طرز تهیه مربای به خوش رنگ و خوش طعم خانگی

به گزارش مجله سرگرمی، میوه به یکی از خوش عطر و طعم ترین میوه ها است که در آب و هوای گرم رشد می نماید و بافتی سفت اما آب دار، با طعمی شیرین دارد. برای بیشتر بهره مند شدن از این میوه خوشمزه و خوش عطر، از آن مربایی تهیه می نمایند که رنگ بسیار زیبایی دارد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه مربای به را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه مربای به خوش رنگ و خوش طعم خانگی

به بیشتر در مناطق مرکزی ایران کشت می گردد و روزهای آفتابی و آب و هوای گرم را می طلبد. این میوه سرشار از ویتامین سی و منیزیم است و خواص زیادی برای بدن دارد. میوه به حاوی میزان زیادی از نوعی فیبر به نام پکتین است که با یاری به دفع سموم از بدن، خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش را کاهش می دهد. از دانه های به خشک شده هم از قدیم برای درمان سرفه و گلو درد استفاده می شده که تاثیر شگفت انگیز دیگری از این میوه پرخاصیت است.

  • چطور نوشیدنی ثعلب درست کنیم؟
  • چطور شیر برنج درست کنیم؟

مربای به حالتی نیمه شفاف با رنگ قرمزی جادویی دارد. در صورتی که این مربا را در ظروف مسی بپزید رنگ آن قرمزتر و جذاب تر هم می گردد. در ادامه به شما طرز تهیه مربای به خوشمزه و لذیذی را یاد می دهیم که شکرک نمی زند و رنگ شفاف و زیبایی دارد.

همچنین می توانید با مراجعه به آرشیو آموزش آشپزی تصویری خبرنگاران مگ طرز تهیه انواع غذاها و دسرهای خوشمزه دیگر را هم مشاهده کنید.

مواد لازم

  • به: 1 کیلو گرم
  • شکر: 1 کیلو و 200 گرم
  • وانیل: دو سوم قاشق چای خوری
  • لیمو ترش: 2 عدد
  • آب: 1 پیمانه

طرز تهیه مربای به

1.

به را با ­پوست به شکل دلخواه برش بزنید و در قابلمه ترجیحا مسی بریزید. اجازه دهید به همراه 1 پیمانه آب، با حرارت متوسط و دم کنی به مدت یک ساعت بپزند.

2.

بعد از یک ساعت که به نیم پز شد، شکر را اضافه کنید و دوباره درب قابلمه را با دم کنی، ببندید و اجازه دهید تا شکر آب گردد. حرارت باید متوسط رو به کم باشد.

3.

بعد از حل شدن شکر مانند تصویر، آب لیمو ترش تازه را اضافه کنید و جازه دهید با دم کنی و شعله کم، مربا ریز ریز جوش بزند و فرآیند پخت آغاز گردد که حدود 4 تا 5 ساعت زمان می گیرد.

4.

2 ساعت بعد از پخت، مربا آغاز به تغییر رنگ می نماید و قرمز می گردد.

5.

3 ساعت بعد از پخت، پودر هل و وانیل را اضافه کنید.

6.

4 ساعت بعد از پخت که شهد مربا نسبتا غلیظ شد و به ها کاملا پختند، مقداری از شهد آن را بردارید و در یخچال قرار دهید تا بعد از خنک شدن میزان غلظت مربا را آنالیز کنید. اگر شیره رقیق بود، تا نهایت یک ساعت دیگر هم می توانید مربا را بجوشانید. (جوشیدن بیشتر از این زمان، باعث تیره شدن مربا می گردد.)

7.

نوش جان.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115483

به "طرز تهیه مربای به خوش رنگ و خوش طعم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای به خوش رنگ و خوش طعم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید