فم تریپ لطفا بدون حاشیه!، از بخش خصوصی حرکت ؛ از وزارتخانه حمایت

به گزارش مجله سرگرمی، صحبت اخیر وزیر میراث فرهنگی دال بر حمایت از فم تریپ اینفلوئنسرها به گونه ای منعکس شد که هدی رستمی و دوستانش را برآشفت، در حالی که اصل ماجرا و ماهیت حرکت تأثیرگذار این جهانگرد ایرانی آن قدر قابل تحسین و جذاب است که حیف است دچار حاشیه گردد.

فم تریپ لطفا بدون حاشیه!، از بخش خصوصی حرکت ؛ از وزارتخانه حمایت
هما حاصلی

همان طور که وزارتخانه میراث فرهنگی از ابتدای فعالیت اعلام نموده، نقش اصلی فعالیت های گردشگری برعهده بخش خصوصی بوده و استراتژی وزارتخانه حمایت و نظارت بر امور است. تور اینفلوئنسرها کار هرکس که باشد، قابل تقدیر است و پروژه جدال با ایران هراسی وظیفه تمام ایرانیان؛ پس بهتر است خبرگزاری ها و سایت های خبری و کانال های مجازی هم به جای قراردادن بخش خصوصی و دولتی در مقابل هم به دور از تنش زایی، پشت حرکت قابل تحسین این تور بایستند و با پوشش مناسب این رویداد مبارک موجب تداوم چنین فعالیت های تبلیغی گردشگری شوند.

روز پنجشنبه علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی کشور در پاسخ به این سؤال که نظرتان درخصوص سفر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به ایران و پروژه خانمی که این کار را انجام می دهند و گردشگران معروف خارجی را به ایران می آورند، چیست و آیا از آن حمایت می کنید؟ گفت: سفر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به ایران کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. ما برای امر تبلیغات، مبارزه با ایران هراسی و معرفی چهره واقعی ایران کارهای مختلفی را در زمینه تبلیغات انجام می دهیم.وی اضافه نمود: یکی از حوزه ها این است که چهره های معروف را به ایران بیاوریم، ایران را به آنها بشناسانیم تا از نزدیک فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و بناهای تاریخی ما را ببینند. این گروه معرفی خوبی انجام دادند، گسترش آن در خارج از کشور زیاد بود و تصاویر بسیار خوبی را به خارج از کشور ارسال کردند. این بخشی از برنامه های تبلیغات و معرفی ایران است که حتماً آن را ادامه خواهیم داد.

■ تقلای هدی برای شفاف سازی

جنجال بعضی پایگاه های خبری و کانال های مجازی برای تحریک این گروه شروع شد و هدی رستمی با استوری کردن خبر، پاسخ داد که امیدوارم منظور آقای وزیر از آن خانم و ایفلوئنسرها من نباشم؛ چراکه وزارت میراث فرهنگی تنها در دادن مجوز با من همکاری نموده است. وی در پستی نوشت: فم تریپ حدود یک سال پیش استارت خورد. با یک ایده کوچیک از سفری که در ترکیه اجرا شد و من به عنوان سفیری از ایران آنجا شرکت داشتم.

برای شروع و بودجه اولیه در روستودیو کتابچه راهنمای سفر را طراحی کردیم به اسم دفتر سفر و حدود 7 هزار نسخه آن را فروختیم که تمام سودش برای طراحی فم تریپ بود. بعد برنامه ریزی پروژه به شکل جدی شروع شد و feeliran@ راه اندازی شد. با دعوت اینفلوئنسرها، قسمت جدی ماجرا رسید و ما برای دریافت مجوز ها و ویزاها اقدام کردیم و برای دریافت ویزاها با شرکت مسافرتی رهی نو همکاری کردیم که اسپانسر این قسمت ماجرا شد. هم زمان سراغ وزارت گردشگری رفتیم برای مجوزها. وزارت گردشگری که خودش به تازگی پروژه visitiran را شروع نموده و کارش با پروژه ما متفاوت ولی هم سو است، برای صدور مجوزهای لازم و معرفی ما به ادارات دیگر همکاری خوبی کرد. البته که موضوع سفر اینفلوئنسرهای خارجی در ایران موضوعی تازه بود و دریافت مجوز ها برای آمدن و عکاسی و… حدود شش ماه طول کشید! بماند که هماهنگ کردن دوازده نفر اینفلوئنسر از چندین کشور و قاره مختلف که هم زمان به ایران بیایند، کار وحشتناک سختی بود و هم زمان ما هم باید حواسمان به تقویممان می بود.

بالاخره تاریخ سوم اکتبر برای دو هفته سفر نهایی شد و تازه نوبت پروازها، هتل ها، غذا و فعالیت ها رسید. جایی که ترکیش ایرلاین اسپانسر خدماتی شد و با ما برای پروازهای بیزینس مهمانان از مقصد به ایران و برعکس همکاری کرد. ترکیش ایرلاین با تأمین بلیت رفت وبرگشت مهمانان، هم خیال ما را راحت کرد و هم خودش به عنوان یک هواپیمایی اینترنشنال، هم زمان در چندین نقطه مختلف دنیا تبلیغات خدمات خوبش را انجام داد. همکاری ترکیش ایرلاین که یکی از پیروز ترین ایرلاین هاست با ما، خودش گواه اهمیت ماجرا بود. بعد هم بچه های خستگی ناپذیر تیم روستودیو بودند که ده ها بار راستا فم تریپ را رفتند و با صدها بیزینس مختلف برای اقامت ، خوراک و فعالیت ها مذاکره کردند. جایی که شاید بیشترین سختی ماجرا بود، متقاعدکردن بیزینس های ایرانی به همکاری با چنین پروژه ای بود، چون تصویری از اتفاقی که قرار بود بیفتد نداشتند، اما بالاخره توانستیم بهترین ها را برای این اولین فم تریپ ایران هماهنگ کنیم و در همه شهرها خدمات اسپانسری بگیریم. در آخر هم که هنوز خیلی از ماجرا مانده بود و ما هنوز درگیر تیکه آخر بودجه برای اجرای نهایی و بالابردن کیفیت سفر بودیم، تپسی حامی اقتصادی قسمتی از ماجرا شد و در راستا همراهمان شد. حالا اینجاییم بعد از سختی و خستگی یک سال کار، وسط سفر و قدمی به اسم فم تریپ.

■ نقش معاونت گردشگری کشور تسهیل گری است

در این میان، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد این تور پیش تر به خبرنگار ایلنا گفته بود: بخش خصوصی حوزه گردشگری درصدد برگزاری تور آشناسازی برآمده است. بیش از 3 ماه پیش این پیشنهاد از سوی فعالان بخش خصوصی به معاونت گردشگری ارائه شد و عنوان شده بود قصد دارند سفری برای تعدادی از فعالان فضای مجازی که دنبال نماینده های متعددی دارند، تدارک ببینند که به ایران سفر نمایند. از این طرح استقبال کردیم و از آنها خواستیم تا فهرست اسامی این افراد را در اختیار ما قرار دهند. بعد از انجام آنالیز های لازم متوجه شدیم مشکل خاصی وجود ندارد و اجازه ورود آنها را دادیم.

به گفته تیموری، تمام هماهنگی های لازم و مخارج و هزینه های اجرا شده توسط بخش خصوصی اجرا شده و معاونت گردشگری کشور فقط تسهیل نماینده بود. حمایت ما در قالب انجام مکاتبات لازم جهت هماهنگی استان ها و مراکزی بود که مورد بازدید قرار گرفته اند. در عین حال بعضاً تخفیفاتی را از هتل ها و سطوح استانی برایشان در نظر گرفتیم.

■ کوشش روزنامه توریسم برای جدال با ایران هراسی

در کمال تعجب با وجود تبلیغات وسیع این گروه در فضای مجازی، هیچ خبر و گزارشی از آنها در رسانه های رسمی و روزنامه ها درج نشد و در اولین روز حضور آنها در ایران، تنها روزنامه توریسم بود که طبق تعهد همیشگی خود نسبت به حمایت تمام و کمال از هر حرکت بزرگ یا کوچکی که گامی برای اعتلای صنعت گردشگری ک شور باشد، به پوشش وسیع گزارش شروع ایرانگردی این 12 اینفلوئنسر پرداخت اما رسانه های بیگانه طبق معمول دست به کار شدند و با انتقاد از هدی رستمی، بانی این فم تور سعی در تخریب و مخدوش کردن این حرکت تأثیرگذار داشتند و بعد از آن بود که تازه خبرگزاری ها و سایت های خبری و دیگر رسانه ها از خواب پریده و متوجه این رویداد مبارک در صنعت گردشگری کشور شدند!

تبلیغات، پاشنه آشیل گردشگری کشور است، کما اینکه گردشگران خارجی که سهل است، خود ایرانی ها هم آن چنان که باید و شاید جاذبه های گردشگری کشور را نمی شناسند و در دنیا امروز که فضای مجازی نقشی مهم در جذب گردشگران دنیا دارد، حضور 12 بلاگر مشهور با 15 میلیون بازدیدنماینده در روز می تواند آبی بر آتش ایران هراسی و تصاویر ناجوانمردانه ای که رسانه های بیگانه برای دفع گردشگران ارائه داده اند، باشد اما کم لطفی رسانه های داخلی در پوشش ضعیف گزارش حضور آنها و جنجال بعضی برای قراردادن وزارتخانه میراث و هدی روبه روی هم موردی قابل تأمل است که می طلبد در برنامه های آینده، بنگاه های خبری کشور هوشمندانه برخورد نموده و این گونه در مقابل پیش دستی رسانه های ضدایرانی خاموش ننشینند و با پوشش وسیع حضور چنین افرادی در ایران به دور از جنجال و تنش، مهر تأییدی بر امنیت و زیبایی های ایران عزیزمان بزنند.

در کمال تعجب با وجود تبلیغات وسیع این گروه در فضای مجازی، هیچ خبر و گزارشی از آنها در رسانه های رسمی و روزنامه ها درج نشد و در اولین روز حضور آنها در ایران، تنها روزنامه توریسم بود که طبق تعهد همیشگی خود نسبت به حمایت تمام و کمال از هر حرکت بزرگ یا کوچکی که گامی برای اعتلای صنعت گردشگری ک شور باشد، به پوشش وسیع گزارش شروع ایرانگردی این 12 اینفلوئنسر پرداخت اما رسانه های بیگانه طبق معمول دست به کار شدند و با انتقاد از هدی رستمی، بانی این فم تور سعی در تخریب و مخدوش کردن این حرکت تأثیرگذار داشتند و بعد از آن بود که تازه خبرگزاری ها و سایت های خبری و دیگر رسانه ها از خواب پریده و متوجه این رویداد مبارک در صنعت گردشگری کشور شدند!

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51923

به "فم تریپ لطفا بدون حاشیه!، از بخش خصوصی حرکت ؛ از وزارتخانه حمایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فم تریپ لطفا بدون حاشیه!، از بخش خصوصی حرکت ؛ از وزارتخانه حمایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید