سیستم های دولتی سرطان کسب و کارهای کشورمان هستند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/یزد یک مدرس و مشاور کارآفرینی از سیستم های دولتی به عنوان سرطان کسب و کارهای فعلی کشورمان یاد کرد و گفت: تفکر نظارتی و دارایی 30 سال گذشته برای فعالان مالی آزار دهنده و مشکل ساز است.

سیستم های دولتی سرطان کسب و کارهای کشورمان هستند

علی شیخ زاده مدرس کارآفرینی در همایش مدیریت نوین، راهکاری برای توسعه با اشاره به این که 90 درصد کسب و کارهای پیروز در پنج سال آغاز فعالیت اقصادی با شکست روبرو می شوند، گفت: در این میان تنها یک درصد این قبیل فعالیت می تواند 10 سال بقا داشته باشد و تمام موارد دیگر از بین می فرایند.

وی با اشاره به این که 45 درصد مشتریان وفادار برندها تنها با یک آگهی تجاری وفاداری خود را از دست می دهند، توضیح داد: میانگین پیشنهادات جدید در مقابل مشتریان هم سه برابر شده و این به معنای رقابت تنگاتنگ و سخت در حوزه فعالیت های مالی است لذا بروز بودن و ایده داشتن در حوزه فعالیت مالی برای بقا و حفظ مشتریان لازم است.

شیخ زاده در ادامه با بیان این که در جامعه کمبود کار وجود ندارد، در رابطه با ظرفیت های اشتغال زایی نیز توضیح داد: یزد در بعضی صنایع و ظرفیت ها رتبه های اول و دوم را دارد به طوری که قطب اول کاشی و سرامیک کشور و حتی منطقه متعلق به یزد است، یزد همچنین رتبه اول شیرینی های خاص را دارد و اولین شهر میراث جهانی در کشور به شمار می رود و یکی از غنی ترین استان ها در زمینه گردشگری است.

وی با بیان این که یزد اولین شهر سالم مالی است، گفت: یزد از نظر شاخص های معدنی، کشت های گلخانه ای و نساجی رتبه دوم کشور را دارد، از طرفی با داشتن بعضی از ویژگی ها مانند بهشت انرژی خورشیدی کشور، شاه راه اقتصاد جنوب به شمال کشور، حسینیه ایران و برخورداری از فرهنگی غنی، ظرفیت قابل توجهی در زمینه اشتغال دارد.

این مشاور کسب و کار با بیان این که در ایران سرطان کسب و کار وجود داد، تاکید نمود: سرطان کسب و کارهای فعلی کشورمان سیستم های دولتی هستند چرا که تفکر نظارتی و دارایی 30 سال گذشته همچنان حاکم است و فعال مالی را آزار داده و با مشکل روبرو می نماید.

وی فضای دانشگاهی را نیز در کشور دچار مشکل خواند و گفت: رسالت اصلی یعنی آموزش و پرورش در سیستم دانشگاهی فراموش شده و عمدتاً به بنگاه های مالی تبدیل شده اند.

این مدرس با بیان این که فرهنگ کار نیز یکی از مسائل کشور در زمینه اشتغال است، توضیح داد: هنوز فرهنگ کار درست در میان خانواده ها و شاغلان جا نیفتاده است چرا که مسائلی مانند مسائل خانوادگی و کاری را با هم ادغام می نمایند و مسائلی مانند مساوی نبودن حقوق و موارد مشابه در سیستم های کاری زمینه ساز مسائلی در این باره هستند.

وی مدیریت را لازمه بهبود شرایط فعلی مالی کسب و کارها خواند و گفت: کسب و کارها تنها با مدیریت درست می توانند پیروز باشند.

سعید عرفان مدرس کسب و کارهای کوچک نیز در این همایش با اشاره به مشترک بودن اساس چالش های کسب و کار در کشورهای جهان، توضیح داد: بعضی از کسب و کارهای پیروز جهان در اوج بحران های مالی راه اندازی، رشد و پیروز شده اند لذا رجوع به چگونگی پیروزیت این کسب و کارها می تواند در شرایط فعلی کشورمان مورد توجه قرار گیرد.

وی کسب و کارها را به دو گروه بقایافتگان و فناپذیران تقسیم کرد و گفت: این افراد با برنامه ریزی در شرایط کنونی و آگاهی می توانند، از بحران عبور نمایند و حتی فعالیت قابل توجهی داشته باشند.

این مسئول با بیان این که شرایط سیاسی و تحریم ها مسائل غیرقابل کنترلی در کسب و کارها محسوب می شوند، گفت: افراد نمی توانند این شرایط را کنترل نمایند اما با آگاهی نسبت به این مسائل می توانند کسب و کارهای خود را مدیریت نمایند.

در این همایش از فعالان مالی نیز دعوت شد تا با یاری به بازماندگان از تحصیل و یاری به هم نوعان خود به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمایند، که در این رابطه مهدی فنایی فعال مالی کشور و عضو اتاق ایران سخنانی را ایراد کرد و بعضی فعالان نیز یاری به تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان استان را تقبل کردند.

موسسات خیریه فروغ جواد یزد و احسان به عنوان میزبانان و برگزار نمایندگان همایش یاری به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند استان به وسیله ارتباط مستقیم فعالان مالی استان با آموزش و پرورش را نیز خواهان شدند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59776

به "سیستم های دولتی سرطان کسب و کارهای کشورمان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم های دولتی سرطان کسب و کارهای کشورمان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید