شعبانی بهار: بدشانسی نیاوریم در تیروکمان بازهم سهمیه می گیریم

به گزارش مجله سرگرمی، غلامرضا شعبانی بهار که همراه با تیم ملی تیروکمان به محل برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در تایلند سفر نموده بود و از نزدیک شرایط کمانداران ایران در این رقابت ها را پیگیری می کرد با ابراز رضایت از عملکرد کلی آنها و به خصوص سهمیه به دست آمده، ابراز امیدواری کرد که ملی پوشان کشورمان بتوانند از تک فرصت باقی مانده برای افزایش تعداد سهمیه های المپیکی استفاده نمایند.

شعبانی بهار: بدشانسی نیاوریم در تیروکمان بازهم سهمیه می گیریم

وی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به نتایج به دست آمده در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: تیم کامپوند عملکرد خوبی داشت اما از تیم اعزامی در بخش ریکرو رضایت زیادی ندارم. کمانداران ریکرو می توانستند خیلی بهتر از این باشند و خودی نشان دهند.

رئیس فدراسیون تیروکمان با تاکید بر اینکه مهمترین ویژگی رقابت های برگزار شده برای ایران بهره گیری از نسل جوان تر بود، اعلام نمود: این موضوعی بود که با استقبال دبیرکل فدراسیون جهانی هم روبرو شد. یکی از سیاست های فدراسیون این است که از بازیکنان جوان و حضورشان در ترکیب تیم های ملی استفاده کند. تبعیت از این سیاست مهمترین ویژگی تیم اعزامی به تایلند بود.

شعبانی بهار با تاکید بر اینکه با روندی که در تیروکمان در پیش گرفته شده این رشته در آینده روزهای خوبی خواهد داشت، یادآور شد: در بخش رقابت های انتخابی المپیک مردان دو نفر از نمایندگان ایران تا نیمه نهایی بالا آمدند که یکی از آنها توسط دیگری حذف شد. این مسئله هم نشان از آمادگی بالا و هم سطح بودن کمانداران ایران داشت. البته اگر هر دو نفر هم تا فینال پیش می رفتند باز هم یک سهمیه به ایران می رسید.

وی با اشاره به ناکامی زهرا نعمتی و دیگر کمانداران بانوان در کسب سهمیه المپیک تاکید نمود: در بخش بانوان زهرا نعمتی بهتر از دیگر کمانداران کشورمان بود. نعمتی از شانسِ بدی که داشت در همان ملاقات اول رقیب نفر اول مسابقات شد و نتوانست بالا بیاید. در غیراین صورت می توانست حتما از این رقابت ها سهمیه بگیرد.

رئیس فدراسیون تیروکمان توضیح داد: از حضور در مسابقات تایلند هر کشور نهایت می توانست صاحب دو سهمیه گردد، هدف گذاری ما هم دستیابی به هر دو سهمیه بود اما بدشانسی که زهرا نعمتی با آن روبرو شد، اجازه نداد به این مهم دست یابیم.

البته عیار واقعی ورزشکاران در رقابت های اینچنینی باید معین گردد، شعبانی بهار در واکنش به این موضوع گفت: قطعا همین طور است اما زهرا نعمتی درکل در این رقابت ها بدشانس بود. زمان مسابقه زهرا نعمتی با وزش باد روبرو بودیم. درست وقتی نوبت به زهرا نعمتی می رسید وزش باد تندتر می شد اما زمانیکه نوبت حریفش بود، وزش بادی نمی دیدیم! درست است که این دلایل قابل اتکا نیست اما احساس می کنم عملکرد ملی پوش ما را واقعا تحت الشعاع قرار داده بود.

وی با بیان اینکه مسابقات برلین که احتمالا تیرماه سال آینده برگزار می گردد مرحله ای از رقابت های گزینشی برای توزیع سهمیه های تیمی است، گفت: قطعا در هر دو بخش مردان و بانوان تیم اعزامی خواهیم داشت. به جز هشت تیمی که تا به امروز برای المپیک کسب سهمیه نموده اند، سایر تیم ها در این رقابت ها شرکت خواهند داشت. سه سهمیه در هر بخش مردان و بانوان هم توزیع می گردد.

رئیس فدراسیون تیروکمان در پاسخ به این پرسش که شانس کسب سهمیه در آلمان را داریم؟ در کدام بخش این شانس بیشتر است؟، تاکید نمود: احساس می کنم هر دو تیم مردان و بانوان شرایط یکسان برای حضور در این رقابت ها و کسب سهمیه دارند. اختلاف میان تیم مردان و بانوان ما کم است. قطعا رقابت سخت است اما اگر با بدشانسی هایی مانند آنچه در تایلند داشتیم، یعنی قرعه کشی، وزش باد و ... می توانیم خوش بینی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61727

به "شعبانی بهار: بدشانسی نیاوریم در تیروکمان بازهم سهمیه می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعبانی بهار: بدشانسی نیاوریم در تیروکمان بازهم سهمیه می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید