شماره 242 ماهنامه نمایش روی پیشخوان آمد

به گزارش مجله سرگرمی، شماره 242 ماهنامه نمایش با نگاه ویژه به نمایشنامه نویس و نمایشنامه نویسی منتشر شد.

شماره 242 ماهنامه نمایش روی پیشخوان آمد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر های نمایشی، جدیدترین شماره ماهنامه نمایش ویژه آبان ماه 1398 با نگاه ویژه به نمایشنامه نویس و نمایشنامه نویسی منتشر شد.

در همین رابطه در بخش ترجمه، مقالات مواد لازم برای نمایشنامه نویس شدن از نینا موریسن، نمایشنامه نویسان باید مزایا و منافع آموزش دادن را بدانند از فین کندی، نمایشنامه نویس، خلاقیت و جامعه: بازگشایی برای بازگشت از عدم اثری از سونی اودودو از کینگ آکان نائما ایو و اهمیتِ ناکامی: چرا نمایشنامه نویس باید با عدم استقبال روبرو شود از استیو واترز ترجمه و منتشر شده است.

مقاله های نوشتن از غلامحسین دولت آبادی، نمایش دینی مشهد در یک مکث/ نمایش های دینی چهار دهه از دیدگاه نمایشنامه نویس از سعید تشکری، روایت فراموش شدگان از رضا گشتاسب، کهن جامه خویش از علی رضایی و چرا نان نمایشنامه هنوز سر سفره ما نیامده است؟! از لیلی عاج نیز به همین دلیل تألیف شده است.

گفتگو با دیرده کیناهان با نام نمایشنامه نویس شدن شبیه چه چیزی است؟ و مصاحبه با ابوتراب خسروی تحت عنوان نوشتن حق هر کسی است که بخواهد بنویسد گفتگو های این بخش است.

نقد نمایش های رگ، مغازه خودکشی، کریملوژی، لانچر پنج، مرغ دریایی من و حال همه ما خوب است در بخش نقد تئاتر قابل خواندن هستند. معزالدیوان فکری، هنرمند مؤثر در ایجاد تئاتر مدرن ایران، یادداشتی از پیمان شیخی است که آن را در این قسمت می توان خواند.

بخش دوم مصاحبه نصرالله قادری با حمیدرضا نعیمی با عنوان گپ وگفتی میان دو فنجان چای گفتگوی ویژه ای است که در شماره آینده، آخرین بخش آن منتشر خواهد شد. سرمقاله تئاتر و ایستادن روی میدان مین! از دیگر بخش های شماره 242 ماهنامه نمایش است.

نکوداشت این شماره به احمد کامیابی مسک اختصاص دارد که شامل مروری بر فعالیت های او در زمینه تئاتر و یادداشت هایی از مصطفی مختاباد و ناصر حبیبیان و مصاحبه ای با وی تحت عنوان در جست وجوی دوست می شود.

شماره 242 ماهنامه نمایش ویژه آبان ماه 1398 به مدیر مسئولی شهرام کرمی و سردبیری نصرالله قادری زیر نظر دفتر پژوهش و انتشارات اداره کل هنر های نمایشی در 136 صفحه و با بهای 10 هزار تومان برای علاقه مندان حوزه تئاتر چاپ و توزیع شده است.

بخش هایی از این شماره ماهنامه نمایش در وب سایت https://magazin.theater.ir قرار گرفته است.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62769

به "شماره 242 ماهنامه نمایش روی پیشخوان آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 242 ماهنامه نمایش روی پیشخوان آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید