فهرست گران ترین هنرمندان زنده جهان جابه جا می گردد؟

به گزارش مجله سرگرمی، حراجی کریستیز به زودی تابلو نقاشی را به حراج خواهد گذاشت که می تواند رکورد فروش آثار پیتر دویگ یکی از بزرگترین هنرمندان معاصر را بشکند.

فهرست گران ترین هنرمندان زنده جهان جابه جا می گردد؟

به گزارش ایسنا، تابلو نقاشی غرق شده که در سال 1990 به وسیله پیتر دویگ نقاش بریتانیایی خلق شده است از جمله آثاری خواهد بود که در حراجی ماه آینده کریستیز به مزایده گذاشته می گردد.

این تابلو نقاشی یک قایق سفید شناور در یک تالاب را به تصویر می کشد. انتظار می رود این اثر هنری در حراجی هنر معاصر ماه نوامبر کریستیز به قیمت 35 میلیون دلار فروخته گردد.

این نقاشی یکی از چندین اثر مجموعه نقاشی های قایق این هنرمند است که در فاصله 1997 تا 1999 خلق شدند و در آن ها یک قایق تنها در پس زمینه نیمه انتزاعی به تصویر کشیده شده است. دویگ فضای وهم آور این مجموعه نقاشی ها را از سرانجام فیلم ترسناک آدینه سیزدهم الهام گرفته است. غرق شده از نخستین آثار این هنرمند در مجموعه قایق به تعداد می رود.

ماه آینده این نقاشی برای سومین بار در یک حراجی به فروش گذاشته خواهد شد. در ماه می سال 2015، یک مجموعه دار اروپایی ناشناس این نقاشی را به قیمت 26 میلیون دلار در حراجی نیویورک خرید تا در آن موقع رکورد فروش آثار این هنرمند شکسته گردد.

در سال 2002 هم این نقاشی در حراجی ساتبیز به قیمت 455،400 دلار فروخته شده بود.

در حال حاضر تابلو نقاشی رزدال (1991) که در سال 2017 به قیمت 28.8 در حراجی فیلیپس فروخته شد به اسم گرانترین اثر دویگ شناخته می گردد.

اگر غرق شده به قیمت پیش بینی شده فروخته گردد، رکورد فروش آثار این هنرمند بار دیگر شکسته می گردد و دویگ در لیست گران ترین هنرمندان زنده دنیا قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، جف کونز هنرمند آمریکایی برای مجسمه خرگوش که در سال 2019 به قیمت 91.1 میلیون دلار در حراجی کریستیز به فروش رفت به اسم گرانترین هنرمند زنده دنیا شناخته می گردد. دیوید هاکنی هنرمند بریتانیایی در رتبه دوم این لیست واقع شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160492

به "فهرست گران ترین هنرمندان زنده جهان جابه جا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست گران ترین هنرمندان زنده جهان جابه جا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید