طراحی پاسیو در خانه

به گزارش مجله سرگرمی، امروزه در طراحی مدرن ساختمان سعی بر آن شده تا بهترین استفاده از فضای ساختمان صورت گیرد. اهمیت طراحی پاسیو در صنعت معماری مانند دیگر قسمت های خانه است. پاسیو علاوه بر اینکه میتواند محلی برای کاشت گل و گیاه باشد, محلی برای استراحت اعضای خانواده نیز محسوب می گردد. اگر در طراحی فضای پاسیو نکات زیر را در نظر گرفته و اعمال کنید پاسیوی منزل شما به فضایی زیبا تبدیل می گردد که آرامش و تفریح را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

طراحی پاسیو در خانه

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

کاربرد پاسیو را معین کنید

قبل از هر کاری باید معین کنید که برای چه منظور از فضای پاسیو استفاده خواهید کرد. این کار نه تنها طرح، بلکه اندازه فضای مورد نظر را نیز مشخص می نماید. زمانی را برای این کار اختصاص دهید و در مورد ایده های متفاوت فکر کنید. اگر شما از دیزاین خود شاد باشید قطعا متریال هایی را انتخاب خواهید کرد که در فضای مورد نظر به بهترین نحو استفاده خواهند شد. اگر شما اهل تفریح و کباب درست کردن هستید، به فضایی بزرگتر برای چیدن مبلمان، یک کباب پز و یا قرار دادن دیگر وسایل احتیاج دارید. همچنین ممکن است تمایل داشته باشید فضایی کوچک و ساده فقط در حد چند متر مربع برای کاشت گل و گیاه در فضای پاسیو اختصاص دهید. تصویر زیر پاسیویی ایده آل برای استراحت و صرف نوشیدنی خنک در شبی گرم می باشد که علاوه بر فضایی روشن دارای تجهیزاتی مانند کباب پز میباشد.

مصالح مورد نظر را انتخاب کنید

مصالح و متریال های بسیار متنوعی برای ساخت پاسیو وجود دارد از کاشی گرفته تا سنگ های طبیعی که هر کدام از مصالح ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که شما را در انتخاب مناسب ترین و بهترین آنها راهنمایی می نماید. آجر به دلیل تنوع بالای رنگ بندی جزء محبوب ترین مصالح ساختمانی محسوب می شود. اگر خانه شما در منطقه ای با درجه دمای متغیر قرار گرفته است بهتر است به جای آجرهای ساختمانی از آجرهای مخصوص پاسیو بهره ببرید زیرا این آجرها تخلخل کمتری دارند.

نوع دیگری از متریال های مقرون به صرفه و عالی برای استفاده در پاسیو کفپوش است. کفپوش ها از بتن یا خاک رس ساخته می شوند و درتنوعی از رنگ، شکل و سایز فراوری می شوند. اصولا این متریال به صورت گسترده در دسترس است و از نظر قیمت مناسب تر از سایر مصالح پاسیو می باشد.نصب این نوع کفپوش ساده و راحت است و ظاهری دست ساز و ترکیب رنگی منحصر به فرد دارد.

سنگ و کاشی نیز از جمله مصالح مناسب برای پاسیو می باشند. یک پاسیو سنگی با محیط زیست سازگار است و ظاهری طبیعی و لوکس با سطحی جالب و ناهموار دارد. کاشی نیز زیباست اما یکی از معایبی که نگرانی هایی را در مورد انتخاب آن ایجاد می نماید، لیز شدن و احتمال سرخوردگی بعد از خیس شدن آن است.

چشم انداز را در نظر بگیرید

با توجه به چشم انداز پاسیو سعی کنید از ساختار طبیعی آن بهره بجویید و نوعی هارمونی ایجاد کنید. مثلا اگر در قسمت ورودی خانه کفپوش کار شده باشد و این کفپوش در سرانجام به کاشی پاسیو ختم شود، نتیجه اش ایجاد نمایی ناخوشایند و نامناسب است. برای حل این مشکل می توان از سنگ ریزه برای گذر از یک طرح به طرح دیگر استفاده کرد، در این صورت نمایی زیبا با رعایت فاصله مکانی خواهید داشت.

اگر مایل هستید مرزی مبهم بین پاسیو و دیگر قسمت های خانه قرار دهید می توانید از تیرهای چوبی در اطراف آن بهره ببرید. با انجام اینکار هم حریم خصوصی را مشخص کرده اید و هم تکیه گاهی برای رشد گل و گیاه ایجاد کرده اید. اگر فضای حیات خلوت خانه شما محدود و کوچک است، باید با برنامه ریزی دقیق و اصولی به طراحی پاسیو بپردازید. راه های زیادی برای ایجاد یک پارتیشن بندی جذاب با استفاده از نرده، درخت، درختچه، حوض و یا بامبو وجود دارد. اگر طراحی پاسیو به درستی انجام شود این مکان علاوه بر زیبا بودن به فضایی برای تفریح و استراحت تبدیل خواهد شد.

ایده های جذاب طراحی پاسیو

همان طور که پیش تر گفته شد زمانی که هوا خوب است همه ما مایلیم تا اوقات بیشتری را در فضای بیرونی خانه بگذرانیم و درنتیجه در این زمان به جای تغییر در دکوراسیون داخلی منزل باید به فکر دکوراسیون فضای سبز و پاسیوی خود باشیم. در فصل هایی که هوا بهتر است فرصت برای نشستن در آفتاب و لذت بردن از هوا و محیط پیرامون بیشتر فراهم می شود. البته محیط پاسیو و فضای سبز نیز اهمیت زیادی دارد. اگر به دنبال داشتن فضایی زیبا برای پاسیوی خود هستید ایده های خوب و جذابی برایتان آماده کرده ایم.

وقتی در مورد طراحی پاسیو صحبت می شود، ابتدا باید آنچه را که نمی توان تغییر داد، مانند درختچه ها و درختان را معین کرد. البته باید توجه داشت که به جای در نظر دریافت این موارد به عنوان موانعی بر سر طراحی، از این المان های ثابت برای دریافت الهام و ایده بهره برد و از این درختان ارزشمند در طراحی و دیزاین فضایی زیبا استفاده کرد.

حتی روزهایی که هوا خوب است ممکن است شب هایی سرد به همراه داشته باشند. اگر می خواهید به مدت طولانی و در شب ها نیز از پاسیو بهره ببرید، می توانید از یک شومینه در طراحی فضای پاسیو استفاده کرده و آن را داخل حیات خلوتتان قرار دهید. اگر فضای پاسیو به اندازه کافی بزرگ است می توان به جای یک منظور برای چند منظور از پاسیو استفاده کرد و آن را به چند قسمت با کاربردهای مختلف تقسیم کرد. مثلاً قسمتی برای نشستن های دورهمی و قسمتی برای غذاخوری به صورت مجزا ایجاد کرد.

پس از طراحی فضای پاسیو نوبت انتخاب مبلمان و جایگاه ها و چیدمان آن هاست. با انتخاب درست مبلمان و قرار دادنشان در مکانی مناسب فضای پاسیو زیباتر می شود. می توان با استفاده از پرده های ساده و گیاهان رونده در پاسیو محیطی محصوری ایجاد کرد. این فضا با نور کم بسیار رومانتیک است و متناسب با سلیقه هر شخصی قابل اجراست.

برای داشتن پاسیویی جذاب می توان نیمی از فضا را مسقف و نیمی را روباز ساخت و برای زیبایی بیشتر می شود یه لامپ ساده برای قسمت مسقف آویزان کرد. ایجاد یک پاسیو طبقاتی نیز بسیار جذاب است. به عنوان نمونه می توان با چند پله اختلاف را در طبقات پاسیو ایجاد کرد و هر طبقه را به منظور خاصی مثل استخر، نشیمن و یا غذا خوری به کار برد.

جایگاه هایی از جنس بتن ایده دیگری است که می توان در طراحی پاسیو از آن بهره برد. پس از ساخت این جایگاه ها می توان آن را با بالشتک های زیبا و رنگی پوشاند.به کار بردن یک جایگاه معلق و کاشی کاری کف پاسیو ایده دیگری است که با ترکیب مناسب رنگ ها تکمیل می شود.

انتخاب و استفاده از یک رنگ، جسورانه است اما اگر رنگ درست انتخاب شود فضای بی نظیری ایجاد می نماید. مثلاً ترکیب رنگ بنفش و یاسی با رنگ سبز گیاهان واقعا خیره کننده است. استفاده از آب و آب نما همیشه مورد توجه طراحان و کاربران است. با ایجاد چشمه مصنوعی، حوض و یا دریاچه های مصنوعی کوچک در پاسیو محیط آن آرامش بخش تر و سرشار از حس تازگی می شود.

چه متریالی برای پوشش کف پاسیو مقرون به صرفه و مناسب است؟

متریال های مقرون به صرفه و عالی برای استفاده در پاسیو کفپوش است. کفپوش ها از بتن یا خاک رس ساخته می شوند و در تنوعی از رنگ، شکل و سایز فراوری می شوند. اصولا این متریال به صورت گسترده در دسترس است و از نظر قیمت مناسب تر از سایر مصالح پاسیو می باشد.

برای ایجاد یک پارتیشن بندی جذاب چه ایده هایی را می توان استفاده کرد؟

اگر مایل هستید مرزی مبهم بین پاسیو و دیگر قسمت های خانه قرار دهید می توانید از تیرهای چوبی در اطراف آن بهره ببرید. با انجام اینکار هم حریم خصوصی را مشخص کرده اید و هم تکیه گاهی برای رشد گل و گیاه ایجاد کرده اید. راه های زیادی برای ایجاد یک پارتیشن بندی جذاب با استفاده از نرده، درخت، درختچه، حوض و یا بامبو وجود دارد.

اولین قدم در طراحی پاسیو چیست؟

ابتدا باید آنچه را که نمی توان تغییر داد، مانند درختچه ها و درختان را معین کرد. البته باید توجه داشت که به جای در نظر دریافت این موارد به عنوان موانعی بر سر طراحی، از این المان های ثابت برای دریافت الهام و ایده بهره برد و از این درختان ارزشمند در طراحی و دیزاین فضایی زیبا استفاده کرد.

برای انتخاب رنگ در طراحی پاسیو باید به چه نکته ای توجه کرد؟

انتخاب و استفاده از یک رنگ، جسورانه است اما اگر رنگ درست انتخاب شود فضای بی نظیری ایجاد می نماید. مثلاً ترکیب رنگ بنفش و یاسی با رنگ سبز گیاهان واقعا خیره کننده است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67670

به "طراحی پاسیو در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی پاسیو در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید