عدم تعریف الگوی صحیح مصرف حجم آب اصفهان را به صفر می رساند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محسن مهرعلیزاده ظهر چهارشنبه در همایش شهرداری های استان اصفهان گفت: هر روز با کاهش حجم آب در سد زاینده رود مواجهیم به طوری که اگر الگوی درستی برای مصرف تعریف و اجرایی نشود و اگر به حوضه زاینده رود آبی اضافه نشود قطعا میزان آب در اصفهان به صفر خواهد رسید.

عدم تعریف الگوی صحیح مصرف حجم آب اصفهان را به صفر می رساند

وی بیان داشت: به منظور جاری شدن آب در طول زاینده رود و همچنین برای جلوگیری از هدر رفت و تقسیم آب بر اساس سهمیه، بندهایی از سد چم آسمان تا سد نکوآباد قرار داده گردیده و در طول زاینده رود تا سد آبشار لوله کشی گردیده است.

استاندار اصفهان لوله گذاری در مسیر زاینده را یک منبع درآمدزایی برای شهرداری عنوان و بیان داشت: شهرداری می تواند در فاصله های تعیین با ساخت سازه های بتنی بر اساس سبک معماری سنتی اصفهان به حالت رستوران مانند از این فرصت بهره ببرد.

وی گفت: احداث رستوران های متفاوت چینی، ژاپنی، مراکشی، ایتالیایی و... می تواند ضمن اشتغالزایی مسئله درآمدزایی را برای شهرداری ها بدنبال داشته باشد.

مهرعلیزاده گفت: بروکراسی سنگین در استان یکی از مسائل عمده است که به عوامل مختلفی بستگی از جمله مسائل فرهنگی مثل فرهنگ اداری و فرهنگ عادات اجتماعی که به نگرانی و محتاط بودن های غیرمتعارف مربوط است، بستگی دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری ها باید بیشتر دل به کار دهند، افزود: پورتال سرمایه گذاری برای مبارزه با بروکراسی اداری به راه افتاده است.

مهرعلیزاده اظهار داشت: در این پورتال طرح های مهم اقتصادی استان قرار گرفته است و در حیطه های مختلف کاری آنالیز مقدماتی و توجیه فنی و اقتصادی گردیده و احتیاجمند آن است که سرمایه گذاری، تعیین گردد.

وی توضیح داد: باید بروکراسی سنگین اداری حذف گردد چرا که کدام سرمایه گذاری می خواهد میلیاردها تومان پول خود را سرمایه گذاری کند و در پله های بروکراسی اداری بماند و تحقیر هم گردد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در این پورتال مجوزهای مربوطه قرار داده گردیده و طرح انتخاب می گردد، ادامه داد: بعد از مراجعه به استانداری جهت آنالیز صلاحیت لازم فرد، مجوزهای مورد احتیاج همان لحظه صادر گردد.

وی اذعان داشت: شهرداران باید هر شیوه ای که در شهر خود منجر به تأمین سرمایه و درآمد پایدار می گردد را اطلاع دهند و شاخص های ارزیابی فعالیت و توسعه این کار را برای شهرداری قرار بدهند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه طرح بازچرخانی آب به طور قطع اجرایی می گردد، گفت: احیای زاینده رود یعنی همین پروژه ای که از هدر رفت آب جلوگیری می نماید تا به تمام نقاط استان آب برسد.

وی گفت: طرح بازچرخانی آب به اضافه شدن آب به حوضه آبی یاری می نماید تا حجم ذخیره و ورودی آب به پایین تر از حد نرمال نرسد و پایدار باقی بماند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4341

به "عدم تعریف الگوی صحیح مصرف حجم آب اصفهان را به صفر می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم تعریف الگوی صحیح مصرف حجم آب اصفهان را به صفر می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید