با عجیبترین ساختمان های دنیا آشنا شوید

به گزارش مجله سرگرمی، دنیا پر از عجایب است. اگرچه بیشتر این عجایب توسط طبیعت خلق شده‌اند، اما انسان‌ها نیز با ساختن برخی از عجیب‌ترین، نامتعارف‌ترین، منحصربه‌فردترین و غیرمعمول‌ترین ساختمان‌هایی که حتی تصورشان هم سخت است، از قافله عقب نمانده‌اند. برخی از این ساختمان‌ها، از جمله جذاب‌ترین بناهای جهان هستند که یا قوانین فیزیک را به چالش می‌کشند یا به سادگی شبیه خانه‌های عصر حجر به نظر می‌رسند.

با عجیبترین ساختمان های دنیا آشنا شوید

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

در اینجا لیستی از 10 ساختمان عجیب غریب دنیا آورده شده است:

1. کازا میلا (لاب پدرا)، بارسلونا، اسپانیا

کازا میلا یا لاب پدرا، بعد از ساگرادا فامیلیا، یکی از مشهورترین ساختمان‌های بارسلونا است. این سازه به سبک مدرنیسم کاتالانی، آخرین اثر غیرمذهبی گائودی است که در سال 1912 تکمیل شد. در آن زمان، کازا میلا به دلیل نمای سنگی غیرمعمول و بالکن‌های آهن‌فرفورژه‌اش، یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌ها به شمار می‌رفت.

امروزه کازا میلا محل سکونت سه مستأجر است و همچنین یک مرکز فرهنگی و موزه نیز می‌باشد. با توجه به شلوغی همیشگی این مکان، بهتر است بلیط‌های خود را از قبل رزرو کنید. هزینه بلیط به صورت آنلاین حدود 25 دلار به همراه راهنمای صوتی انگلیسی است و در صورت خرید حضوری، حدود 27 دلار می‌باشد.

2. خانه کج (کریوی دومک)، سوپوت، لهستان

خانه کج در سوپوت لهستان، گویی مستقیما از یک داستان پریانی بیرون آمده است و یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های جهان به شمار می‌رود. این سازه برنده جایزه با مساحت 4000 متر مربع، پروژه‌ای از سال 2004 است. سقف این بنا با قیرهای آبی-سبز پوشیده شده و شبیه اژدها طراحی شده است. دیوارها و پنجره‌های منحنی آن نیز به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به نظر می‌رسد از یک عکس کج و معوج الهام گرفته شده باشند.

برخلاف نمای بیرونی که آن را به پربازدیدترین ساختمان سوپوت تبدیل کرده است، فضای داخلی چندان چنگی به دل نمی‌زند. خانه کج محل رستوران‌ها، کافه‌ها و یک ایستگاه رادیویی محلی است. این مکان بیشتر در شب‌ها جان می‌گیرد و بازدید برای همه آزاد است.

3. معبد نیلوفر، دهلی، هند

معبد نیلوفر در دهلی هند، با 27 گلبرگ مرمری مستقل که شکل یک گل نیلوفر را تشکیل می‌دهند، یکی از مشهورترین ساختمان‌های جهان است. این شاهکار معماری از دهه 1980، دارای یک شکل دایره‌ای 9 ضلعی است که شبیه یک شکوفه در حال باز شدن است. گل نیلوفر در فرهنگ آسیایی نماد معنویت است و اغلب بخشی از معابد بهائی به شمار می‌رود.

تعالیم بهائی بر وحدت ادیان و بشریت تأکید دارد و به این معناست که مردم با هر مذهبی می‌توانند در اینجا برای دعا و عبادت گرد هم آیند. علاوه بر مهندسی فوق‌العاده، بازدیدکنندگان می‌توانند از نه حوض آبی که معبد را احاطه کرده‌اند، لذت ببرند. میلیون‌ها نفر نه تنها برای عبادت بلکه برای تحسین عظمت معماری آن، از مشهورترین ساختمان دهلی بازدید می‌کنند.

4. والتسپیراله (جنگل مارپیچ)، دارمشتات، آلمان

دارمشتات آلمان، خانه‌ی یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های مسکونی جهان است. والتسپیراله، ساختمان مارپیچ شکل که در سال 1990 ساخته شد، روی سقف خود جنگلی دارد. صدها درخت راش، افرا و لیمو روی سقف مارپیچ‌دار آن رشد می‌کنند.

معمار و نقاش اتریشی مشهور، Friedensreich Hundertwasser، ذهن خلاق پشت این سازه خارق‌العاده است. او که به خاطر معماری الهام‌گرفته از طبیعت و انسان‌دوستانه‌اش شهرت دارد، والتسپیراله را با الهام از لایه‌های زمین طراحی کرده است. اگرچه این ساختمان صرفاً مسکونی است، اما می‌توانید در بیرون آن قدم بزنید، آن را تحسین کنید و هر تعداد عکس که می‌خواهید بگیرید.

5. خانه رقصان، پراگ، جمهوری چک

یکی از منحصر به فردترین ساختمان‌های جهان، شبیه دو زوج در حال رقص است. این سبک، deconstructivist یا باروک جدید است که با عدم تقارن و اشکال خطی مشخص می‌شود.

خانه رقصان از 99 پنل بتنی تشکیل شده است که هر کدام شکل و ابعاد متفاوتی دارند. این بنا که در سال 1996 در زمینی که در سال 1945 به شدت بمباران شده بود، ساخته شد، امروزه محل دفاتر و یک مرکز کنفرانس است.

اگر می‌خواهید نگاهی به داخل آن بیندازید، به روی شما باز است. یک گالری وجود دارد که هر روز نمایشگاه‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارد.

طبقه هفتم، رستوران فرد و جینجر (Fred and Ginger) را با تراسی در خود جای داده است که نمایی 360 درجه از کل شهر را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید شب را در داخل خانه رقصان سپری کنید. برای داشتن بهترین تجربه لوکس در پراگ، چرا اتاقی در هتل پراگ، خانه رقصان رزرو نمی‌کنید؟

6. خانه‌های مکعبی، روتردام، هلند

خانه‌های مکعبی زرد رنگ روتردام مجموعه‌ای از 39 خانه به شکل مکعب وارونه هستند. این شگفتی معماری که در نزدیکی مرکز شهر روتردام قرار دارد، در دهه 70 توسط معمار Piet Blom طراحی شد و در سال 1984 تکمیل گردید. ایده این بود که هر خانه نمادی از یک درخت باشد و همه آنها با هم یک جنگل معماری بسازند.

همه خانه‌های مکعبی مسکونی هستند، به جز یکی که به عنوان موزه خانه‌ای به نام کایک-کوباس (Kijk-Kubus) عمل می‌کند. همچنین می‌توانید اتاقی در «هتل استیوکەی روتردام» (Stayokay Hostel Rotterdam) که یک هاستل است و در سال 2009 افتتاح شد، رزرو کنید.

7. خانه سنگی (کازا دو پنِدو)، فافه، پرتغال

خانه سنگی در فافه پرتغال، بدون شک یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های جهان است. این خانه که با نام «قلعه سنگی» نیز شناخته می‌شود، در سال 1972 توسط مهندس Guimaraes با استفاده از چهار سنگ غول پیکر که در منطقه پیدا کرده بود، ساخته شد.

این خانه شبیه خانه‌های عصر حجر قرار بود محل دنجی برای یک خانواده از فافه باشد. اما به محض اینکه تعداد گردشگران زیاد شد، صاحبان خانه تصمیم به نقل مکان گرفتند. امروزه خانه سنگی به عنوان یک موزه کوچک برای عموم مردم فعالیت می‌کند. قبل از رفتن به آنجا، به خاطر داشته باشید که این مکان همچنان یک ملک شخصی است، بنابراین بهتر است بررسی کنید که آیا باز است یا خیر.

8. موزه فرهنگ عامه، سیاتل، واشنگتن

علاقه‌مندان به فرهنگ عامه در موزه فرهنگ عامه در سیاتل یا موپاپ (MoPop)، دو تا به ‌قیمت یکی می‌برند. این موزه یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌هایی است که تا به حال دیده‌اید. این ساختمان آینده‌نگر که در سال 2000 توسط Frank Gehry طراحی شده، شبیه یک گیتار است. خب، یک گیتار الکتریکی شکسته.

موزه فرهنگ عامه نمایشگاه‌های تعاملی را در فضایی بیش از 140,000 فوت مربع ارائه می‌دهد. هزینه ورودی حدود 28 دلار است و برای هر گروه سنی چیز جالبی وجود دارد.

9. سبد بافندگی لانگربرگر، اوهایو، ایالات متحده

سبد بافندگی لانگربرگر یک ساختمان 7 طبقه در نیوآرک، اوهایو است. این ساختمان زمانی مقر شرکت لانگربرگر، تولید کننده سبدهای چوبی دست ساز بود. از این رو، طراحی سبد را دارد.

سبد بزرگ 21.5 هکتار (87,007 متر مربع) مساحت دارد و می تواند 500 نفر را در خود جای دهد. در طول سال ها، این ساختمان به مقصدی گردشگری تبدیل شد که اهالی محل می خواستند آن را حفظ کنند. در سال 2017، استیو کون، توسعه دهنده نیوآرک و سبد تاریخی نیوآرک، این ملک را به قیمت 1.2 میلیون دلار خریدند.

سه سال بعد، مالکان جدید با یک توسعه دهنده فلوریدا برای فروش این نقطه عطف نیوآرک به قیمت 5.5 میلیون دلار به توافق رسیدند. با این حال، زمانی که شرکت 20 میلیارد دلاری اینتل اعلام کرد که به شهر می آید، کون نظرش را تغییر داد. او تصمیم گرفت ساختمان را نفروشد و منتظر افزایش قیمت ملک باشد.

این امر باعث شد خریدار جدید شکایتی را مطرح کند. کون ممکن است نه تنها ملک خود را از دست بدهد، بلکه ممکن است مجبور به پرداخت جریمه های هنگفتی نیز شود. هدف جدید سبد بزرگ چه خواهد بود؟ هنوز باید منتظر ماند و دید.

10. کینگ پاور ماهاناکون، بانکوک، تایلند

تایلند خانه بسیاری از معماری های پیشرفته جذاب است و یکی از آنها را می توان در بانکوک یافت. کینگ پاور ماهاناکون یکی از خنک ترین آسمان خراش های جهان است. با ارتفاع 314 متر (1030 فوت) و 79 طبقه، یکی از بلندترین ساختمان های تایلند نیز می باشد.

طراحی فوق العاده آن که از بلوک های شیشه ای ساخته شده است، شبیه بلوک های بازی تتریس است. با این حال، در نیمه راه و در بالا، بلوک های شیشه ای از بین رفته اند و به نظر می رسد که افتاده اند. یک بار روف تاپ باورنکردنی ترین منظره از بانکوک را ارائه می دهد.

کینگ پاور ماهاناکون به عنوان یک توسعه مختلط عمل می کند. این محل اقامت، مغازه های بدون گمرک، محل اقامت ریتز کارلتون، هتل اورینت اکسپرس با استخر روباز و عرشه دیدبانی حماسی اسکای واک را در خود جای داده است.

انتشار: 12 خرداد 1403 بروزرسانی: 12 خرداد 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31

به "با عجیبترین ساختمان های دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عجیبترین ساختمان های دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید