فرماندار: گردشگری مرزی آستارا ظرفیتی در راستای اقتصاد بدون نفت است

به گزارش مجله سرگرمی، فرماندار بندر آستارا با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بر قطع وابستگی اقتصاد به نفت، توسعه گردشگری خارجی در این شهر مرزی را ظرفیتی برای تحقق آن آرمان دانست و مسئولان محلی را به برنامه ریزی برای ارزآوری مناطق گردشگرپذیر فراخواند.

فرماندار: گردشگری مرزی آستارا ظرفیتی در راستای اقتصاد بدون نفت است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حسن رستم زاد پنج شنبه اول خرداد گفت: این شهرستان با جاذبه های توریستی از جمله آبشار لاتون به عنوان بلندترین آبشار ایران، پارک جنگلی بی بی یانلو به عنوان بزرگترین پارک جنگلی کشور، تالاب استیل و گردنه زیبا و منحصربه فرد حیران با گیاهان دارویی، یکی از 20 شهر توریستپذیر دایران است.

وی اضافه کرد: احیا و بهره وری فرصت ها و ظرفیت های توریستی باید در اولویت اداره میراث فرهنگی و توریستی آستارا باشد و ایجاد اشتغال پایدار و کاهش وابستگی اقتصاد به صادرات نفتی را هدفگذاری کند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی به اقتصاد بدون نفت تمرکز و تاکید دارد و شهرستان مرزی آستارا می تواند در این راستا در جذب توریستان خارجی نیز سهم قابل توجهی داشته باشد.

فرماندار آستارا بیان نمود: ایجاد اشتغال از مزیت های طرح های بوم گردی و توریستی است و با توجه به نام گذاری سال 99 به جهش فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید تدابیر لازم برای جهش در حوزه توریستی از سوی متولیان امر به ویژه کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی شهرستان و استان گیلان اندیشیده گردد.

رستم زاد اظهار کرد: ایران از نظر جاذبه های توریستی از غنی ترین کشورها و از حیث قدمت، تمدن و میراث فرهنگی جزو 10 کشور اول در این حوزه به شمار می آید و بخش بزرگ میراث فرهنگی ما را متون و آثار علمی گذشتگان تشکیل می دهد و با انتقال آنها به نسل های آینده، می توان نقش بزرگی در تعلیم و رشد فرهنگ مادی و معنوی جامعه ایفا کرد.

او ادامه داد: میراث فرهنگی آداب ورسوم گذشتگان یک منطقه و کشور را بازگو می نماید و انسان با شناخت آیین ها و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی جامعه با سرمایه یک کشور آشنا می گردد و این ارزش های کهن درگذر زمان دست به دست شده و در اختیار ما قرارگرفته است.

فرماندار آستارا اضافه کرد: اگر میراث فرهنگی ارزشمند نبود، به یقین طی سال ها و قرون متمادی از بین می رفت؛ بنابراین، این آثار برای همه نسل ها ارزشمند بوده و انسان ها آن را برای آیندگان نگهداری نموده اند.

28 اردیبهشت تا سوم خرداد هفته میراث فرهنگی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و جاذبه های طبیعی، تاریخی، مالی و مذهبی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سالانه پذیرای میلیون ها توریست داخلی و خارجی است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91512

به "فرماندار: گردشگری مرزی آستارا ظرفیتی در راستای اقتصاد بدون نفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار: گردشگری مرزی آستارا ظرفیتی در راستای اقتصاد بدون نفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید