لغو مجوز تامین کننده های قطعات هواوی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران- دولت ترامپ در آخرین روزهای خود به چندین تامین کننده قطعات به شرکت هواوی چین اظهار داشت مجوز همکاری آنها با این شرکت چینی را لغو نموده و سایر درخواستهای دیگر را هم رد کرد.

لغو مجوز تامین کننده های قطعات هواوی

به گزارش خبرنگاران، منابع مطلع به رویترز گفتند وزارت بازرگانی آمریکا تصمیم خود برای رد شمار قابل توجهی از درخواستهای مجوز برای صادرات به هواوی را اعلام نموده است. شرکتهایی که در حال حاضر مجوز فروش به هواوی را داشتند و اکنون مجوزشان لغو شده است، شامل اینتل هستند.

جدیدترین اقدام علیه هواوی احتمال آخرین ضربه دولت ترامپ برای ضعیف کردن این غول مخابراتی چینی است و رویکردی که دولت بایدن در قبال چین اتخاذ خواهد نمود را مورد توجه قرار می دهد. ارزش سهام تراشه آسیایی و تامین نمایندگان هواوی شامل سامسونگ الکترونیکس، توکیو الکترون، ادون تست و لازرتک در معاملات روز دوشنبه بین یک تا چهار درصد سقوط کردند.

اینتل در میان گروه کوچکی از شرکتهایی بوده که پس از قرار دریافت هواوی در لیست سیاه از شرکتهایی که به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی معین شده است، دولت آمریکا به آنها اجازه داده بود با هواوی همکاری نمایند.

تحریمهای دولت ترامپ، روابط تجاری مهم هواوی مانند ارتباط با گوگل که نرم افزار اندروید را برای صدها میلیون گوشی هوشمند هواوی فراهم نموده بود و شرکت تراشه سازی تایوانی TSMC را قطع کرد. هواوی عمدتا برای سرورها و لپ تاپهای مصرفی به تراشه های اینتل وابسته بود.

ترامپ با نزدیک شدن به سرانجام دوره ریاست جمهوری خود کمپین علیه رشد فناوری چین را تشدید نموده است. شرکت شیائومی تولیدنماینده شماره دوی تلفن هوشمند و دستگاههای مصرفی چین به تازگی در فهرست وزارت دفاع آمریکا از شرکتهایی که با ارتش چین همکاری دارند، اضافه شده است. چنین اقدامی سرمایه گذاری آمریکایی در این شرکتها را ممنوع می نماید. یک شرکت دیگر اضافه شده به این لیست شرکت هواپیماسازی کوماک است که تولیداتش می تواند با بوئینگ و ایرباس رقابت کند.

علاوه بر عظیمترین تولیدنمایندگان تلفن هوشمند، سه شرکت عظیم مخابراتی چین، عظیمترین تراشه ساز و عظیمترین شبکه اجتماعی و بازی چین، شرکت اکتشاف انرژی اصلی چین در آبهای عمیق، پیمانکار هوافضای نظامی اصلی چین، تولیدنماینده عظیم پهپاد و سازنده عظیم هواپیماهای مسافری چین در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش ایسنا از بلومبرگ، در حالی که اقدامات کم سابقه ترامپ بازارها را بهم ریخته است اما تاثیر کامل آنها به تصمیمات دولت بایدن بستگی دارد. وی این قدرت را دارد که محدودیتهای مذکور را حفظ، حذف یا تشدید کند.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128824

به "لغو مجوز تامین کننده های قطعات هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو مجوز تامین کننده های قطعات هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید