مشکل روبات ها در بلند کردن اشیاء شفاف حل شد

به گزارش مجله سرگرمی، محققان با بهره گیری از فناوری یادگیری ماشین بالاخره توانسته اند مشکل دیرینه روبات ها در تشخیص و دریافت اشیای شفاف و درخشان را مرتفع نمایند.

مشکل روبات ها در بلند کردن اشیاء شفاف حل شد

موضوعی وجود دارد که احتمالاً تا به امروز به آن فکر ننموده اید؛ اینکه روبات ها چگونه اشیای شفاف و بازتاب دهنده نور را می بینند؟ باید گفت که آنها در واقع این اشیا را به درستی نمی بینند و به همین دلیل است که نمی توانند وسایل آشپزخانه مانند چاقوهای براق را تشخیص دهند و در دست بگیرند.

با این حال، متخصصان روباتیک در دانشگاه کارنگی ملون در توسعه تکنیکی برای آموزش روبات ها و تشخیص و برداشتن این اشیاء پیروز شده اند.

تکنیک تازه توسعه یافته آنها احتیاجی به حسگرهای خاص، آموزش جامع یا هدایت انسانی ندارد، بلکه تنها به یک چیز متکی است: یک دوربین رنگی.

دانشمندان یک سیستم دوربین رنگی ایجاد نموده اند که می تواند اشکال مختلف را بر اساس رنگ شناسایی کند و طوری آموزش داده شده است تا عمق را تشخیص داده و شکل اشیا را برای دریافت آنها دریابد. محققان برای انجام این کار از تصاویر دوربین تشخیص عمق اشیای مات در کنار تصاویر رنگی همان اشیاء استفاده کردند.

بدین ترتیب، سیستم دوربین رنگی قادر به شناسایی اشیاء شفاف و براق شد و در دریافت این اشیا توسط روبات بسیار پیروزیت آمیز عمل کرد.

دیوید هلد استادیار انستیتوی روباتیک دانشگاه کارنگی ملون گفت: روبات برخی اوقات این اشیا را از دست می دهد، اما بیشتر اوقات کار خود را به خوبی انجام می دهد و بسیار بهتر از همه سیستم های قبلی برای دریافت اشیای شفاف یا بازتاب دهنده نور عمل می نماید.

توماس ونگ دانشجوی دکترای روباتیک در این دانشگاه گفت: سیستم ما نه تنها می تواند اشیای شفاف و بازتابنده را بردارد، بلکه می تواند این اجسام را در دسته های به هم ریخته تشخیص دهد و مرتب کند.

این یک پیروزیت عظیم است، زیرا سایر کوشش ها برای انجام این کار توسط روبات ها به سیستم های آموزشی متکی بوده است که احتیاج به 800 هزار مورد کوشش برای آموزش اصول این کار داشته است.

این سیستم جدید تابستان سال جاری در کنفرانس مجازی بین المللی روباتیک و اتوماسیون معرفی خواهد شد.،ایسنا

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101475

به "مشکل روبات ها در بلند کردن اشیاء شفاف حل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل روبات ها در بلند کردن اشیاء شفاف حل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید