شهرداری ها حامی اصلی طرح شهر فعال هستند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رونمایی از طرح ملی شهرهای فعال ایران (شفا) امروز یکشنبه با همت فدراسیون ورزش های همگانی و با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس فراکسیون ورزش مجلس و جمعی از شهرداران کلانشهرها در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید.

شهرداری ها حامی اصلی طرح شهر فعال هستند

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در این نشست گفت: یکی از چالش های کشورمان با جمعیت 82 میلیون نفر، کم تحرکی است. بیش از 50 درصد مردم دچار کم تحرکی شده اند و آثار و عواقب ناخوشایندی در سلامت زندگی آنها ایجاد شده است. آمارها نشان می دهد دلیل اصلی بیشتر مرگ و میرهای مردم ایران ناشی از بیماری های غیرواگیر است که دو عامل کم تحرکی و تغذیه نامناسب از این عوامل می باشد.

وی ادامه داد: به دلیل پررنگ نبودن ورزش در سبک زندگی مردم دچار چالش جدی شده ایم که می تواند آثار مخرب فردی و اجتماعی داشته باشد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: اگر به دنبال جامعه پیشرو برای رسیدن به قله ها هستیم، مهمترین احتیاج ما منابع انسانی سالم، فعال و کارآمد است. باید بتوانیم از همه امکانات و ظرفیت ها استفاده کنیم و بپذیریم ورزش سریعترین و مؤثرترین راستا است.

احمدی اظهار کرد: ورزش همگانی احتیاج غیرقابل انکار است که در این دوره از حمایت وزارت ورزش و جوانان برخوردار می باشد تا از همه ظرفیت ها برای شرایط مناسب و مطلوب فرهنگسازی و مشارکت مردم در برنامه ها ایجاد کنیم.

وی در انتها گفت: شهرداری ها نقش مهمی در ارائه خدمات اجتماعی از جمله ورزش به شهروندان دارند. در شهر دوستدار فعالیت بدنی، شهرداری نقش اول را ایفا می نماید. در برنامه شهرهای فعال، شاهد جامعه فعال هستیم که حامیان اصلی آن شهرداری ها می باشند. از نظر شاخص، شهر فعال باید مکان مناسبی برای دوچرخه سواری و آماده سازی آمادگی جسمانی شهروندان و ... باشد. امیدواریم در این راستا از حمایت دولت و مجلس برخوردار باشیم تا بتوانیم مردمی ورزشی و سالم داشته باشیم و بر چالش های حوزه های سلامت فائق آییم.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108367

به "شهرداری ها حامی اصلی طرح شهر فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری ها حامی اصلی طرح شهر فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید