عجیب ترین حیوانات دنیا که از وجود آنها بی خبرید!

به گزارش مجله سرگرمی، اگر شما هم مشتاق دیدن عجیب ترین حیوانات دنیا هستید، پس بیایید در این لیست با تعدادی از این حیوانات شگفت انگیز آشنا شویم.

عجیب ترین حیوانات دنیا که از وجود آنها بی خبرید!

به گزارش ، اگر مشتاق دیدن عجیب ترین حیوانات دنیا هستید، پس بیایید در این لیست با تعدادی از این حیوانات شگفت انگیز آشنا شویم. شاید هیچ چیز همانند دیدن حیوانات شگفت انگیز باعث نگردد که توریست ها دوربین های خود را به سرعت بیرون بکشند و آغاز به فیلمبرداری یا عکس برداری نمایند. ممکن است شما هم به دنبال پنج حیوان برتر و معروف آفریقا باشید یا در سواحل گالاپاگوس، به دنبال شیر های دریایی بگردید. به هر حال نمی توان انکار کرد که حیوانات، بخشی از زیبایی های طبیعت و از عجایب این دنیا به حساب می آیند.

اما اگر به شما بگوییم که شیرها، خرس ها و ببرها، فقط بخش کوچکی از جامعه حیوانات هستند چه؟ اگر به شما بگوییم که حیوانات بسیار عجیب تری در سرتاسر دنیا وجود دارند چه؟ موجوداتی که هیچکس حتی از وجود آن ها خبر هم ندارد.

اگر شما هم مشتاق دیدن عجیب ترین حیوانات دنیا هستید، پس بیایید در این لیست با تعدادی از این حیوانات شگفت انگیز آشنا شویم.

1. لاکپشت دریایی نورافشان

این خزنده، چندی پیش در جزایر سلیمان توسط یک راننده تاکسی عادی کشف شده است. این حیوان که جزو حیوانات نورافشان به حساب می آید، تنها خزنده ای است که چنین قابلیتی دارد. با توجه به گفته های دیوید گروبر - همان راننده تاکسی - که یکی از زیست شناسان دانشگاه براوچ است، نور سبز و قرمز این گونه جانوری، به دلیل وجود آلیاژی به نام بایو فلورسنت در بدنش می باشد.

طبق گفته های او، این رنگ ها می توانند وسیله ای برای ارتباط برقرار کردن و یا استتار در تپه های دریایی باشند. جالب است بدانید که لاکپشت دریایی نورافشان گاهی رگه هایی از رنگ آبی را نیز از خود ساطع می نماید.

2. پانگولین (مورچه خوار فلس دار)

اگر یک مورچه خوار و یک گورکن با یکدیگر ازدواج نمایند، بچه آن ها چه موجودی خواهد شد؟ پانگولین. یکی از عجیب ترین پستانداران در میانه آسیا و آفریقا پانگولین ها هستند که زبانی دراز برای شکار کردن مورچه ها و موریانه ها دارند و پوستی فلس دار بدن آن ها را می پوشاند؛ ویژگی هایی که در هیچ پستاندار دیگری مشاهده نمی گردد! متاسفانه این ویژگی ها، او را به حیوانی نادر و بسیار با ارزش برای شکارچیان غیرقانونی تبدیل نموده است. به همین سبب پانگولین هم اکنون در لیست حیوانات در معرض انقراض واقع شده است.

3. قورباغه بلورین

یک قورباغه خال خالی شیشه ای که اعضای بدن او از بیرون تعیین هستند. این قورباغه ها در مرکز و جنوب آمریکا یافت می شوند.

آیا من اینطور فکر می کنم، یا این قورباغه واقعاً به قورباغه معروف کرمیت شباهت دارد؟ گونه های زیادی از این قورباغه های بلورین وجود دارند، اما این یکی، یک کشف کاملاً جدید است و برای اولین بار در سال 1973 در کاستاریکا کشف شد. اگرچه ممکن است رنگ سبزِ روشن بدنش در نگاه اول شما را جذب کند، اما جالب ترین ویژگی این حیوان این است که قلب و سایر اعضای بدن آن به طور واضحی تعیین هستند. این حیوان یک اینچ طول دارد.

4. آکسولوتل (ماهی راه رونده قرمز مکزیکی)

فقط من اینطور فکر می کنم، یا این حیوان واقعاً شبیه به شخصیت پوکمون است؟ آکسولوتل یک سمندر کوچک است که به راحتی در اطراف مکزیکو سیتی یافت می گردد و در حال حاضر در لیست حیوانات در حال انقراض است. این حیوان پلک ندارد و می تواند اعضای بدنش را بازتولید کند.

5. خورشید ماهی

خورشید ماهی در آملند هلند یافت می گردد. این ماهی فقط در آب های گرم زندگی می نماید و سنگین ترین ماهیِ استخوانی در دنیا است که 2 تن وزن دارد. در کشور هایی همچون کره، تایوان و ژاپن، خورشید ماهی غذای خوشمزه ای محسوب می گردد.

6. بز کوهی سایگا

این بز های کوهی به خاطر بینی بزرگ و انعطاف پذیرشان به راحتی قابل تشخیص هستند و در روسیه، ازبکستان و قزاقستان زندگی می نمایند. بینی بزرگ آن ها، از وارد شدن گرد و خاک به مجرای تنفسی آن ها جلوگیری نموده و دمای خون آن ها را تنظیم می نماید. در سال 2015، متاسفانه حدود 120 هزار بز کوهی سایگا به علت یک بیماری واگیردار کشته شدند.

7. عنکبوت شاخ دار

عنکبوت های شاخدار در جنگل های تایلند زندگی می نمایند. این گونه های جانوری، از آن دسته حیواناتی است که دوست دارید در طبیعت ببینید، اما اصلاً دوست ندارید در خانه با او رو به رو شوید. این عنکبوت هشت چشم دارد و برآمدگی های شکمش، همانند شاخ به نظر می آیند. این عنکبوت خاص در جنگل ها و دشت های آسیا یافت می گردد.

8. تمساح غریال

کروکودیل هندی یا تمساح غریال در نواحی جنوبی هند یافت می گردد. این ماهیخوار، در آب های هند زندگی می نماید و پوزه دراز و باریک او با 110 دندان پر شده اند که در کشتن و شکار ماهی، یاری شایانی به او می نماید. دانشمندان معتقدند که تنها 235 تمساح غریال در دنیا موجود است.

9. خفاش ماهی لب قرمز

خفاش ماهی لب قرمز، در نزدیکیِ جزایر گالاپاگوس زندگی می نماید. این ماهی عجیب به خاطر وجود چین و چروک روی بدنش، شاخ دارد و به جای شنا کردن در دریا، بیشتر به قدم زدن در آن مشغول است. این ماهی هم، یکی از انواع ماهی های نادری است که شاید در هیچ یک از آب های دنیا پیدا نگردد.

منبع: برترین ها

malayro.ir: تور مالزی ارزان، سفر به کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی در نوروز و دیگر ایام سال

ayrokh.ir: آیرخ: مجله زیبایی و سلامتی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26342

به "عجیب ترین حیوانات دنیا که از وجود آنها بی خبرید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "عجیب ترین حیوانات دنیا که از وجود آنها بی خبرید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین حیوانات دنیا که از وجود آنها بی خبرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید