فاصله واقعیت تا ادعای سازمان هواپیمایی کشوری، زمین تا آسمان است! ، جان مردم برای شرکت های هواپیمایی چقدر ارزش دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هواپیماها و سفرهای هوایی فرودگاه های کشور همچنان ادامه دارد و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان مسئول رسیدگی به این موضوع تنها به ارائه توجیهات بی فایده ادامه می دهد و از حفظ جان مردم غفلت می کند.

فاصله واقعیت تا ادعای سازمان هواپیمایی کشوری، زمین تا آسمان است! ، جان مردم برای شرکت های هواپیمایی چقدر ارزش دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، بررسی های میدانی و گزارش های دریافتی نشان می دهد سازمان هواپیمایی کشوری به طور کامل به بخش هایی از دستورالعمل CAD-1900 (شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا ویروس) بی توجه است و از این طریق جان مسافران، خدمه پرواز و کارمندان فرودگاه های کشور را با خطر احتمال بالای ابتلا به کرونا به روبرو کرده است.

هشدارهای رسانه ای و توجیه سازمان هواپیمایی کشوری

خبرگزاری خبرنگاران پیش ازاین در گزارشی با عنوان پرواز کرونا در فرودگاه های کشور؛ مسئولان سازمان هواپیمایی پاسخ دهند به بررسی کوتاهی های سازمان هواپیمایی کشوری در رسیدگی به شرایط فرودگاه ها و هواپیماها و موضوع پیشگیری از شیوع کرونا به عدم غربالگری مسافران، عدم رعایت فاصله مناسب بین افراد در صف های فرودگاه ها، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازرسی حفاظت پرواز فرودگاه، ازدحام جمعیت اتوبوس های انتقال مسافران به پای هواپیما، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در داخل هواپیما، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تجهیزات توزیع بار مسافران پرداخته بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بهوعده و توجیه بسنده می کند

رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به انتقاداتی که به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های مربوطه به پیشگیری از شیوع کرونا به این سازمان شده بود، گفت: پرواز با حدبیشتر ظرفیت به شرط رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی بدون اشکال است.

وی بدون اشاره به دیگر مفاد بسیار مهم این دستورالعمل که سازمان هواپیمایی لزوم اجرای آن را ندیده گرفته است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در هواپیما، هنگام اوج گیری و فرود، هوای داخل اتاقک جابجا می گردد، فاصله گذاری اجتماعی در پرواز فایده ای ندارد و نمی تواند مانع شیوع ویروس و بیماری گردد به همین دلیل، سازمان جهانی هوانوردی در دستورالعمل های خود تأکید کرده باید از ورود مسافران ناقل و بیمار با اقداماتی نظیر تب سنجی به هواپیما جلوگیری گردد.

هرچند سازمان هواپیمایی کشوری مردم را برای نظارت بر اجرای دستورالعمل CAD-1900 به شکایت در صورت عدم اجرای آن دعوت می کند اما ظاهراً قصد دارد از این طریق از زیر بار اجرای این شیوه نامه مهم شانه خالی کند.

دستورالعملی که شرکت های هواپیمایی به هیچ گرفته اند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اذعان کرده بود همه دستورالعمل های بهداشتی حین پرواز با هماهنگی مجامع جهانی نظیر سازمان جهانی بهداشت و سازمان جهان هوانوردی و بخصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین شده و برای اجرا به خطوط هواپیمایی و فرودگاه های کشور ابلاغ شده و لازم الاجرا است.

یکی از این دستورالعمل های مهم همان شیوه نامه پیشگیری از شیوع کروناست که با عنوان CAD-1900 شناخته می گردد.

برابر بند 2-1-3 این دستورالعمل وظیفه برخورد و اعمال قانون با متخلفین در صورت عدم توجه به اجرای این شیوه نامه و پروتکل های مصوب بهداشتی به عهده سازمان هواپیمایی کشوری است. وظیفه ای که این سازمان نشان داده در اجرای آن قصور کرده یا حداقل خبری از انجام این وظیفه منتشر نکرده است.

در بخش 2-5-6 این دستورالعمل به همکاری جهت عملیات ضدعفونی و گندزدایی بار مسافر، محموله ها، پکیج ها، بسته های پستی، اجساد انسانی و هواپیماها در صورت لزوم بااطلاع قبلی و ارائه روش های مورداستفاده به صورت مکتوب اشاره می گردد که همچنان نسبت به آن بی توجهی می گردد.

در قسمت 2-5-10 دستورالعمل CAD-1900 آمده است که غربالگری مسافرین ورودی و خروجی با استفاده از تجهیزات قابل اطمینان و افراد آموزش دیده کافی و جلوگیری از ورود افراد مشکوک مطابق با پروتکل های مصوب وزارت بهداشت انجام پذیرد که گزارش های رسیده از طرف مخاطبان انجام این بخش از دستورالعمل را هم رد می کند.

در بند 2-5-19 این دستورالعمل تأکید می گردد در صورت ضرورت استفاده از اتوبوس در انتقال مسافر از تراکم مسافر در اتوبوس خودداری گردد و تعداد بیشتری اتوبوس برای انتقال مسافران در نظر گرفته گردد که گزارش های دریافتی از مخاطبان نشان می دهد به هیچ وجه این موضوع در نظر گرفته نشده است.

هرچند سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری مدعی شده است هم اکنون بیشتر پروازها با حدود 20 تا 25 درصد ظرفیت انجام می گردد و فقط در مسیرهای پرترددی نظیر مشهد مقدس احتمال دارد که ظرفیت هواپیما کامل باشد اما مشاهدات حاکی از این است که پرواز شماره 3769 امروز هواپیمایی آسمان، تهران-شیراز احتمالاً مثل بسیاری از پروازهای دیگر برخلاف ادعای سازمان هواپیمایی کشوری، با حدبیشتر ظرفیت خود پرواز کرده است.

فاصله بسیار زیاد واقعیت تا ادعای سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد این سازمان نه تنها به وظایف خود برابر دستورالعمل های موجود عمل نمی کند بلکه با عدم نظارت مناسب و با بی توجهی به هشدارهای رسانه ها در مورد شرایط بد رسیدگی های بهداشتی، زمینه انتشار ویروس خطرناک کرونا را فراهم کرده و با جابجایی غیراصولی مسافران می تواند مشغول جابجایی این ویروس کشنده در کشور باشد.

4145

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88691

به "فاصله واقعیت تا ادعای سازمان هواپیمایی کشوری، زمین تا آسمان است! ، جان مردم برای شرکت های هواپیمایی چقدر ارزش دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله واقعیت تا ادعای سازمان هواپیمایی کشوری، زمین تا آسمان است! ، جان مردم برای شرکت های هواپیمایی چقدر ارزش دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید