فیدیبوک تازه ارزش خرید دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، فیدیبوک تازه، گرانقیمت است. حتی با اینکه برای فروش آن 500 هزار تومان تخفیف می دهند و همراهش یک کارت اعتباری 500 هزار تومانی خرید کتاب وجود دارد، باز عدد پنج میلیون و 500 هزار تومان برای یک دستگاه کتابخوان الکترونیکی زیاد به نظر می رسد. به خصوص اینکه در فراوری آن ردپایی از وسواس دیده نمی گردد. فیدیبوک تازه، حدود 40 گرم سبک تر از نمونه قبلی یعنی F1 است. می توانید آن را با خاطری آسوده در کیف خود جا دهید و این طرف و آنطرف ببرید. هرچند فیدیبوک قبلی هم با وجود 190 گرم وزن، دردسر و زحمت زیادی فراوری نمی کرد.

فیدیبوک تازه ارزش خرید دارد؟

فیدیبوک تازه در بخش نمایشگر تفاوت زیادی را تجربه نمی نماید. حداقل مقدار آن شش اینچ به جای مانده و کوشش کرد ه اند از اندازه حاشیه های آن کم نمایند. تصمیم بدی نیست. به خصوص در شرایطی که مد تازه حکم می نماید حاشیه های زیاد در موبایل، تبلت، تلویزیون و... را امروزی ندانیم. طول و ضخامت کتابخوان در عوض افزایش پیدا نموده است. ارتفاع فیدیبوک F2 به 160 میلمتر می رسد که تقریبا نیم میلیمتر از مدل قبلی بیشتر است. عرض دستگاه حدود هشت دهم میلیمتر کمتر شده و شاید زیاد به چشم نیاید، اما با همین تکنیک ساده باعث شده اند درازکشیدن، نگه داشتن و مطالعه فیدیبوک با یک دست نسبت به مدل قدیمی، ساده تر انجام گردد. احتمال رها شدن ناخواسته دستگاه هم کم شده است ولی...

ضخامت فیدیبوک زیاد بود، حالا بیشتر هم شده است. مدل تازه 10 میلیمتر ضخامت دارد. تقریبا هم مقدار زشت ترین موبایل هایی که می شناسیم و با آن ها سروکار داریم. فراورینماینده های موبایل معمولا کوشش می نمایند با ایجاد انحنا در قاب پشتی، این نقطه ضعف را بپوشانند، اما در خصوص فیدیبوک احتمالا پیش خودشان فکر نموده اند 10 میلیمتر ضخامت بد نیست و اتفاقا کاربران باید از خدایشان هم باشد.

فیدیبوک وقتی امتیازات منفی بیشتری می گیرد که روی لایه نرم و لطیف قاب پشتی دست بکشید. دقیقا در همان لحظه ای که شما احساس می کنید با یک دستگاه مهربان روبرو هستید، فیدیبوک تازه مثل یک هیولا با اشتهایی سیری ناپذیر کثیفی، اثرانگشت و کثیفی را به خود جذب می نماید. هیچ قاب یا کیف محافظی برای کتابخوان الکترونیک فیدیبوک وجود ندارد. حداقل به صورت رسمی هرگز به فکر فراوری چنین ابزاری نبوده اند و نگهداری از فیدیبوک تنها برعهده کاربر دو بخت و اقبال بلندش گذاشته شده است. فقط آن هایی که خیلی مقید باشند یا برعکس، می دانند چقدر اهل خرابکاری هستند، پیروز می گردد با جستجوی زیاد و اغماض برای فیدیبوک خود کیف محافظ تهیه نمایند.

فیدیبوک تازه، پس از یک دوره عزلت و تغییراتی تقریبا ناچیز، با حدود 227 درصد افزایش قیمت به میدان برگشته

فیدیبوک تازه نسبت به مدل F1، بهبود هایی را تجربه می نماید. یکی از آنها کنار گذاشتن پورت USB کلاسیک و استفاده از کابل تایپ C است. بعلاوه حافظه هشت گیگابایتی با افزایش دو برابری به 16 گیگابایت رسیده. البته می توانید با استفاده از کارت های حافظه جانبی نوع میکرو SD باز هم برای خودتان فضا خریداری کنید. اتفاقی که با توجه به حجم کتاب های الکترونیک از نوع epub آنقدر ها پراهمیت جلوه نمی نماید. مهمترین تغییرات فیدیبوک تازه چیز های دیگری هستند.

فیدیبوک تازه از اندروید نسخه 8.1 به عنوان سیستم عامل استفاده می نماید؛ بنابراین کاربران برخلاف فیدیبوک F1، دیگر اسیر انحصارگرایی نیستند و امکان نصب دیگر کتابخوان ها مثل طاقچه که رقیب اصلی فیدیبو به حساب می آیند را خواهند داشت. حذف دکمه های فیزیکی تعویض صفحه، کلید Home در پایین دستگاه و انتقال عبارت و عنوان Fidibook از بالای نمایشگر به پایین نمایشگر، دیگر تغییرات ایجاد شده در نسخه تازه هستند. آخرین باری که فیدیبوک قدیمی قابل سفارش بود، قیمتش به یک میلیون و 770 هزار تومان می رسید.

فیدیبوک تازه با این حجم تقریبا ناچیز تغییرات و پس از یک دوره عزلت، با حدود 227 درصد افزایش قیمت، نسبت به نسخه قبلی تقریبا چهار میلیون تومان گران تر فروخته می گردد. این افزایش قیمت قابل توجه، انتظارات از فیدیبوک تازه را بالا می برد. حداقل توقع داریم پس از سال ها صبر و شکیبایی، مسائل عجیب و غریبی مثل نبود امکان دریافت فایل از کتابخانه فیدی پلاس رفع شده باشد. با این حال فیدیبوک تازه همچنان تا حدودی کند و اعصاب خردکن عمل می نماید. طوری که اگر رفتار شما از دایره ادب و مدارا خارج گردد، عملکرد کند دستگاه قطعا کلافه تان خواهد نمود. باگ ها و مسائل مربوط به همگام سازی نرم افزار فیدیبو هم بالاخره نمک ماجراست و معمولا به مرور زمان رفع می شوند.

فیدیبوک تازه با اینکه امکان اتصال و جفت شدن با هدفون های بلوتوث را دارد، قادر به پخش کتاب های صوتی نیست. شاید این امکان بعد ها پس از به روزرسانی نرم افزاری فراهم گردد. اگر مسائلی از این دست با فراهم کردن به روزرسانی نرم افزاری قابل حل باشد، توقع داریم نسخه قدیمی فیدیبوک نیز پس از نصب سیستم عامل تازه حداقل امکان دسترسی به کتابخانه پلاس را داشته باشد.

فیدیبوک تازه با تمام نقاط ضعف و قوت خود، همچنان گرانقیمت به نظر می رسد. به خصوص وقتی بفهمیم قیمت کتابخوان کیندل ساخت آمازون حدود چهار میلیون تومان است. این مشکل را می توانید خودتان حل کنید. کافی است چشم هایتان را ببنید و به این فکر کنید که کیندل یک جزیره جدا از دنیا به شمار میرود و امکان خرید و استفاده قانونی از کتاب های فارسی را ندارد. از آن طرف کتابخوان های برند بوکس که امکاناتی مشابه فیدیبوک تازه ارائه می دهند قیمتشان حداقل سه تا چهار برابر بیشتر است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164463

به "فیدیبوک تازه ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیدیبوک تازه ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید