قوانین حمل بار مجاز در هواپیمایی اتریشی

به گزارش مجله سرگرمی، آشنایی با قوانین حمل بار مجاز در هواپیمایی اتریشی

قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا، یکی از دغدغه های همه مسافران این است که چه مقدار می توانند با خود بار مجاز حمل نمایند. طبیعتا پرداخت هزینه اضافی برای اضافه بار خوشایند هیچ کس نیست. بنابراین بسیاری از مسافرین قبل از سفر به این امر توجه می نمایند و قوانین حمل بار هر شرکت هواپیمایی که قصد سفر با آن را دارند مطالعه می نمایند. معمولا قوانین کلی حمل بار مجاز در تمامی هواپیمایی ها یکسان می باشد اما به طور کلی هر شرکت هواپیمایی نیز قوانین مخصوص به خود را دارد. هواپیمایی اتریشی نیز یکی از ایرلاین های کشور اتریش است که از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با قوانین حمل بار مجاز در هواپیمایی اتریشی آشنا شوید.

قوانین حمل بار مجاز در هواپیمایی اتریشی

اطلاعات کلی در خصوص حمل چمدان در هواپیمایی اتریشی

  • اطلاعات تگی که روی چمدانتان چسبانده می گردد را با نام و آدرس خود تطبیق دهید.
  • پول، جواهرات، لپ تاپ، دوربین، مدارک، وسایل شخصی (مانند کلید و …)، اسناد تجاری، گذرنامه و دیگر مدارک شناسایی تان را در چمدان نگذارید. ترجیحا اگر اینگونه وسایل را همراه خود دارید، در کیف دستی تان قرار دهید.
  • مقدار بار مجاز چمدان در بلیط یا برگه تائید پرواز ذکر می گردد.
  • مقدار بار داخل چمدان نباید بیشتر از 32 کیلوگرم گردد. و اندازه پذیرفته شده برای چمدان(طول+ عرض+ ارتفاع)، 158 سانتی متر است.

خرید بلیط ارزان هواپیمایی اتریشی

مقدار حمل بار مجاز در کیف دستی

از آنجایی که مقدار فضای کابین هواپیما محدود است، درخواست هواپیمایی اتریشی از مسافرین این است که تا جایی که می توانند مقدار بار کیف دستی خود را کم نمایند. و وسایلی که بردن آن ها به کابین هواپیما ممنوع است را با خود به همراه نداشته باشند.

حال سوالی که پیش می آید این است که هواپیمایی اتریشی مقدار بار مجاز در کیف دستی برای هر کلاس پروازی را چه میزان در نظر گرفته است.

  • یک کیف دستی به وزن 8 کیلوگرم در پروازهای اکونومی کلاس
  • یک کیف دستی به وزن 8 کیلوگرم در پروازهای پرمیوم اکونومی کلاس
  • دو کیف دستی به وزن 8 کیلوگرم در پروازهای بیزینس کلاس

همچنین اندازه کیف دستی نباید از ابعاد 55* 23* 40 تجاوز کند.

مسافرین مجاز هستند که کیف دستی خود را بالای سرشان یا زیر جایگاه جلویی قرار دهند. قبل از بستن وسایلتان حتما این قوانین را مدنظر داشته باشید، چون ابعاد و وزن کیف دستی در گیت خروجی به دقت آنالیز می گردد. اگر وزن بارتان بیش از حد مجاز باشد یا اندازه آن از حد مجاز تجاوز کند، در این صورت مجبور به پرداخت هزینه اضافه بار خواهید بود. توجه داشته باشید که مقدار هزینه اضافه بار به طور قابل توجهی بالا است و فقط با کارت اعتباری قادر به پرداخت آن خواهید بود.

علاوه بر کیف دستی، می توانید یک قلم اضافی مانند کیف زنانه یا کیف لپ تاپ نیز به ابعاد حداکثر 40* 30* 10 همراه خود داشته باشید.

اگر با کودکی زیر دو سال سفر می کنید می توانید اقلام زیر را نیز همراه خود داشته باشید:

  • یک سبد کودک
  • یک جایگاه ماشین کودک
  • یک کالسکه کاملا تا شونده

محدودیت های حمل کیف دستی

برای جلوگیری از خطر مایعات آتش زا، قوانینی برای جابجایی مایعات در کیف دستی وجود دارد. الیته این قوانین شامل حال کسانی می گردد که از یکی از فرودگاه های کشورهای اتحادیه اروپا پرواز دارند یا قرار است پرواز خود را در یکی از این فرودگاه ها تغییر دهند. ممکن است مشابه این قوانین در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز اجرا گردد.

منظور از مایعات در اینجا لوسیون، مخلوط مایعات و جامدات و مایعات تحت فشار مانند خمیردندان، ژل مو، نوشیدنی، سوپ، شربت، عطر، فوم اصلاح و دیگر مواد مشابه است.

قوانین حمل بار مجاز هواپیمایی اتریشی

اقلامی که قادر به حمل آن ها در کیف دستی نیستید را می توانید در چمدان خود جای دهید. مقدار بار مجاز در هواپیمایی اتریشی به روشنی تعریف شده است و با توجه به کلاس پروازی متفاوت است.

بهایی که برای هر بلیط می پردازید، با توجه به جهت پروازتان، مقدار مشخصی از هزینه حمل بار را نیز شامل می گردد. مجوز حمل بار رایگان در بلیط یا برگه تائیدیه پروازتان مندرج می گردد.

قوانین حمل بار مجاز هواپیمایی اتریشی در جهتهای اروپایی

  • مسافرین کلاس پروازی اکونومی لایت برای پروازهای جهتهای اروپایی قادر به حمل چندان نیستند.
  • مسافرین کلاس پروازی اکونومی کلاس و فلکس در جهتهای اروپایی قادر به حمل یک چمدان 23 کیلویی هستند.
  • مسافرین کلاس پروازی بیزینس کلاس در جهتهای اروپایی قادر به حمل دو چمدان 23 کیلویی هستند.

قوانین حمل بار مجاز هواپیمایی اتریشی در جهتهای بین قاره ای

  • مسافرین کلاس پروازی اکونومی لایت برای پروازهای جهتهای بین قاره ای قادر به حمل چندان نیستند.
  • مسافرین کلاس پروازی اکونومی کلاس، سِیور، بیسیک و فلکس در جهتهای بین قاره ای قادر به حمل یک چمدان 23 کیلویی هستند.
  • مسافرین کلاس پروازی پرمیوم اکونومی کلاس، سِیور، بیسیک و فلکس در جهتهای بین قاره ای قادر به حمل دو چمدان 23 کیلویی هستند.
  • مسافرین کلاس پروازی بیزینس سیور و فلکس در جهتهای بین قاره ای قادر به حمل دو چمدان 32 کیلویی هستند.

گفتنی است ابعاد چمدان ها نباید از 158 سانتی متر تجاوز کند.

لطفا به نکات زیر دقت کنید: منظور از جهتهای بین قاره ای، تمامی پروازهای هواپیمایی اتریشی به مقصد ایران، کانادا، چین، مصر، عراق، ژاپن، اردن، جزیره موری تیوس، مالدیو، آفریقای جنوبی، تایلند و امریکا می باشد.

  • مسافران برای بچه ها خود قادر به حمل یک کالسکه کاملا تاشونده به وزن 10 کیلوگرم هستند.

حمل بار اضافی در هواپیمایی اتریشی

در مواردی که وزن مقدار بار چمدانتان بیشتر از حد مجاز باشد، باید هزینه بار اضافی را پرداخت کنید. هزینه اضافه بار با توجه به جهت پروازیتان و اینکه چمدان اضافه حمل کنید، یا وزن و سایز چمدانتان بیش از حد مجاز گردد، متفاوت است.

برای پرواز هایی که فرودگاه های مقصد و / یا مبدا در دو جهت مشابه نیستند، یا اگر توقف بیش از 24 ساعت طول بکشد، هزینه حمل بار از نقطه دورتر برای کل برنامه سفر اعمال خواهد شد.

چمدان های با وزن بیش از 32 کیلوگرم و اندازه 158 سانتی متر، هنگام چک - این پذیرفته نمی شوند.

هزینه اضافه بار در پروازهای بین قاره ای متوسط، چنانچه وزن چمدان از 23 یا 32 کیلوگرم تجاوز کند، 120 یورو خواهد بود. اگر اندازه چمدان نیز از 158 سانتی متر تجاوز کند، مسافر موظف به پرداخت 120 یورو دیگر، یعنی در مجموع 240 یورو خواهد بود.

هزینه اضافه بار در پروازهای بین قاره ای طولانی مدت، چنانچه وزن چمدان از 23 یا 32 کیلوگرم تجاوز کند، 150 یورو خواهد بود. اگر اندازه چمدان نیز از 158 سانتی متر تجاوز کند، مسافر موظف به پرداخت 150 یورو دیگر، یعنی در مجموع 300 یورو خواهد بود.

احتمالا این مطلب را هم بپسندید:

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36199

به "قوانین حمل بار مجاز در هواپیمایی اتریشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین حمل بار مجاز در هواپیمایی اتریشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید