لزوم تربیت دانشجو در دانشگاه ها براساس احتیاج صنعت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، رضا زنگنه مطلق در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشکده شهید شمسی پور تهران گفت: دانشگاه های نسل سوم، عموما کارآفرین و در راستای حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نظام یافته در تعامل با محیط پیرامونی هستند.

لزوم تربیت دانشجو در دانشگاه ها براساس احتیاج صنعت

وی گفت: در کشورهای توسعه یافته محور و ماموریت کانونی نظام دانشگاهی، کارآفرینی است.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای مطرح کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت باید دو سویه باشد، دانشگاه ها باید دانشجویان را براساس احتیاج صنعت پذیرش نمایند و از سوی دیگر صنایع نیز نیروی کار مورد احتیاج خود را به دانشگاه ها سفارش دهند.

زنگنه با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند تاثیری معین نماینده در رشد اقتصادی داشته باشد، گفت: بنده معتقدم حلقه مفقوده در دانشگاه ها فاصله زیاد دانش آموختگان با صنعت و بازار کار است.

وی عدم تجاری سازی پژوهش ها و فناوری های کسب شده را از مسائل کشور مطرح کرد و گفت: باید با مطالعه بازار ایده های طراحی شده را تبدیل به ثروت کنیم ما نباید منتظر آگهی استخدام باشیم بلکه باید به دنبال کارآفرینی حرکت کنیم.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8998

به "لزوم تربیت دانشجو در دانشگاه ها براساس احتیاج صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تربیت دانشجو در دانشگاه ها براساس احتیاج صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید