شهرهای بزرگ هند بازهم صحنه اعتراضات ضد دولتی شدند

به گزارش مجله سرگرمی، مردم خشمگین در واکنش به کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم در شهر دهلی نو ضمن تظاهرات خواستار استعفای فوری وزیر کشور هند شدند.

شهرهای بزرگ هند بازهم صحنه اعتراضات ضد دولتی شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ملت تایم، مردم خشمگین در بسیاری از شهرهای هند با به دست دریافت پارچه سیاه رنگ که نشان از سوگ و اعتراض است به خیابان ها آمدند.

هندی اعم از مسلمان و غیر مسلمان ضمن سر دادن شعارهای ضد دولتی خواهان اخراج فوری امیت شاه وزیر کشور هند شدند.

سیل اعتراضات در مناطقی مانند بنگال غربی که امیت شاه قصد سفر به آن را داشته بیش از دیگر شهرهاست و هزاران نفر در ورودی فرودگاه علیه دولت مودی شعار سر می دهند.

دولت ایالتی برای مصون نگهداشتن وزیر کشور هند مجبور به استفاده از صدها نیروی نظامی جهت اسکورت وی شد.

همچنین هند به منظور کنترل اعتراضاتی که علیه قانون تبعیض مذهبی صورت می گیرد در منطقه شاهین باغ که کانون تحصن های ضد دولتی بود حکومت نظامی اعلام کرده است.

از سوی دیگر الله آباد هند نیز درگیر اعتراضات بزرگ ضد دولتی است و نظامیان هندی مجبور شدند برای کنترل خشم مردم از گاز اشک آور استفاده کنند.

منابع میدانی گزارش می دهند که در این منطقه تعدادی از معترضان توسط نظامیان هندی بازداشت شده و به پادگان ها انتقال داده شده اند.

این در حالی است که مردم همچنان به تصویب قانون تبعیض مذهبی معترض هستند و خواهان لغو فوری قانونی هستند که طبق آن غیر هندی ها به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می کنند.

گفتنی است همزمان با سفر ترامپ به هند نیروهای نظامی این کشور به مسلمانان معترض یورش برده و حداقل 50 نفر را به شکلی فجیع به قتل رساندند.

وزارت بهداشت هند زخمی شدن 200 نفر دیگر در جریان این حمله فجیع را نیز تائید کرده که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

.

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74257

به "شهرهای بزرگ هند بازهم صحنه اعتراضات ضد دولتی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای بزرگ هند بازهم صحنه اعتراضات ضد دولتی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید