مانعی جدید برای کاهش محدودیت های هواوی در آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، به نظر می رسد تمایل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای برطرف محدودیت های همکاری تجاری با هواوی با چالش هایی روبرو خواهد شد.

مانعی جدید برای کاهش محدودیت های هواوی در آمریکا

گروهی از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه لایحه ای به نام قانون حفاظت از آینده 5G آمریکا به کنگره این کشور ارائه نموده اند. این لایحه در اصل سبب می گردد نام هواوی همچنان در فهرست سیاه آمریکا باقی بماند. علاوه بر آن لایحه مذکور در صورت تصویب دستور اجرایی برای ممنوعیت فروش تجهیزات مخابراتی به مشتریانی که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به حساب می آیند را ممنوع می نماید و اجازه نمی دهد بدون اطلاع کنگره نام هواوی از فهرست Entity List وزارت بازرگانی حذف گردد. طبق قوانین آمریکا شرکت ها و افرادی که در این فهرست قرار دارند برای دریافت مجوز خرید یا انتقال کالاهایی خاص باید ملزوماتی را رعایت نمایند.

سیاستمداران اکنون حفاظت از شبکه های اینترنت 5G را بسیار حیاتی می دانند. سناتور تام کاتن هواوی را جاسوس حزب کمونیست چین می داند و از سوی دیگر سناتور مارک وارنر نیز معتقد است نباید از محدودیت های فهرستEntity List وزارت بازرگانی در جنگ تجاری استفاده گردد.

البته این نخستین باری نیست که کنگره سعی دارد کوشش های ترامپ برای احیای روابط با شرکت های چینی را کنترل کند. سناتورها امیدوار بودند معامله ترامپ با ZTEرا در سال 2018 میلادی مسدود نمایند.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32501

به "مانعی جدید برای کاهش محدودیت های هواوی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانعی جدید برای کاهش محدودیت های هواوی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید