شناسایی روش های مؤثر برای مبارزه با فرسودگی گلسنگ ها

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- نتایج تحقیقاتی طولانی مدت در دانشگاه الزهرا (س) با آنالیز علمی گلسنگ های سطح آرامگاه کوروش نشان می دهد که روش های کم هزینه و مؤثرتری برای مبارزه با فرسودگی گلسنگ ها وجود دارد.

شناسایی روش های مؤثر برای مبارزه با فرسودگی گلسنگ ها

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی خبرنگاران، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) و رئیس اسبق پژوهشگاه میراث فرهنگی، ضمن انتشار بخشی از نتایج تحقیقات و داده های مربوط به انتها نامه دانش آموخته دکترای خود مهناز قلی پور شهرکی می گوید: در نخستین طرح با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و همکاری هرباریوم گلسنگ موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، پیروز به شناسایی گلسنگ های سطح آرامگاه کوروش با روش های کلاسیک و مولکولی شدیم.

پریسا محمدی با اشاره به اینکه در این تحقیق، به طور کمی میزان تخریب فراوان ترین گلسنگ سطح بنای آرامگاه کوروش محاسبه شد، اضافه کرد: با اندازه گیری این عدد که مبتنی بر تأثیرات فیزیکوشیمیایی تال گلسنگ بر بستر سنگی آرامگاه است امکان برنامه ریزی حفاظت و مرمت این بنا با روش های کم هزینه تر، به روزتر، کارآمدتر و با اثرات سوء جانبی کمتر وجود دارد.

وی توضیح داد: ارزیابی کمی فرسایش گلسنگ ها به محققان و مرمتگران یاری خواهد نمود که در وهله نخست زمان بندی مناسب اقدامات مرمتی را به دست آورند و از میان رویش های مختلف گلسنگی، انواع مخرب و مؤثرتر در فرسودگی زیستی را شناسایی نمایند.

اطلاعات جامع این تحقیقات در سایت NCBI آمریکا به ثبت رسیده و چاپ نتایج کلی نتایج در قالب سه مقاله ISI در دست اقدام است.

علمی ** 1836 ** 1055

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23341

به "شناسایی روش های مؤثر برای مبارزه با فرسودگی گلسنگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی روش های مؤثر برای مبارزه با فرسودگی گلسنگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید