردد، افراد زیادی علاقمند هستند تا ژاپن را از بین کشورهای برتر برای مهاجرت کاری انتخاب کنند. ژاپن نیز از این فرصت استفاده نموده و نیروی کار ماهر و متخصص را برای بخش های مختلف شغلی خود انتخاب می نماید. توجه داشته باشید که فضای کاری ژاپن متفاوت با آن چیزی است که تاکنون دیده اید. از این رو اگر قصد کار در این کشور را دارید، باید خود را برای یک شوک فرهنگی بزرگ آماده کنید.

چین

کشور چین، یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است. از این رو نیروی کاری زیادی داشته و دولت این کشور نیز تمام توانایی خود را برای اشتغال مردم کشورش به کار گرفته است. البته این به این معنی نیست که چین پذیرای نیروی کار خارجی نیست. با توجه به اینکه اقتصاد کشور چین به سرعت در حال پیشرفت است، اگر در شغلی تخصص داشته باشید و بتوانید از مهارت خود به درستی بهره ببرید، می توانید فرصت های شغلی فوق العاده را در این کشور داشته باشید. مردم بریتانیا از جمله افرادی هستند که علاقه زیادی به کار در کشور چین داشته و این کشور یکی از اولین انتخاب های آن ها در بین بهترین کشورها برای مهاجرت کاری است.

مالزی

کشور مالزی، یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیاست که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد برای مهاجرت کاری نهاده شد. یکی از مهمترین ویژگی های مثبت این کشور برای مهاجرت، مدارس بین المللی زیادی است که در آن وجود دارند. از این رو، خانواده ها بدون هیچ نگرانی در خصوص تحصیل فرزندان خود می توانند مالزی را برای مهاجرت انتخاب کنند. علاوه بر این، مالزی بهترین خدمات درمانی را در سراسر جهان ارائه می دهد.

فنلاند

کشور فنلاند، یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی بوده که مانند دیگر کشورهای این منطقه دارای استاندارهای بالای زندگی و حقوق عالی هست. با توجه به اینکه جمعیت این کشور به سرعت در حال پیر شدن است، پیش بینی می گردد که در سال های پیش رو این کشور دچار کمبود نیروی کار گردد. از این رو فنلاند را می توان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری محسوب کرد.

دبی

همانطور که می دانید، شهر دبی یکی از بهترین شهرهای جهان از لحاظ اقتصادی بوده که روز به روز نیز در حال پیشرفت و گسترش هست. در هر زمینه ای که تخصص داشته باشید، به عنوان معلم، مهندس، پزشک می توانید به این کشور مهاجرت نموده و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید. این کشور برای راه اندازی کسب و کارهای تجاری نیز انتخاب فوق العاده ایست.

بحرین

کشور بحرین، یکی از کشورهای همسایه ایران است که به دلیل نزدیکی به کشور عزیزمان مورد توجه بسیاری از ایرانیان جویای کار واقع شده است، اما قبل از هر اقدامی باید به این نکته توجه داشته باشید که بحرین در چند دهه گذشته تمرکز زیادی را بر روی آموزش و پرورش کشورش داشته و هزینه های هنگفتی نیز برای بهبود آن انجام داده است. از این رو، دولت این کشور در سال های اخیر تمام کوشش خود را برای ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان خود بکار گرفته و برنامه های بسیاری را نیز در این زمینه اجرا نموده است. با توجه به این موضوع، پیدا کردن کار مناسب در بحرین کمی مشکل به نظر می رسد. البته این به این معنی نیست که نمی توان در این کشور کاری پیدا کرد. اگر تخصص کافی داشته و در شغل خود نیز حرفه ای باشید، می توانید به عنوان یک نیروی کار خارجی ماهر در بحرین که یکی از کشورهای برتر برای مهاجرت کاری هست، مشغول به کار شوید.

تعطیلات رو: تعطیلات رو | مجله گردشگری، سفر و تور اروپا

طفره: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

مجله سرگرمی و تفریحی: مجله سرگرمی و تفریحی | مجله سفر، گردشگری و مسافرتی

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29762

به "معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت کاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت کاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید