عزم دولت فرانسه برای راه اندازی رسانه ای معادل بی بی سی

به گزارش مجله سرگرمی، دولت فرانسه قصد انجام اصلاحاتی در نظام رسانه ای این کشور دارد و با اجرای این طرح، رسانه ای معادل بی بی سی در فرانسه تاسیس خواهد شد.

عزم دولت فرانسه برای راه اندازی رسانه ای معادل بی بی سی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از مهر، دولت فرانسه در نظر دارد با راه اندازی یک هلدینگ رسانه ای بخش های مختلف رسانه های دولتی این کشور نظیر فرانس تلویزیون، رادیو فرانسه، موسسه ملی سمعی بصری و فرانس مدیا موند را در یک مجموعه واحد گردآوری کند.

بر أساس این خبر قرار است این طرح در سال 2021 با عنوان فرانس مدیا راه اندازی گردد که به گفته بعضی از کارشناسان معادل بی بی سی انگلیس خواهد بود.

فرانک ریستر، وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه اخیرا نشستی با مسئولان رسانه های این کشور برای مطلع کردن آنها از جزییات قانون سمعی و بصری فرانسه برگزار نموده که قرار است در ماه نوامبر ارائه گردد تا در ماه ژانویه به تصویب مجلس برسد.

در این نشست ریستر تاکید نمود که طرح ادغام بخش های دولتی در حوزه سمعی و بصری سوای موضوع اصلاح قانون سمعی و بصری است.

در واقع دولت امانوئل مکرون نگران است که مبادا طرح ادغام شبکه های دولتی با هدف استفاده ابزاری از رسانه های دولتی برای کارزار انتخاباتی دوره دوم ریاست جمهوری مکرون باشد.

هر چند روی کاغذ قرار است شیوه کارکرد هلدینگ جدید فرانس مدیا، از سبک شرکت های معمول دولتی جدا گردد اما نگرانی هایی در این بخش دیده می گردد.

به گفته مسئولان اجرای این پروژه قرار است فرانس مدیا یک هیئت مدیره مرکب از 11 عضو داشته باشد که مدیر عامل آن توسط همین اعضا منصوب خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه گفت که دولت این شورا را چنان محکم خواهد بست که دولت در آن کم ترین سهم و نقش را داشته باشد. در واقع از 11 عضو این شورا تنها سه نفر نماینده دولت (یکی از آنها از وزارت امور مالی، یکی از وزارت أمور خارجه و دیگری از وزارت فرهنگ) خواهند بود.

به گفته وزیر فرهنگ فرانسه همچنین دو شخصیت مستقل نیز در این شورا عضویت خواهند داشت که این دو نفر به هیچ کس جوابگو نخواهند بود.

قرار است نخستین نشست این شورا در أوائل سال 2021 برگزار گردد و در همان جلسه نخست، مدیر عامل این هلدینگ انتخاب گردد.

ریستر گفت: این مجموعه باید بتواند در عصر دیجیتال استراتژی گروه را تعریف کند و ماموریت های یک شبکه سمعی و بصری دولتی را به خوبی انجام دهد و نقش حمایتی در این عرصه را به خوبی ارتقاء بخشد. بودجه چنین ساختاری بالغ بر 7/3 میلیارد یورو در سال خواهد بود.

  • مجله روزنامه ها و نشریات - دنیا

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59198

به "عزم دولت فرانسه برای راه اندازی رسانه ای معادل بی بی سی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم دولت فرانسه برای راه اندازی رسانه ای معادل بی بی سی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید