مشتاقی و مهجوری بیلیارد بازهای کردستان

به گزارش مجله سرگرمی، ژینا شریعتی - سنندج- خبرنگار: بیلیارد یکی از رشته های نوپا و تازه شناخته شده در استان کردستان است.

مشتاقی و مهجوری بیلیارد بازهای کردستان

این رشته جذاب توانسته علاقه مندان زیادی را در استان جذب کند و برخلاف بسیاری از رشته های دیگر نیازمند زیرساخت مناسبی برای پیشرفت و موفقیت است. بیلیارد مثل رشته هایی مانند فوتبال و والیبال نیست که بتوان فقط با یک توپ در کوچه و محلات هم آن را بازی کرد، بلکه نیازمند میز استاندارد، چوب و توپ مناسب است.

ورزشکاران استان در این رشته در سالیان اخیر نشان داده اند که اگر توجهی به این رشته گردد می توانند به خوبی در کشور و حتی سطح بین المللی موفقیت های شایانی به دست بیاورند. آرمین محمودی یکی از این جوانان بااستعداد در رشته بیلیارد است که توانسته در چند سال اخیر به خوبی توانایی های خود را نشان داده و عضو ثابت تیم ملی باشد. گفت وگوی خبرنگاران را با این بیلیاردباز کردستانی در ادامه می خوانید.

  • ازچه سالی بیلیارد بازی می کنید و چطور با این رشته آشنا شدید؟

از سال 1380 آغاز به فعالیت حرفه ای در این رشته نموده ام. در این بین 3 سال به دلایل شخصی و تحصیلی فعالیت در این رشته را متوقف کردم اما بعد از آن به طور حرفه ای این رشته را ادامه دادم و چون برادرانم سالن بیلیارد داشتند من هم به این رشته علاقه مند شدم. اوایل آغاز این رشته فقط برای سرگرمی بازی می کردم اما بعد از گذشت مدتی تصمیم گرفتم به طور حرفه ای این رشته را ادامه بدهم.

  • از مسابقاتی که شرکت نموده اید و مقام هایی که به دست آورده اید بگویید.

اوایل در مسابقات باشگاهی در استان بازی می کردم و در کشور مقام های مختلفی به دست آوردم. در تیم برتر بیلیارد هم برای تهران، تبریز و استان های دیگری بازی نموده ام و 24 بار رنکینگ کشوری به نام کردستان شرکت نموده ام، اما در لیگ برتر چون اسپانسری از استان وجود ندارد، برای استان های دیگر بازی می کنم. من در کل 6 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز و طلای تیمی، نقره تیمی، برنز تیمی در مسابقات لیگ برتر و رنکینگ کشوری دارم. از سال 1387 به بعد هم در مسابقات غرب کشور حضور داشته ام و مقام های زیادی به دست آورده ام. یک مقام سوم غرب آسیا دارم و در مسابقات جهانی توانستم بین 16 نفر برتر قرار بگیرم و تا رنکینگ 120 جهان بالا بروم.

  • امکانات استان در رشته بیلیارد چگونه است؟

در گذشته میزهای قدیمی وجود داشت که خوشبختانه الان شرایط آن گونه نیست و خیلی خوب شده است. متاسفانه چون این رشته در استان هنوز آن طور که باید جا نیفتاده است، خانواده ها از این رشته استقبال نمی نمایند و چون رشته بسیار پرهزینه ای هم است و در استان اسپانسر اقتصادی خاصی وجود ندارد، تعداد کمی به این رشته روی می آورند، در حالی که ما بیلیاردبازهای خوبی در استان داریم اما چون اسپانسر اقتصادی وجود ندارد نمی توانند در مسابقات شرکت نمایند و توانایی های خود را نشان بدهند.

  • قابلیت های استان در زمینه رشته بیلیارد را چگونه می بینید؟

با این که این ورزش در استان نوپاست، خوشبختانه جوانان خوبی در این رشته داریم که توانسته اند به خوبی توانایی های خود را به نمایش بگذارند، اما متاسفانه حمایت های اندک هیات استان و نبود اسپانسر اقتصادی باعث شده است نتوانیم آن طور که انتظار می رود در سطح قهرمانی خودی نشان بدهیم.

  • مهم ترین مسائل ورزشکاران این رشته در استان چیست؟

مسائل واقعا زیاد است و هیات استان نتوانسته برای حل آنها کاری کند. رئیس هیات هم تنهایی نمی تواند کاری انجام بدهد. افرادی هم که در هیات هستند عملکرد خوبی ندارند و فقط به دنبال برگزاری مسابقات بی اثر استانی هستند. حتی چندین دوره که من از مسابقات برگشته ام هیچ کسی از طرف هیات بیلیارد یک پیامک هم برای من ارسال ننموده است. متاسفانه هیچ گونه اعزامی به مسابقات کشوری نداریم و نتوانسته ایم در سالیان گذشته یک مسابقه غرب کشور در استان برگزار کنیم و نبود بودجه و افراد کاربلد در کنار رئیس هیات باعث افت این رشته شده است.

  • چه انتظاری از مسئولان استانی برای حمایت از این رشته دارید؟

کاش به همان اندازه که برای افتتاحیه و اختتامیه مسابقات یک رشته ورزشی هزینه می کردند، به یک ورزشکار و نحوه تمرین و حضور در مسابقات توجه و زمینه حضور ورزشکاران را در مسابقات جهانی و بین المللی فراهم می کردند و اسپانسری برای حمایت و اعزام ورزشکاران پیدا می کردند، همین.

  • هدف شما برای ادامه ورزش حرفه ای خود چیست؟

بی شک هدف من به دست آوردن مقام جهانی است. ما در دو رشته فعالیت می کنیم؛ بیلیارد و اسنوکر که اعزام های جداگانه ای دارد. برای رشته اسنوکر، اول در مسابقات آماتور شرکت می کنید که سطح آن خیلی بالا نیست، بعد نیمه حرفه ای و در آخر در سطح حرفه ای رقابت می کنید، اما در بیلیارد فقط سطح حرفه ای است و در دورهای اول با بهترین های جهان بازی می کنید. من پارسال مسابقات جهانی در دور اول با نفر چهارم جهان بازی کردم. کار سختی است، اما همواره به بهترین عملکرد و کسب مقام جهانی فکر می کنم.

  • از حضور در تیم ملی و کار با مربیان خارجی بگویید.

از سال 90 به بعد در اکثر اردوهای تیم ملی حضور داشته ام و در مسابقات بین المللی مختلفی از جمله قطر، ژاپن، چین، روسیه، امارات و مالزی شرکت نموده ام. خدا را شکر استخدام مربی خارجی برای تیم ملی خیلی به ما یاری نموده است و باعث شده سطح بازیکنان تیم بالا برود و بتوانیم با تکنیک های روز جهان آشنا شویم. قطعا نتیجه این عمل خوب فدراسیون را در سال های آینده می توانیم به خوبی ببینیم و تغییر بزرگی در بیلیارد کشور حس کنیم.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28794

به "مشتاقی و مهجوری بیلیارد بازهای کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشتاقی و مهجوری بیلیارد بازهای کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید