شفر: شنیدم کلینزی به ایران نمی آید

به گزارش مجله سرگرمی، از وینفرد شفر درباره احتمال مربیگری کلینزمن در تیم ملی پرسیده اند که او از شنیده هایش درباره احتمال همکاری این مربی نام آشنا با فوتبال ایران پرده برداشته و به نوعی این موضوع را منتفی دانسته.

شفر: شنیدم کلینزی به ایران نمی آید

وینفرد شفر، سرمربی خرسند استقلال پیش از بازی با ماشین سازی بار دیگر به پیروزی اش مقابل سپاهان اشاره نمود تا معین گردد از آن برد عمیقا خوشنود است: بازی گذشته بسیار سخت بود و یکی از بازی های مهم ما بود. داور یک گل ما را نپذیرفت و در دقیقه 97 گل زدیم که گل بسیار خوبی بود. بازی یک ضرب دو ضرب انجام دادیم. آن بازی و بردش مثل نمک سوپ بود. آن همه احساس و هیجان داشت. کادر پزشکی، مربیان و همه فوق العاده بودند. فوتبال همین است. در بیرون از هتل ما در اصفهان حدود 300-500 نفر طرفدار وجود داشتند و در مورد تیم مثبت صحبت می کردند. خیلی از بازیکنان ما نتوانستند شب قبل خوب بخوابند زیرا طرفداران زیادی در بیرون از هتل بودند. شاید آنها سالی یکبار ما را ببینند. شفر دلیل خرسندی عجیبش در آن بازی را خرسندی طرفدارن اعلام نموده است! او ادامه داد: ما به خاطر تماشاگران می خواستیم بازی را ببریم. من عاشق آن طرفدارانم و به خاطر آنها خرسند بودم. خیلی افراد دیگر هم بودند که با طرفداران سلفی می گرفتند. وقتی آنها سلفی می گیرند چرا ما خرسند نباشیم. ما خرسند بودیم چون روی پای خودمان ایستادیم و دوباره برگشتیم. نمی توانم به آنها بگویم خرسند نباشند یا به بازیکنانم بگویم خرسندی ننمایند. شاید خیلی ها خوششان نیاید ولی من سرمربی استقلال هستم.

شفر درادامه حرف هایش به مرخصی قبل از بازی با سپاهان که به مجیدی داده بود اشاره نمود. شفر ادامه داد: قبل از بازی با سپاهان مادر بزرگ فرهاد مجیدی فوت کرد و من به او گفتم سه روز به مرخصی برود و در مراسم شرکت کند. چون در ایران همه احساسی و به هم خیلی نزدیک هستند. من برای مجیدی آرزوی بهترین ها را دارم و همین طور برای روح الله باقری که سال گذشته پدرش را از دست داد. من باقری را جریمه و تعلیق کردم، چون بعد از دربی بین دو نیمه و بعد از انتها بازی کار خوبی انجام نداد، اما اگر دقت نموده باشید، بعد از بازی با سپاهان هم گفتم که دو بازیکن بایرن مونیخ وسط زمین دعوا کردند. تأکید کردم دعوا، نه جروبحث، و مربی به آنها گفت شما را جریمه می کنم چون به بازیکنانم احتیاج دارم. بعد از بازی هم شنیدم یکی از آن دو بازیکن گل زد و خیلی هم خوب کار کرد. این همان نکته ای بود که من به مدیرعامل باشگاه هم گفتم. چون ما بازی های مهمی داریم و باید تا آخر فصل با همه تیم ها بجنگیم. در مورد اتفاقات اتفاق افتاده هم می گردد آخر فصل حرف زد. خرسند نیستم باقری آن کارها را انجام داد، ولی من صحبت هایی را در رختکن انجام دادم که شاید خیلی ها بدانند آن صحبت ها چه بوده اما این صحبت ها درون خانوادگی و در جمع بازیکنان تیم ما بود.

شفر درادامه حرف هایش به خاطره ای از اوتمار هیتسفیلد اشاره نمود: زمانی که اوتمار هیتسفیلد سرمربی تیم ملی سوئیس بود یک بازی تیمش دچار اشتباه شد که من در مورد این موضوع با وی صحبت کردم. از او سوال کردم آیا این بازیکن را کنار می گذاری، که هیستفیلد پاسخ داد؛ اگر بخواهم هر روز یک نفر را اخراج کنم برای بازی بعد دیگر بازیکنی ندارم که به زمین بفرستم. کار فرشید باقری خیلی بد بوده و باید متعادل رفتار می کرد، اما او بعد از بازی در رختکن گریه می کرد و ناراحت بود. این را هم بگویم که من در ماه فوریه نکاتی را برای قرارداد جدید بازیکنان به مدیرعامل گفتم که خیلی مهم است. مثلا صیادمنش که الماس استقلال است، باید در این تیم بماند. اگر در اروپا در باره او صحبت کنید، یک میلیون دلار قیمت دارد و 4-3 سال دیگر این بازیکن 6-5 میلیون دلار قیمت خواهد داشت. من می گویم او در استقلال بماند، برای آنکه قدم بعدی را خوب بردارد. شما دیدید امید نورافکن راهی بلژیک شد و 80 درصد افت کرد. اما حالا برگشته تا خودش را پیدا کند.

درجلسه اخیر هیات مدیره استقلال چه گذشت؟ شفر پاسخی برای این سوال دارد. پاسخی احساسی:باید حرفه ای باشیم. جلسه بسیار بسیار خوبی با اعضای هیات مدیره داشتم و اعضای هیات مدیره باید با ما نزدیک باشند، یکی از اعضای هیات مدیره گفت بازیکنان باید بمانند و این دقیقا همان چیزی است که ما می خواهیم. نمی دانم شاید در رابطه با بازیکنان فصل جدید موضوعاتی را شنیده باشید. این کار من با اعضای هیات مدیره است. هیات مدیره هم باید به ما یاری کند تا زمین خوبی برای تمرین داشته باشیم و مسائل اقتصادی مان کم گردد. این عالی است و اولین بار بود که اعضای هیات مدیره را می دیدم. آنها باید به ما نزدیک شوند. همه اعضای هیات مدیره صادق بودند، خرسندم که می توانیم با هم در استقلال جدید کار کنیم. صد درصد می توانیم خیلی خوب با هم کار کنیم. آینده رحمتی با استقلال چه خواهد شد؟ شفر خود درباره این سوال پیش قدم است:او بازیکنی است که در گذشته و در آینده خیلی خیلی برای ما مهم است. او یک بازیکن باشخصیت برای استقلال است و زمان های سختی که داشتیم به تیم یاری نموده است. برای تیم ما کار نموده و هیچ وقت علیه تیم کاری ننموده است. منصفانه نیست که بعضی رسانه ها علیه او مطلب می نویسند. او در تیم مل یک جنتلمن است. به حسینی هم خیلی یاری نموده است، به خاطر تجربه زیادی که داشته. نمی خواهم در مورد ایشان بد صحبت نمایند. او بازیکن ماست و به او اعتقاد دارم.

شفر با این توضیحات بلند بالا به بازی با ماشین سازی تبریز رسید. دیداری که به نظر برای استقلال ساده می آید: من بازی این تیم مقابل فولاد را دیدم. در بازی قبل خیلی از بازیکنان ما بیرون بودند. شنیده ام که مالک هر دو باشگاه یک نفر است، بنابراین ماشین سازی نه با صد درصد بلکه با 120 درصد توان شان مقابل ما بازی می نمایند. باید ببینیم کدام بازیکنان برای این بازی آماده هستند. بازی قبل برای ما سخت بود. بعد از بازی با الهلال، صبح رسیدیم و بعد از بازی قبلی هم نصف شب رسیدیم. باید ببینیم کدام بازیکنان آماده هستند تا در ترکیب قرار بگیرند. بعد از آن هم با الهلال در ابوظبی بازی داریم.

-

شفر تاکید دارد که طرفدارن استقلال در این شرایط تیم را تنها نگذارند: سه ماه قبل گفتم که به همه بازیکنانمان احتیاج داریم. همه آنها باید از نظر جسمانی و ذهنی آماده باشند تا به زمین بروند. باید باهوش بازی کنیم و با هیجان باشیم. در بازی مقابل سپاهان هم در 15 دقیقه آخر پرس کردیم و مرتضی تبریزی و منشا را به زمین فرستادیم که پرس خوبی هم انجام دادیم. معین بود که می توانیم به آن گل برسیم. مقابل ماشین سازی هم هم می خواهیم برنده شویم. بازی بسیار سختی است. از طرفداران هم می خواهم مقابل ماشین سازی به استادیوم بیایند و به تیم یاری نمایند. حتما شما می دانید که بازی های خارج از خانه را بیشتر از بازی های داخل خانه را برده ایم، پس از طرفداران درخواست می کنم که لطفا به استادیوم بیایند و ما را حمایت نمایند و به ما قدرت بدهند. همه ما استقلال را دوست داریم و همه بازیکنان و کادر ما آبی هستند.

آیا شفر می داند که همشهری اش کلینزمن به تیم ملی فوتبال ایران خواهد آمد یا خیر؟ او برای این سوال پاسخی دارد: اسم مستعار او کلینزی است. او در اشتوتکارت بازی می کرد و او را می شناسم. تیم من مقابل اشتوتکارت بازی نموده. مربی آلمان و همچنین تیم ملی آمریکا هم بوده است. در نیمه نهایی در آتلانتا در مسابقه ای که 80 هزار نفر تماشاگر داشت، جامائیکا با آمریکا بازی کرد و 2 بر یک پیروز شدیم. جامائیکا در مقایسه با آمریکا شاید به اندازه شهر نیویورک باشد، اما ما در آن بازی پیروز شدیم و به فینال کونکاکاف رفتیم. من با برتی فوتس دوست هستم، با او در گلادباخ هم بازی بودم. زمانی که جامائیکا، آمریکا را شکست داد همه می گفتند که جامائیکا شانسی برای بردن در این بازی ندارد، زیرا سطحش پایین تر از آمریکااست. اما بعد از 20 دقیقه 2 بر صفر از حریف پیش بودیم. با کلینزمن دوست هستم اما شنیده بودم او به ایران نمی آید. البته با او در ارتباط هستم ولی نمی دانم قرار است بیاید یا نه. با این حال قبلا هم گفته ام و دوباره تکرار می کنم؛ مربی تیم ملی ایران باید نیمی از سال را در اینجا باشد. همکاری مربیان ملی و باشگاهی در ایران بسیار مهم است. ضمن آنکه استعدادهای زیادی داریم که باید از آنها استفاده گردد. بازیکنان آموزشگاه هفته ای 2 یا 3 جلسه باید با مربیان تیم ملی کار نمایند. کلینزمن مربی خوبی است، ولی صحبت کردن و تصمیم نهایی در مورد او برعهده من نیست. درباره تیم ملی باید به نکته ای اشاره کنم. همکاری سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی باید بسیار نزدیک باشد. در آلمان این مسائل طبیعی است. یوآخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان همه بازی ها را می بیند و بازیکنانش را انتخاب می نماید. برتی فوگتس، بکن بائر، شول و لو همگی این کار را می کردند و با مربیان باشگاهی در ارتباط بودند. من 10 سال سرمربی کارلس روهه بودم و مربیان ملی در مورد اولیور کان و شول با من صحبت می کردند. سرمربی تیم ملی ایران باید با برانکو، مربیان دیگر و خود من صحبت کند و نظرات آنها را بگیرد.

آیا اعضای هیات مدیره استقلال درحال مذاکره با مربیان دیگر پیرامون حضور دراین تیم هستند؟ شفر پاسخی برای این سوال دارد: شایعه که همواره هست، ولی این موضوع کار من است.من باید تیمم را بسازم و باید بدانم چه بازیکنانی را برای چه پست هایی احتیاج دارم. من اسامی را به باشگاه می دهم و باشگاه هم آنالیز می نماید که آیا جذب بازیکنان شدنی است یا خیر. پازلی که درون تیم است با نظر مربی انتخاب می گردد. من ابتدا باید ابتدا بدانم چه بازیکنانی می مانند و چه بازیکنانی می روند. اسامی مدنظرم را هم به باشگاه داده ام ولی ابتدا باید بدانم کدام بازیکنان ماندنی هستند و کدام رفتنی.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا بازیکنانی که هیات مدیره در حال مذاکره با آنها هستند، بازیکنان جدید این تیم خواهند بود و آیا شفر نام آنها را به باشگاه داده یا خیر، گفت: دوباره می گویم؛ در جلسه ای که با اعضای هیات مدیره داشتیم، صحبت های خوبی مطرح شد و هیچ کس علیه سرمربی تیم حرف نزد. اعضای هیات مدیره هم می دانند ما مسائلی نظیر زمین تمرین و پرداخت حقوق ها داریم و مطمئنا این عزیزان برای آوردن پول و تهیه زمین تمرین کوشش خواهند کرد.

10-1

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19741

به "شفر: شنیدم کلینزی به ایران نمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر: شنیدم کلینزی به ایران نمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید