شرط ورود آسان مهاجران به آلمان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش انتخاب، نمایندگان احزاب دولت ائتلافی آلمان خاتمه درباره رئوس سیاست مهاجرپذیری این کشور به توافق رسیدند. به این ترتیب دولت آلمان راه ورود نیروهای متخصص به این کشور را هموار می نماید. قرار است قانونی در این رابطه تصویب گردد که الگویش کشورهایی همچون کانادا خواهد بود.

شرط ورود آسان مهاجران به آلمان

رویکرد اصلی این لایحه قانونی این است که آلمان در نظر دارد به خاطر کمبود نیروهای متخصص در داخل کشور، این نیروها را از دیگر کشورهای دنیا جذب کند و به همین دلیل می کوشد شرایط را برای جذب این متخصصان جذاب تر کند.

قانونی که قرار است به زودی تصویب گردد، باید شرایط ورود این متخصصان را به آلمان تسهیل کند. مهم ترین ملاک ورود این متخصصان به آلمان باید تخصص آنها و نیاز اقتصاد آلمان باشد.

به این ترتیب قرار شده که مدارک تحصیلی متخصصان با سرعت بیشتری ارزشیابی و آموزش زبان آلمانی نیز قبل از ورود آنها به آلمان شروع گردد.

در طرح احزاب ائتلافی دولت آلمان آمده است: نیروهای متخصص خارجی هم اکنون در آلمان به اقتصاد این کشور در رقابت با دیگر کشورهای دنیا یاری فراوانی می رسانند.

طرحی که در دستور کار قرار گرفته، در خصوص برخورد با پناهجویان و نیروهای متخصص خارجی تفاوت قائل می گردد. نمایندگان احزاب دولت ائتلافی آلمان اعلام کرند: ما به جدایی رسیدگی به امور پناهجویان و متخصصان خارجی باور داریم.

هم زمان اما تاکید می گردد که شرایط حق اقامت در آلمان برای پناهجویانی که در این کشور اجازه اقامتی ندارند، روشن خواهد شد. در این باره آمده است که این خارجی ها در صورت قبول ادغام در جامعه آلمان و دریافت نکردن یاری های اقتصادی از آلمان می توانند در این کشور زندگی نمایند.

شبکه خبری دویچه وله گزارش داد، جذب متخصصان خارجی از کشورهای اتحادیه اروپا به آلمان، اولویت اول طرح یادشده را تشکیل می دهد اما جلب متخصصان از دیگر کشورهای دنیا نیز در دستور کار احزاب ائتلافی قرار گرفته است.

در طرح موافقت شده از طرف اتحاد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین آمده است: ما نمی خواهیم آلمان مرکزی برای مهاجران غیرمتخصص دیگر کشورهای دنیا گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57938

به "شرط ورود آسان مهاجران به آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط ورود آسان مهاجران به آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید