قوی ترین ماشین دنیا؛ سریع ترین هم خواهد بود؟!
به گزارش مجله سرگرمی، اعدادی که هنسی از شتاب ماشین منتشر نموده خیره کننده است. سرعت F5 در کمتر از سه ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. ماشین برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت کمتر از پنج ثانیه احتیاج دارد و در هشت و نیم ثانیه سرعتش به 300 کیلومتر در ساعت می رسد.

قوی ترین گردباد
هنسی، خودروساز آمریکایی، از ماشینی رونمایی نموده که می گوید با سرعت بیش از 500 کیلومتر در ساعت، سریع ترین ماشین دنیا خواهد بود. نام این ماشین Venom F5 است. این نام از سیستم رتبه بندی گردباد ها گرفته شده که در آن سهمگین ترین گردباد، F5 نامیده می گردد.
موتور ونوم F5 هشت سیلندر با دو توربو است که 1817 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. این موتور در حال حاضر قوی ترین موتوری است که برای یک ماشین سواری ساخته شده است.
اعدادی که هنسی از شتاب ماشین منتشر نموده خیره نماینده است. سرعت F5 در کمتر از سه ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. ماشین برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت کمتر از پنج ثانیه احتیاج دارد و در هشت و نیم ثانیه سرعتش به 300 کیلومتر در ساعت می رسد.
اتاق ماشین با الهام از هواپیما های جنگنده طراحی شده است
جان هنسی، مدیر کارخانه می گوید که تمرکز ونوم F5 تنها بر ثبت رکورد سرعت نیست و می توان از آن مانند یک ماشین معمولی شهری استفاده کرد. ماشین در پنج حالت مختلف تنظیم می گردد. قوی ترین حالت برای راننده قفل است و فقط پس از آموزش و قبول شدن در امتحان برای او باز می گردد.
طراحان هنسی می گویند که راننده ماشینی که سرعتش بیش از 500 کیلومتر در ساعت است، با خلبان فرقی ندارد. برای همین اتاق ماشین شبیه به هواپیما های جنگی طراحی شده است. برای دید بهتر راننده، بخش بالای فرمان برداشته شده و همه دکمه های مهم روی فرمان قرار گرفته است.
هنسی در سال 1991 کارش را در ایالت تگزاس با تقویت یک میتسوبیشی شروع کرد و اکنون یکی از مشهورترین نام ها در تقویت خودرو است.
این اولین بار نیست که این شرکت میخواهد رکورد سرعت را بشکند. هنسی در سال 2016 و به مناسبت 25 سالگی تاسیس کارخانه با یک لوتوس تقویت شده روباز به سرعت 427/4 کیلومتر در ساعت دست یافت و عنوان سریع ترین ماشین روباز دنیا را به خود اختصاص داد.
هنسی همچنین چند بار برای کسب رکورد سریع ترین ماشین دنیا کوشش نموده و اگرچه توانست رکوردشکنی کند، اما هر بار به دلایلی رکوردش توسط موسسه ثبت رکورد های گینس پذیرفته نشد.
دستگاه از هنسی ونوم F5 ساخته می گردد
رکورد سریع ترین ماشین دنیا اکنون در دست کارخانه ای سوئدی به نام کونیگزگ است. ماشین کونیگزگ به نام آگرا در سال 2017 در دو راستا رفت و برگشت به میانگین سرعت 447 کیلومتر در ساعت دست یافت. سال گذشته هم بوگاتی با مدل شیرون با رسیدن به سرعت 490 کیلومتر در ساعت رکورد سریع ترین ماشین دنیا را در یک بار حرکت در راستا مستقیم ثبت کرد.
فراوری F5 از سال آینده شروع خواهد شد. قرار است 24 دستگاه از این ماشین با قیمت پایه دو میلیون و صد هزار دلار ساخته گردد. رکوردگیری برای رسیدن به سرعت بالای 500 کیلومتر در ساعت، سال آینده و احتمالا در باند فرودگاهی انجام می گردد که ناسا از آن برای فرود فضاپیما های شاتل استفاده می کرد.
سونامی الکتریکی بنز
بنز EQS اولین مدل از چهار مدل الکتریکی است که سال آینده عرضه می گردد
مرسدس-بنز همزمان با انتشار عکس هایی از مدل های الکتریکی خود، از برنامه عرضه این مدل ها در دو سال آینده اطلاع داد. کارخانه آلمانی می گوید تا سرانجام سال 2022 شش مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد نمود. به این ترتیب تعداد مدل های الکتریکی این کارخانه از شرکت تسلا، مهمترین خودروساز الکتریکی دنیا بیشتر خواهد بود.
اولین مدل EQS است که سال آینده رونمایی می گردد. این ماشین لوکس ترین مدل الکتریکی بنز است و به گفته کارخانه با هر بار شارژ تا 700 کیلومتر حرکت می نماید. ماشین همچنین فیلتری دارد که بو و ذرات آلوده را جذب نموده و هوای اتاق را تصفیه می نماید.
شاسی بلند الکتریکی EQA در کارخانه های بنز در چین و آلمان ساخته خواهد شد
EQS اگرچه برای وجهه کارخانه بسیار مهم است، اما با قیمت بیش از صد هزار دلار فروش زیادی نخواهد داشت. سهم اصلی فروش بر دوش دو شاسی بلند کوچک EQA و EQB است که هر دو در سال 2021 به بازار می آیند. هر دو مدل براساس مدل های بنزینی کارخانه ساخته شده و روی یک خط فراوری در کنار مدل های بنزینی ساخته می شوند.
آخرین ماشین الکتریکی بنز در سال 2021، یک سدان به نام EQE خواهد بود. دو شاسی بلند عظیم الکتریکی هم در سال 2022 به محصولات بنز اضافه خواهد شد.
مرسدس-بنز در حال حاضر تنها یک شاسی بلند الکتریکی به نام EQC در محصولاتش دارد. کارخانه آلمانی می گوید تا سال 2025 از هر چهار ماشینی که می فروشد، یکی الکتریکی خواهد بود. بنز همچنین پیش بینی نموده که تا سال 2030 ماشین های هیبرید-الکتریکی و الکتریکی بیش از نیمی از فروش را شامل گردد.
برای کسب وکار های کوچک
وانت کانو قرار است در سه اندازه فراوری گردد
کانو، خودروساز نوپای آمریکایی از دومین مدل خود که یک وانت الکتریکی است رونمایی کرد. این ماشین قرار است در سه اندازه مختلف ساخته گردد و می توان بخش بار آن را تا حد زیادی با توجه به احتیاج مشتری تغییر داد. کانو اولین محصولش را که یک ون با شکلی نامتعارف است سال گذشته رونمایی کرد. این شرکت می خواهد به جای فروش این ون، ماشین را در ازای دریافت حق اشتراک به خریداران عرضه کند.
وانت هم بر روی پلتفرم همین ون ساخته می گردد. موتور ماشین 200 اسب بخار قدرت دارد و مشتری می تواند بسته به احتیاج سه باتری مختلف برایش سفارش دهد. با قوی ترین باتری، ماشین می تواند تا بیش از 480 کیلومتر حرکت کند.
اولین مدل کانو یک ون الکتریکی است که قرار است به مشتریان اجاره داده گردد
الکتریکی بودن باعث شده تا کف ماشین به زمین نزدیک تر شده و دسترسی به بخش بار راحت تر گردد. سقف هم بلند است و راننده می تواند به راحتی در ماشین بایستد.
جایگاه راننده با دیدی کاربردی طراحی شده است. علاوه بر سطحی که می توان از آن به عنوان میز کار استفاده کرد، جا برای قرار دادن سه تلفن همراه در نظر گرفته شده است؛ امکانی که برای رانندگان ماشین های باری که معمولا چند تلفن همراه دارند ضروری است.
رانندگان همچنین می توانند از نیروی باتری برای لوازم و ابزار خود استفاده نمایند و برای این کار پریز هایی در داخل و بیرون ماشین گذاشته شده است.
بخش جلوی ماشین مانند یک اتاق کار طراحی شده است
کانو می گوید که این ماشین را برای کسب وکار های کوچک طراحی نموده است؛ از جمله کسانی که می خواهند از خودروشان به عنوان فروشگاهی سیار استفاده نمایند. به گفته کارخانه هزینه استفاده از این وانت بسیار کمتر از وانت های بنزینی است و کانو ادعا می نماید که خریداران در شش تا هفت سال 80 هزار دلار صرفه جویی می نمایند.
قیمت پایه این وانت 33 هزار دلار است و قرار است فراوری آن به طور محدود از سال 2022 شروع گردد.
وانت کانو یکی از چندین وانت الکتریکی است که در یکی دو سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر فورد، جنرال موتورز، دایملر و فولکس واگن که سرمایه گذاری زیادی در این بخش نموده اند، ریویان، یک شرکت نوپای آمریکایی دیگر قرار است صد هزار وانت الکتریکی برای آمازون بسازد.
واقعی برای مسابقه مجازی
جگوار GT SV از سال آینده در بازی گرن توریزمو عرضه خواهد شد
دو شرکت جگوار و فورد هفته گذشته ماشین هایی را که برای بازی هایی کامپیوتری طراحی نموده اند نمایش دادند.
ماشین جگوار به نام ویژن GT SV چهار موتور الکتریکی دارد که در مجموع 1903 اسب بخار نیرو فراوری می نماید و حداکثر سرعتش 410 کیلومتر در ساعت است. این ماشین با الهام از مدل های مسابقه ای کلاسیک کارخانه انگلیسی و برای مسابقات استقامت طراحی شده است.
ویژن GT SV سال آینده در بازی گرن توریزمو مسابقه خواهد داد. با اینکه ماشین برای یک بازی ویدیویی طراحی شده، اما جگوار ماکتی از آن با ابعاد واقعی ساخته است. خودروسازان سال ها است که با همکاری طراحان بازی گرن توریزمو، ماشین هایی را ویژه این بازی طراحی می نمایند و از این فرصت برای بازاریابی محصولاتشان استفاده می نمایند.
فورد P1 با نظرسنجی از 250 هزار هوادار بازی های اتومبیلرانی طراحی شد
همزمان فورد هم ماشینی رونمایی نموده که برای تیم اتومبیلرانی این شرکت در بازی های کامپیوتری طراحی شده است. این تیم که نامش فوردزیلا است از هواداران خود خواسته بود تا نظر خود را درباره ظاهر و مشخصات این ماشین اعلام نمایند.
بیش از 250 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و طراحان فورد با توجه به نظر آن ها ماشین را طراحی کردند. نام این ماشین P1 است و هنوز معلوم نیست قرار است در کدام بازی کامپیوتری مسابقه دهد. فورد هم مانند جگوار یک ماکت در ابعاد واقعی از ماشین ساخته است. این شرکت می گوید که کسب اعتبار در بازی های کامپیوتری به اندازه دنیای واقعی برای فورد مهم است.
منبع: فرادیدpbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله موسیقی و هنری
balio.ir: بالیو | مجله گردشگری و مسافرتی
etre-yas.ir: مجله عطر یاس، محلی برای همفکری استارتاپی