لیونل مسی؛ آینده کاپیتان بارسلونا تا آخر فصل تعیین خواهد شد؟

به گزارش مجله سرگرمی، تابستان گذشته وقتی لیونل مسی به خانواده اش گفت قصد ترک بارسلونا و بازی در خارج از اسپانیا را دارد، چشمان همه پر از اشک شد. این اتفاق، اما هرگز نیفتاد، چون ستاره آرژانتینی نمی خواست بارسلونا را به دادگاه بکشاند، آن هم بعد از یک جنگ لفظی خبرساز بر سر این که فکر می کرد طبق قراردادش می تواند به عنوان بازیکن آزاد به تیمی دیگر بپیوندد، اما باشگاه کاتالان با آن مخالف بود.

لیونل مسی؛ آینده کاپیتان بارسلونا تا آخر فصل تعیین خواهد شد؟

به گزارش بی بی سی، طبق قرارداد، مسی می توانست در ژانویه بدون فعال کردن بند فسخ قراردادش از بارسا برود، اما این کار را نکرد. این بازیکن 33 ساله هنوز در خصوص آینده اش تصمیم نهایی را نگرفته و با این که تا حالا چند بار به رفتن به تیم های دیگر فکر نموده، اما هرگز به جدایی از بارسا، باشگاهی که در 12 سالگی به آن پیوسته، حتی نزدیک هم نشده بود.

در آن موقع (شروع کار در بارسلونا) او تصمیم گرفت به جای بازگشت به آرژانتین با پدرش در اسپانیا بماند و این کار در نهایت باعث از هم پاشیدن خانواده اش شد. آن انتخاب زندگی شان را دگرگون کرد. تصمیمی که او حالا باید بگیرد تا این اندازه آسیب زا نخواهد بود، اما پیغامد هایی اساسی به دنبال خواهد داشت.

اما حالا که بارسلونا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پاری سن ژرمن روبروست (مسابقه ای که دیدار رفت آن با شکست سنگین چهار بر یک بارسا در نوکمپ به انتها رسید)، آینده مبهم مسی بیشتر در مرکز توجه ها قرار گرفته. باشگاه فرانسوی در تابستان برای خرید کاپیتان بارسلونا پا پیش گذاشته بود و هنوز هم یکی از مشتریان بالقوه اوست.

فشار پاری سن ژرمن بر مسی

با نزدیک تر شدن زمان مسابقه با پاری سن ژرمن، باشگاه فرانسوی به طور مداوم برای بارسلونا در خصوص آینده مسی پیغام می فرستاد.

مجله فرانس فوتبال تصویری ساختگی از مسی با پیراهن پاری سن ژرمن روی جلد برد و در مقاله ای بلند بالا به تفصیل به تمامی جنبه های قراردادی که می تواند مسی را به فرانسه بیاورد، پرداخت.

سفر مسی به پاریس برای دیدار برگشت لیگ قهرمانان اروپا مقابل پی اس جی مقدمه نقل مکان همیشگی او به پایتخت فرانسه در تابستان خواهد بود؟

بارسلونا، پاری سن ژرمن را به بی احترامی متهم نموده، اما باشگاه فرانسوی موضع گیری آن ها را تا حدی اغراق شده می داند، چون رسانه های ورزشی کاتالان هم در رابطه با بازیکنانی نظیر مارکو وراتی، آنخل دی ماریا و مارکینیوس که بارسلونا به دنبال شان بود و به ویژه بازگشت نیمار (که دیگر یه مسأله ای غیر ممکن تبدیل شده) عملکردی مشابه داشته اند.

علاوه بر این بازیکنان و حتی مدیران بارسلونا هم بیشتر اوقات در ملا عام در رابطه با خرید های احتمالی باشگاه حرف می زنند.

آن ها علاوه بر این اشاره نموده اند که مسی یک بازیکن آزاد است و در نتیجه آن ها می توانند در خصوصش اقدام نمایند.

در این میان نیمار یکی از کسانی بود که ساکت ننشست و در دسامبر بعد از پیروزی پاری سن ژرمن مقابل منچستریونایتد در لیگ قهرمانان در خصوص خرید مسی حرف زد: چیزی که بیش از همه می خواهم این است که دوباره با مسی بازی کنم و بتوانم باز هم از بودن در کنار او در زمین لذت ببرم. او می تواند در پست من بازی کند و من مطمئنم هیچ مسئله ای نخواهد داشت. می خواهم دوباره با او بازی کنم و من اطمینان دارم که فصل آینده باید این کار را انجام دهیم.

دی ماریا، وراتی و لئاندرو پاردس هم جرات کردند در این باره نظر بدهند و حتی لئوناردو، مدیر ورزشی پی اس جی هم گفت در صورتی که مسی وارد بازار جابجایی گردد برای خریدش همه کوشش شان را خواهند کرد.

اما مسی پیغامی کاملا آشکار برای رسانه ها فرستاده و گفته اصلا شاد نیست که عده زیادی از مردم - که بعضی از آن ها را دوست خود می دانسته - برای تصمیم گیری او را تحت فشار قرار داده اند.

اما مساله ای که باعث پیچیدگی اوضاع می گردد این است که ظاهرا با ماندگار شدن نیمار در پاریس، نظر کیلیان ام باپه هم در خصوص ترک پی اس جی تغییر نموده و در صورتی که قصد ماندن داشته باشد باید تابستان سال جاری با باشگاه وارد مذاکره گردد.

قرارداد ام باپه ژوئن 2022 به انتها می رسد و باشگاه گفته حاضر است دستمزدی برابر با نیمار - یعنی حدود 37 میلیون یورو پس از کسر مالیات- به او بپردازد. مبلغی که بعید است مشتری پر و پا قرص او یعنی رئال مادرید بتواند مشابه اش را پیشنهاد دهد.

هیچ کس نمی تواند با قطعیت بگوید قدم بعدی ام باپه چیست. با این اوصاف تکلیف مسی چه خواهد شد؟ چون هیچ کس نمی تواند باور کند که پاری سن ژرمن برای هر سه بازیکن جای کافی داشته باشد.

قضیه مسی علاوه بر این تاثیری غیرمستقیم بر فرایند تصمیم گیری در سایر باشگاه ها هم دارد. کوین دبروینه مذاکره بر سر قرارداد با منچستر سیتی را به تعویق می اندازد، چون از مبلغ پیشنهادی آن ها راضی نیست و به گزارش رسانه های بلژیکی -که او به آن ها اعتماد دارد- تصور می نماید باشگاه در حد توانش به او پیشنهاد نداده، چون پولش را برای مسی نگه داشته است.

مسی هنوز هم مثل تابستان در بارسا شاد نیست؟

انتخابات ریاست بارسلونا در روز هفتم مارس احتمال راستا آینده این باشگاه را معین خواهد نمود

وقتی مسی در ماه اوت به وسیله فکس درخواست جدایی از باشگاه را داد، بسیار عصبانی و آزرده بود. او از آن موقع تنها دو مصاحبه انجام داده و در یکی از آن ها گفته این تنها راه برای جلب توجه باشگاه بوده است.

او به وب سایت گل گفت ماه ها سعی داشته به آن ها بگوید قصد ترک باشگاه را دارد، اما پیروز نشده و مطرح کردن آن به شکل کتبی تنها راه بود تا حرفش را جدی بگیرند.

مسی می دانست طبق قراردادش باید تا پیش از انتها فصل قبل باشگاه را در جریان قصدش برای جدایی قرار می داد. او روز 25 اوت درخواست جدایی داد. در آن موقع بازی ها همچنان در جریان بودند، زیرا شیوع ویروس کرونا فصل را به درازا کشانده بود.

اما بارسا می گفت آن بند از قرارداد که بر اساس آن مسی می توانست به عنوان بازیکن آزاد راهی تیمی دیگر گردد، تا 10 ژوئن یعنی چند روز بعد از انتها فصل در شرایط عادی، اعتبار داشته است.

مسی در نهایت تصمیم گرفت خودش را درگیر دعوای حقوقی نکند، هر چند مطمئن بود برنده خواهد شد. اما این حرکت او اصلا به معنای رضایتش از اوضاع نبود.

مسی نه تنها شاد نبود بلکه حس می کرد به او خیانت شده است. به خصوص وقتی باشگاه در کوشش برای تبدیل کردن مسی به شخصیت منفی ماجرا، رسانه ها را به شکل غیررسمی در جریان ماجرا گذاشت.

مسی با وجود این نارضایتی ها و بر خلاف میلش تصمیم گرفت در بارسا بماند، هر چند گاهی اوقات کاملا حس می شد که فقط دارد اوضاع را تحمل می نماید.

اما حالا که جوزپ ماریا بارتومئو به تاریخ پیوسته و چیزی تا روز 7 مارس و انتخاب رییس جدید نمانده، مسی هم ظاهرا بیشتر روی اهداف خود در زمین بازی تمرکز دارد.

او می داند باشگاه دوره ای سخت را می گذارند، اما مهم تر از آن این را هم می داند که کاری از دستش برنمی آید به جز این که بهترین بازی اش را ارائه دهد.

اوضاع تیم بهتر شده و حالا یک هسته مرکزی جوان دارد. آن ها در 13 بازی اخیر خود در لالیگا شکست نخورده اند و 9 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته اند. در آغوش دریافت ها و شادی بازیکنان تیم در زمین بازی هم نشان می دهد رونالد کومان توانسته از امکانات محدودی که در اختیار دارد، بهترین استفاده را بکند.

در ماه اوت که مربی هلندی راهنمایی تیم را برعهده گرفت، شایعات زیادی در خصوص رابطه او و مسی و جنگ قدرت احتمالی میان آن ها شکل گرفت. کاپیتان تیم از این لحاظ مسئله ای با کومان ندارد، اما نمی توان گفت رابطه اش با سرمربی تزلزل ناپذیر است.

نزدیکان رونالد کومان از رابطه نزدیک او و مسی می گویند و این که آن ها زیاد در خصوص فوتبال صحبت می نمایند. آن ها همچنین می گویند مسی از این که مربی هلندی تیم رک و راست حرفش را می زند، خوشش می آید.

اما رابطه مسی و کومان در واقع به خوبی رابطه او با ارنستو والورده نیست. همین صراحت و بی پردگی کومان و این که نظراتش را بدون هیچ فیلتری در ملاعام بیان می نماید، می تواند برایش دردسرساز باشد. اما رابطه او و مسی از همان ابتدا بر پایه احترام بنا قرار گرفت.

این دو پیش از ماجرای فکس مسی به باشگاه در خانه او با یکدیگر دیدار کردند و مسی هم قصدش برای ترک باشگاه را به کومان خبر داد.

مربی هلندی با صراحت تمام به مسی گفت هر اتفاقی که در گذشته با هیات مدیره باشگاه افتاده به او هیچ ربطی ندارد. او به مسی گفت رهبر تیم خواهد بود، اما هر تصمیمی که بگیرد به آن احترام خواهد گذاشت.

اما طولی نکشید که کومان متوجه شد اوضاع در رختکن بارسا چندان خوب نیست و بسیاری از بازیکنان قدیمی تیم از شیوه ای که باشگاه برای خلاص شدن از شر بعضی بازیکنان با سابقه خود پیش گرفته بود، ناراحت بودند.

مسی هنوز از نحوه برخورد باشگاه با لوییس سوارز عصبانی بود؛ او ظاهرا به وسیله مربی تیم و با یک تماس تلفنی که دو دقیقه هم طول نکشیده بود از تصمیم باشگاه برای فروشش آگاه شده بود.

از سوی دیگر مذاکراتی هم بر سر کاهش دستمزد ها به دلیل شیوع کرونا میان بازیکنان و هیات مدیره - که اصلا به آن اعتماد نداشتند- در جریان بود و این مساله به ناآرامی های باشگاه می اضافه نمود.

اما خبر خوب برای کومان و به طور کل بارسلونا این است که مسی دوباره دارد جادویش را بازمی یابد.

کاپیتان آرژانتینی قطعا خواسته های خودش را دارد، اما این را هم به خوبی می داند که بارسلونا با پروژه ای در دست اجرا روبروست و به نیرو های تازه نیازمند است، هر چند مطمئن نیست باشگاهی که در آستانه ورشستگی قرار گرفته است چگونه از پس این کار بر خواهد آمد.

عملکرد مسی در زمین بازی در واقع آینه ایست که اتفاقات بیرون از آن را منعکس می نماید. وقتی گلی زده می گردد، همه بازیکنان در کنار هم شادی می نمایند و این طور که پیداست موتور مسی دیگر به طور کامل روشن شده است.

مسی در چند بازی روی نیمکت نشست، اما این مسأله ای بود که با مربی در خصوصش به توافق رسیده بودند. در عین حال او از جمله بازیکنانی است که بیشترین گل و پاس گل را در لالیگا ثبت نموده، آن هم در حالی که دو بار مصدوم شده و از شرکت در چند بازی جا مانده است.

چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مسی در 9 بازی خود مقابل پاری ژرمن 5 گل زده است

این طور که پیداست تنها مسأله ای که مسی تا حالا در خصوصش به نتیجه قطعی رسیده این است که قصد ندارد تا انتها این فصل در خصوص آینده اش تصمیمی بگیرد.

مسی پیش از هر چیز منتظر است ببیند چه کسی به عنوان رییس جدید باشگاه انتخاب خواهد شد. خوان لاپورتا، رییس پیشین باشگاه بخت اصلی است و خبر هایی که از تیم انتخاباتی او به گوش می رسد حاکی از این است که آن ها اطمینان دارند در صورت پیروزی لاپورتا در انتخابات، مسی در بارسا ماندگار خواهد شد. البته در جریان کارزار انتخاباتی انتظار هم نمی رود که آن ها چیز دیگری بگویند.

این طور که پیداست لاپورتا میخواهد با فروش گروه بازیکنان فرانسوی باشگاه (آنتوان گریزمان، عثمان دمبله، کلمان لنگله و ساموئل اومتیتی) حدود 200 میلیون یورو پول بدست بیاورد و آن را خرج تقویت تیم کند. گفته می گردد او می خواهد یک مدافع میانی (به احتمال زیاد اریک گارسیا از منچستر سیتی و یا شاید داوید آلابا از بایرن مونیخ) یک مدافع چپ و یک بازیکن درجه یک برای نوک خط حمله (احتمالا ارلینگ هالند) را بخرد. واقعیت تلخ، اما این است که معلوم نیست در شرایط مالی کنونی فروش این بازیکنان بتواند 200 میلیون یورو نصیب باشگاه کند.

لاپورتا احتمالا از جام جهانی قطر به عنوان ابزاری برای راضی کردن مسی به ماندن در اسپانیا استفاده خواهد نمود. کمتر از 18 ماه به احتمالا آخرین جام جهانی مسی و فرصت نهایی او برای دستیابی به تنها جامی که در ویترین افتخاراتش کم دارد، باقی مانده؛ در چنین شرایطی بعید است که او بخواهد اوضاع را از این هم پیچیده تر کند.

مسی گفته که دوست دارد روزی در فوتبال آمریکا بازی کند. ایده ای که رابطه نزدیک آنتونیا، همسر مسی با دانیلا سمان، همسر سسک فابرگاس، دوست صمیمی و هم تیمی سابق او در شکل گیری اش نقشی اساسی داشته است.

مسی با هیچ یک از سه نامزد ریاست باشگاه حرف نزده و قصد چنین کاری را هم ندارد. او به رییس جدید باشگاه نخواهد گفت که چه کند و چه نکند. کاپیتان آرژانتینی به پیشنهاد هایی که رییس جدید ارائه می دهد و طرح هایی که دارد، گوش خواهد داد و تا زمانی که وقت دریافت عظیم ترین تصمیم زندگی اش در عظیمسالی فرا برسد، روز ها را بدون فکر کردن به آینده سپری خواهد نمود.

به این ترتیب پاری سن ژرمن و همین طور منچسترسیتی باید همچنان منتظر بمانند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 133084

به "لیونل مسی؛ آینده کاپیتان بارسلونا تا آخر فصل تعیین خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیونل مسی؛ آینده کاپیتان بارسلونا تا آخر فصل تعیین خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید