شیائومی جزییات بیشتری در خصوص دوربین های 64 و 108 مگاپیکسلی ارائه داد

به گزارش مجله سرگرمی، بیشتر گوشی های مهم سال 2019 از سنسور 48 مگاپیکسلی بهره می برند و این سنسور هواداران زیادی پیدا نموده است. ما از قبل می دانستیم که شیائومیو Realme مشغول ساخت گوشی مبتنی بر سنسور 64 مگاپیکسلی هستند و حالا کمپانی شیائومی در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری را مطرح نموده است.

شیائومی جزییات بیشتری در خصوص دوربین های 64 و 108 مگاپیکسلی ارائه داد

در مراسمی که شیائومی ساعاتی قبل در چین برگزار کرد، بار دیگر اعلام شد که گوشی مجهز به دوربین 64 مگاپیکسلی این شرکت تحت برند ردمی روانه بازار می گردد. این شرکت برای این کار، از سنسور GW-1 سامسونگ استفاده می نماید که در حال حاضر تنها سنسور 64 مگاپیکسلی محسوب می گردد که رسما معرفی شده است.

علاوه بر این، شیائومی خاطرنشان نموده که این گوشی در اواخر سال 2019 در هند روانه بازار می گردد. در همین زمینه باید به گوشی مبتنی بر سنسور 64 مگاپیکسلی Realme هم اشاره کنیم که فردا در هند معرفی می گردد. این گجت مانند محصول شیائومی، مجهز به سنسور GW-1 سامسونگ است.

سنسور GW-1 از اندازه 1/1.7 اینچی بهره می برد و با فناوری ترکیب پیکسل ها، می تواند مانند سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز به پیکسل های 1.6 میکرومتری انجام وظیفه کند. برای مقایسه باید بگوییم که عملکرد سنسورهای 48 مگاپیکسلی در نهایت مشابه سنسورهای 12 مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل های 1.6 میکرومتری است. این سنسور سامسونگ می تواند از HDR سخت افزاری تا 100 دسیبل پشتیبانی کند. گفته می گردد این رقم برای سنسورهای مرسوم حدود 60 دسیبل است.

شیائومی در کنار این موضوع، در شبکه اجتماعی Weibo خاطرنشان کرد که مشغول توسعه گوشی مجهز به سنسور 108 مگاپیکسلی است. سامسونگ و شیائومی در این رابطه اطلاعات بیشتری منتشر ننموده اند و فقط در پوستر منتشر شده، رقم رزولوشن 12032 در 9024 دیده می گردد.

با توجه به اینکه در این پوستر نام سامسونگ هم قرار گرفته است، پس ظاهرا برای این دوربین قرار است از سنسور ساخت سامسونگ استفاده گردد. با توجه به فناوری های فعلی، چنین سنسوری در محیط های کم نور می تواند عکس هایی با رزولوشن 27 مگاپیکسلی ثبت کند. ضمناً اگر این سنسور بخواهد عملکرد خوبی داشته باشد، باید از پیکسل های بزرگی استفاده کند و به همین خاطر اندازه سنسور آن هم بزرگ تر از مدل های دیگر خواهد بود؛ در غیر این صورت، فقط می تواند عکس های حجیم ولی بی کیفیت در محیط های کم نور ثبت کند.

هنوز در خصوص این گوشی 108 مگاپیکسلی نمی توانیم با قاطعیت زیادی اظهارنظر کنیم اما این کمپانی معمولا در نیمه دوم سال از نسل جدید Mi Mix رونمایی می نماید و شاید این سنسور برای گوشی مذکور در نظر گرفته شده است. شما در خصوص دوربین های 64 یا 108 مگاپیکسلی چه نظری دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36282

به "شیائومی جزییات بیشتری در خصوص دوربین های 64 و 108 مگاپیکسلی ارائه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی جزییات بیشتری در خصوص دوربین های 64 و 108 مگاپیکسلی ارائه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید