شرکت هواپیمایی هما سود عملیاتی 41 میلیاردی به ثبت رساند

به گزارش مجله سرگرمی، آدم نژاد گفت:شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار طی سالیان گذشته توانسته است نقطه سربسر عملیاتی را پشت سر بگذارد و به سود عملیاتی به میزان 41 میلیارد تومان برسد.

شرکت هواپیمایی هما سود عملیاتی 41 میلیاردی به ثبت رساند

خبرنگاران: شهرام آدم معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: منظور از سود عملیاتی سود حاصل از فعالیت های عملیاتی شرکت است که فعالیت های اصلی شرکت را تشکیل می دهند.

او با بیان اینکه فعالیت های عملیاتی فعالیت های هسته ای و مکرر شرکت هواپیمایی ایران ایر است اضافه نمود: تمامی فعالیت ها در اساسنامه به آن اشاره شده است.

آدم نژاد با اشاره به اینکه از دیدگاه تجزیه و تحلیل صورت های مالی، سود عملیاتی معنی دار ترین عدد در صورت سود و زیان شرکت است گفت: شاخص اصلی قضاوت در مورد عملکرد مالی کسب و کار است.

او خاطرنشان کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار طی سالیان گذشته توانسته است نقطه سربسر عملیاتی را پشت سر بگذارد و به سود عملیاتی به میزان 41 میلیارد تومان برسد.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه این عدد در سال گذشته به میزان 226 میلیارد تومان منفی بود گفت: این مهم به علت عواملی، چون ایجاد نقاط پروازی جدید (شش راستا)، استفاده بهینه از ناوگان موجود و مدیریت هزینه ها محقق شده است.

او توضیح داد: گرچه این رقم کوچک است، اما اتفاق مهمی است و با توجه به اهرمی بودن شرکت به علت سهم بالای هزینه های ثابت از کل هزینه ها، امکان استفاده از اهرم های عملیاتی شرکت در جهت رشد های چندبرابری سود همزمان با افزایش فروش را فراهم می کند.

او تاکید کرد: رقم سود خالص شرکت منفی است که عمدتا به دلیل هزینه های مالی و سایر هزینه های غیرعملیاتی است. این رقم در صورت سود و زیان سال 1397 شرکت درج شده است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50027

به "شرکت هواپیمایی هما سود عملیاتی 41 میلیاردی به ثبت رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت هواپیمایی هما سود عملیاتی 41 میلیاردی به ثبت رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید