عنکبوتی به رنگ طلا

به گزارش مجله سرگرمی، سریعترین مرد عمودی دنیا بعد از قهرمانی در بازی های آسیایی، مدال طلای قهرمانی دنیا را هم به سینه زد تا کلکسیون خود را رنگین تر کند.

عنکبوتی به رنگ طلا

به گزارش خبرنگاران ، قهرمانی کسب و کار اوست. مردی که از منظر درخشش و موفقیت شباهت های بسیاری به اوسین بولت نابغه دوومیدانی دنیا دارد. او همانند بولت سریع است، مثل بولت طلا درو می نماید و همچون بولت القاب هیجان انگیزی دارد. ستاره ای که مفهوم دیگری را از سرعت تعریف نموده، سرعتی که به جای خط افقی، روی خط عمودی تعریف می گردد!

وقتی به کارنامه رضا علیپور نگاهی بیاندازیم، شاید باورمان نگردد این پسر صخره ای در رشته ای که ایران پیشینه ای در آن نداشته، اینطور در طول چند سال به انواع افتخارات در سطح دنیا رسیده است. این سنگنورد قزوینی که 5 طلای جام دنیای را در کارنامه داشت، در رقابت های دنیای اتریش که بالاترین سطح مسابقات این رشته به حساب می آید، به اولین مدال طلای خود دست پیدا کرد. علیپور در 2 دوره قبلی به مدال برنز و نقره این رقابت ها دست پیدا نموده بود و حالا با کسب طلای دنیا، فقط یک جالی خالی در کارنامه او دیده می گردد؛ طلای المپیک. خودش می گوید آن جای خالی را هم به زودی پر خواهد نمود. سنگنوردی از سال 2020 وارد المپیک گردیده و می توانیم از این پس در سنگنوردی هم امیدوار به کسب مدال باشیم.

علیپور که با احتساب طلای مسابقات قهرمانی دنیا 2018 تاکنون 24 مدال رنگارنگ در مسابقات بین المللی از جمله جام دنیای، قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و... کسب نموده، به عنوان رکورددار سرعت سنگنوردی و صخره نوردی در دنیا لقب های زیادی را کنار نام خود می بیند. سریعترین مرد عمودی دنیا و یوزپلنگ آسیا از جمله مشهورترین لقب های این سنگنورد جوان به شمار می رود؛ اما به نظر می رسد مرد عنکبوتی هم لقب زیبنده ای برای این صخره نورد ایرانی باشد.

بعد از خاتمه رقابت های دنیای در اتریش رضا علیپور گفت: این مسابقات که از سطح بالایی برخوردار است، هر 2 سال یک بار برگزار می گردد. من قبلا مدال برنز و نقره رقابت های دنیای را کسب نموده بودم و در این دوره فقط به طلا فکر می کردم. با رکورد 5.63 ثانیه توانستم به هدفم برسم و قهرمانی را به دست آورم. 260 ورزشکار از کشورهای مختلف در این دوره حاضر بودند که خدا را شکر من با وجود داشتن رقبای قدرتمندی از آمریکا، اوکراین، روسیه و فرانسه توانستم به مدال طلا برسم.

این سنگنورد ایرانی که با ثبت زمان 5.48 رکورددار این رشته در دنیا به حساب می آید، در ادامه به تکمیل کلکسیون افتخاراتش اشاره می نماید: من در سال های اخیر بیش از 20 مدال بین المللی کسب نموده بودم و با کسب مدال طلای قهرمانی دنیا کلکسیون افتخاراتم تکمیل شد. بابت این اتفاق خوشحالم چون برنز و نقره رقابت های قهرمانی دنیا را داشتم و در این دوره فقط دنبال طلا بودم. حالا دیگر فقط مانده طلای المپیک تا دیگر همه مدال ها را در کارنامه ام داشته باشم.

از سال 2020 علاوه بر تکواندو، کشتی و وزنه برداری و البته احسان حدادی در دوومیدانی، نگاه مسئولان و مردم برای کسب مدال در المپیک به سنگنوردی هم هست. علیپور در پاسخ به این سوال که می تواند طلای المپیک را هم در توکیو کسب کند، می گوید: انشاالله که بتوانم چنین مدالی را کسب کنم. هنوز زمان زیادی تا المپیک باقی مانده و اول باید سهمیه این رقابت ها را به دست آورم. به هر حال شرایط المپیک متفاوت است چون سنگنوردی فقط در رشته سرعت که من تخصص دارم، برگزار نمی گردد و باید در چند ماده تخصص داشته باشی تا بتوانی به مدال طلا برسی.

با این قهرمانی های متوالی حالا همه چشم ها به مرد عنکبوتی ایران دوخته گردیده تا در المپیک یک مدال خوشرنگ را به سبد کاروان ایران اضافه کند. مدالی که برای علیپور شاید کمترین نتیجه باشد.1

12

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3314

به "عنکبوتی به رنگ طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنکبوتی به رنگ طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید