2 میلیارد تومان به کُشتی یاری شده است، جودو برطرف تعلیق می گردد اگر...

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید رضا صالحی امیری در نشستی که امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار گردید، گفت: ژاپن در نامه ای که 3 تیرماه برای ایران ارسال کرد در خصوص چگونگی پیگیری فعالیت های ورزشی در این خصوص شرح مبسوطی ارائه کرد. در این نامه اینگونه ابراز امیدواری شده بود که المپیک توکیو در سال 2021 برگزار گردد.

2 میلیارد تومان به کُشتی یاری شده است، جودو برطرف تعلیق می گردد اگر...

وی تاکید نمود: ژاپن رسماً اعلام کرد از مرحله کرونا عبور نموده و وارد شرایط عادی می شویم. شرایط ژاپن نباید با بحران امروز ایران مقایسه گردد. پیش بینی ما این است که المپیک در موعد مقرر برگزار می گردد.

رئیس کمیته ملی المپیک توضیح داد: در صورتی که شرایط مانند امروز باشد، ممکن است تمهیدات و محدودیت هایی مطابق با پروتکل های دنیای اعمال گردد. دیگر اینکه پیش بینی شده تا آن موقع واکسن کرونا هم فراوری می گردد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت این کمیته برای افتتاح موزه و تالار مشاهیر ورزش اعلام کرد: هدف ایجاد ارتباط میان نسل گذشته و امروز بود. ما شکاف فرهنگی داشتیم که باید رفع گردد. در گام اول با 2500 شی، موزه را افتتاح کردیم. در دومین گام هم تالار مشاهیر را افتتاح کردیم.

صالحی امیری در ادامه در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای ساخت تندیس ورزشکاران توضیحاتی ارائه کرد و در عین حال بر افتتاح موزه در محلی جدید و ساختمانی دیگر تاکید نمود و گفت: موزه ملی ورزش، نقطه آغاز داشت اما نقطه انتهای نداشت. این تالار پویا است.تندیس ورزشکارانی که از سال 1948 تا 2016 در ادوار مختلف المپیک صاحب مدال شدند، ساخته شده و در این تالار قرار داده می گردد. در ادامه این اقدام در خصوص مدال آوران دنیای و آسیایی هم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در مجموع برای دوره مدیریتش در کمیته ملی المپیک 15 محور برنامه ای پیش بینی شده، در خصوص موزه ملی ورزش و ترکیب هیات امنای آن توضیحاتی ارائه کرد. به گفته وی بعضی از این اعضا جزو شخصیت های حقیقی و فرهیخته و غیر ورزشی هستند.

به گزارش خبرنگاران، ادامه نشست خبری صالحی امیری به توضیح شرایط اعتبارات تخصیصی به فدراسیون ها در امسال اختصاص داشت.

وی در این بخش گفت: در مجموع امسال 60 میلیارد تومان یاری مالی به فدراسیون ها خواهیم داشت. نیمی از این یاری مستقیم و نیمی هم غیرمستقیم است. تجهیزاتی که اخیراً و با توجه به شرایط کرونا برای ورزشکاران ارسال شد، جزو یاری های غیرمستقیم بود.

صالحی امیری با یادآوری اینکه کمیته ملی المپیک این کمیته برای دو قهرمان المپیکی که به خاطر مصدومیت و احتیاج به جراحی به خارج از کشور اعزام شدند، به صورت ارزی هزینه کرد. وی در عین حال اعلام کرد: این آمادگی را داریم این یاری را به تمامی ورزشکارانی که احتیاج دارند، ارائه دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در خصوص بودجه کشتی گفت: با صحبت های علیرضا دبیر و گلایه های وی موافقم. اما دو راه وجود دارد، اول جذب اسپانسر که خوشبختانه در این زمینه درست شده است. دوم یاری دولت که اخیراً 2 میلیارد تومان با دستور نوبخت به کشتی داده شد. علاوه بر این یاری مستقیم وزارت به مبلغ 13 تا 15 میلیارد و یاری 2.5 میلیاردی کمیته ملی المپیک هم باید لحاظ گردد.

صالحی امیری همچنین گفت: یاری مالی دولت به فدراسیون کشتی به مبلغ 10 میلیارد تومان تصویب شده که در مرحله اول 2 میلیارد آن واریز شد.

وی مجدداً به موضوع جودو و پرونده تعلیق ایران پرداخت و با تاکید بر اینکه فدراسیون دنیای به دنبال اجرای ماموریت سیاسی است، گفت: تا به امروز طی 5 مرحله مکاتبه درخواست خود را برای رسیدگی به پرونده و حل و فصل مشکل آن به کمیته بین المللی المپیک ارائه کردیم. اینکه فدراسیون دنیای یک رشته وارد موارد غیر اخلاقی گردد، بی سابقه بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید نمود: ویزر قبل و بعد از انتخابات فدراسیون جودو ایران، طی مکاتبه ای اعلام کرد حقِ تغییر ندارید، ما هم پاسخ دادیم که طبق قانون عمل می کنیم. بعد از آن نامه تعلیق به ایران ارسال شد.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه رئیس فدراسیون دنیای جودو، تعلیق را اصل قرار داده و حاضر به مذاکره نبود، مروری مختصر بر نشست های برگزار شده پیرامون پرونده جودو داشت و یادآور شد که 23 شهریور تیم حقوقی ایران به لوزان می رود تا در جلسه 26 شهریور دادگاه عالی ورزش (CAS) حضور پیدا کند.

وی توضیح داد: در صورت رسیدگی عادلانه به پرونده، قطعاً تعلیق جودو ایران برداشته می گردد و این درخواست ما از CAS است.

به گزارش خبرنگاران، صالحی امیری با بیان اینکه در 3 مرحله به قهرمانان یاری مالی خواهیم داشت، گفت: پرداخت حقوق ماهیانه 5 میلیونی یکی از این روش هاست. نیمی از این حقوق توسط وزارت ورزش پرداخت شده و نیمی دیگر هم توسط کمیته ملی المپیک پرداخت می گردد.

وی اضافه کرد: پاداش پای سکو شیوه دیگر است. تا به امروز هم تمام پاداش هایی که باید پرداخت می کردیم، به ورزشکاران اختصاص یافته است؛حتی آنهایی که به هر دلیل رنگ مدالشان تغییر نموده است. یاری مالی IOC هم شیوه دیگر یاری است.

صالحی امیری اعلام کرد: فرزانه فصیحی (دو و میدانی) و کیانوش رستمی (وزنه برداری) تنها ورزشکارانی هستند که بابت پاداش های خود از فدراسیونشان طلبکارند. پیگیری های لازم اجرا شده و به زودی طلب آنها پرداخت می گردد.

اساسنامه فدراسیون های ورزشی دیگر موضوعی بود که مورد پرسش از صالحی امیری نهاده شد. وی هم با بیان اینکه این اساسنامه توسط شورای نگهبان تایید شده، ابراز امیدواری کرد اساسنامه فدراسیون ها به زودی به مرحله نهایی برسد.

رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به موضوعی که در رابطه با رشته های پُرمدال و اهمیت توجه به آنها مطرح شد، اینگونه گفت: اگر قرار است هدف گذاری ما برای حضور در میان سه قدرت برتر آسیا یا 10 قدرت برتر دنیا در بازی های آسیایی و المپیک آینده (بعد از المپیک) باشد، باید روی رشته های پُرمدال تمرکز داشته باشیم مانند دوومیدانی، دوچرخه سواری، شنا و ... که هر یک ماده های زیادی هم دارند. نیمی از مدال های کشورهای صاحب قدرت آسیا و دنیا از همین رشته ها به دست می آید.

وی ادامه داد: ضروری است برای رسیدن به هدف روی این رشته ها سرمایه گذاری کنیم؛ تیمی در کمیته با سرپرستی نصرالله سجادی کار آنالیز را آغاز نموده و در وزارت ورزش هم اقداماتی اجرا شده است. باید سرمایه گذاری لازم صورت بگیرد تا در المپیک 2024 یا 2028 بتوانیم در این رشته ها بدرخشیم.

صالحی امیری در خصوص تیراندازی این وعده را داد که بر اساس نشست های برگزار شده با رئیس فدراسیون قرار بر این شد رایزنی هایی لازم صورت بگیرد تا با هماهنگی سازمان گمرک، تجهیزات مورد احتیاج این رشته راحت تر از همواره وارد کشور گردد.

وی در خصوص کمیسیون های بلاتکلیف در کمیته ملی المپیک (از نظر ریاست) گفت: دوره ریاست 8 کمیسیون تمام شده و مقرر شد یا اعضای قبل بمانند یا انتخاب جدید صورت بگیرد. در نشست قبلی هیات اجرایی برای 4 کمیسیون تصمیم گیری شد اما برای 4 کمیسیون دیگر نه.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص شرایط روحی ورزشکاران و تمهیدات پیش بینی شده برای آنها گفت: مساله کرونا و پیامدهای آن دنیای است، همه کشورها از این شرایط مستثنی نیست. قاعدتا ورزشکاری که چندماه تمرین نداشته، آسیب می بیند. در این شرایط باید برای کاهش خسارت برنامه داشته باشیم، الان ورزشکاران می توانند به صورت انفرادی تمرین نمایند. با بودجه 4 میلیونی تجهیزات لازم را برای آنها تامین کردیم. به فکر ورزشکاران هستیم.

صالحی امیری در خصوص بخش باقی مانده حقوق ورزشکاران المپیکی گفت: پرداخت حقوق مصوبه ستاد بوده است. بنابراین از آن غافل نبودیم، هیچ یک از ورزشکاران نگران تعهداتی که باید به آن عمل کنیم، نباشند. به خاطر شرایط مالی خرداد ماه بخش اول بودجه برای پرداخت به فدراسیون ها را دریافت کردیم. به خاطر همین مسائل، پرداخت نیمه دوم حقوق ورزشکاران به نیمه دوم سال موکول شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص بخشنامه اخیر در خصوص بازنشسته ها و حذف شرایط سنی گفت: طبق بخشنامه جدید افراد دارای لیسانس بعد از 30 سال خدمت و افراد دارای مدرک بالاتر بعد از 35 سال بازنشسته شوند یعنی بدون لحاظ کردن شرایط سنی؛ در واقع این ابلاغ رئیس جمهور است و بنابراین حقوقی و لازم الاجراست.

وی در انتها ادامه داد: شخصا معتقدم اینگونه بخشنامه ها اشکال دارد چراکه استثنا در آن قائل نشده است. در این خصوص البته پیش بینی لازم در بخشنامه شده اما عمل به آن در حیطه اختیارات وزارت ورزش است.

8sharj.ir: تور رم: گردش در اروپای باستانی

parisro.ir: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97902

به "2 میلیارد تومان به کُشتی یاری شده است، جودو برطرف تعلیق می گردد اگر..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 میلیارد تومان به کُشتی یاری شده است، جودو برطرف تعلیق می گردد اگر..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید