ضرورت بومی سازی دانش فنی با تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه سمنان بر ضرورت بومی سازی دانش فنی تاکید نمود و گفت: تحقق این مهم مستلزم بهبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

ضرورت بومی سازی دانش فنی با تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه

به گزارش خبرنگاران، دکتر مسعود نصیری زرندی در نشست تخصصی دانشگاه و صنعت با تاکید بر تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار کرد: خوشبختانه وزارت علوم هم به سمت تقویت این ارتباط در حرکت است.

وی به نقش دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در برطرف کردن چالش های پیش روی صنعت اشاره نمود و اضافه نمود: دانشگاه ها با معرفی توانمندی ها و تجارب خود می توانند یاری های مؤثری به بخش صنعت ارائه دهند.

وی به اهمیت ارتباط اساتید با صنعت اشاره نمود و اضافه نمود: اگر استادی با صنعت به صورت مستقیم در ارتباط باشد می تواند تدریس بهتری هم داشته اما اگر استادی از فضای صنعت دور باشد تدریس مطالب مرتبط هم از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود.

رئیس دانشگاه سمنان بر بومی سازی دانش فنی تاکید نمود و گفت: تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت لازمه توسعه دانش فنی است.

نصیری با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه خواهان تداوم برگزاری نشست های بین دانشگاهیان و فعالان صنعتی و فراوریی شد.

دانایی، فرماندار سمنان هم در این نشست برگزاری تورهای صنعت و دانشگاه را در تقویت این ارتباط موثر دانست و اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این جلسات و شناسایی نقاط ضعف و چالش های پیش رو، ارتباط دانشگاه و صنعت در استان بیش از پیش تقویت گردد.

فرماندار سمنان بر تعمیق بخشی به ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید نمود و گفت : تقویت این ارتباط هم به نفع صنعت و هم به نفع دانشگاه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان هم در این نشست گفت : استفاده از توان علمی فارغ التحصیلان دانشگاهی باعث شناسایی دقیق تر نقاط ضعف واحدهای فراوریی خواهد شد و به بهبود روند فراوری یاری خواهد نمود.

علی اصغر جمعه ای، راهنمایی انتها نامه های دانشجویی به سمت نیازهای واحدهای صنعتی را باعث گره گشایی از مسائل واحدهای صنعتی برشمرد و اضافه نمود: باید از ظرفیت پژوهش های دانشگاهی به عنوان ترسیم کننده نقشه راه برای برطرف مسائل بهره گرفت.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9993

به "ضرورت بومی سازی دانش فنی با تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بومی سازی دانش فنی با تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید