سیزده بدر در یاسوج کجا بریم ؟

به گزارش مجله سرگرمی، یاسوج یکی از شهرهایی است که از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است. در ادامه قصد داریم بهترین مکان ها برای سیزده بدر در شهر یاسوج را خدمت شما همراهان همیشگی مجله اینترنتی خبرنگاران معرفی نماییم. با ما باشید.

سیزده بدر در یاسوج کجا بریم ؟

بهترین مکان ها برای سیزده بدر در یاسوج

مکان های طبیعی برای سیزده بدر در یاسوج موضوع مورد بحث ماست. یاسوج یکی از شهرهای جنوبی ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر همچنین مرکز شهرستان بویراحمد نیز می باشد. شهر یاسوج در فصل اردیبهشت، زیباترین شهر کشور می باشد و مناطق خیلی زیادی برای اوقات فراغت دارد.

جاذبه های طبیعی برای سیزده بدر در یاسوج

1. آبشار یاسوج مکانی عالی برای سیزده بدر

شهر یاسوج به علت حضور آبشارهای خروشان، در بین سایر شهرهای کشور، از شهرت و محبوبیت فراوانی در بین گردشگران برخوردار است و این پدیده زیبای طبیعی، از اصلی ترین جاذبه های طبیعی این شهرستان است.

این آبشار زیبا با ارتفاعی برابر با 10 متر، در فاصله 2 کیلومتری از مرکز و در شمال شهر واقع شده است و از به هم پیوستن چشمه های گوناگونی که از کوه های زاگرس تراوش می نماید، ایجاد شده است.

یاسوج شهری است با آبشارهای خروشان و چشمه های جوشان که دیدنی های طبیعی اش در بین گردشگران، محبوب و مثال زدنی است.

منظره ای بی نظیر با چشم اندازهای خارق العاده و مسحور نماینده که به واسطه حضور نهرهای آب در مکانی به شکل مارپیچ، وجود باغ های میوه، دشت ها و مراتع خرم و زمین های مملو از گل های رنگی ایجاد شد است، هر ساله میزبان جمع زیادی از گردشگران و گردشگر های داخلی و خارجی است.

2. دشت راق مکانی فوق العاده برای سیزده بدر در یاسوج

از دیگر مکان های دیدنی برای سیزده بدر در یاسوج با چشم اندازی افسانه ای و مسحورنماینده، دشتی است بسیار زیبا با مساحتی بالغ بر 50 هزار هکتار و پوشش متنوع گیاهی و ارتفاعی برابر با 2500 متر از سطح دریا که به دشت راق، شهرت یافته است.

این منطقه شگفت انگیز رویایی، در فصول گوناگونی از سال مثل ماه های اردیبهشت و خرداد در بهار، همچون تابلوی نقاشی خیره نماینده و مخملی سبز، چشم های بازدیدنمایندگان را نوازش می دهد.

از دیگر قابلیت های این بهشت مثال زدنی ایران، حضور چندین چشمه گوارا به نام های چشمه چرنگی، چشمه وهل و آبشاری زیبا به نام تنگ مو، در این منطقه بکر و حیرت انگیز است. در صورتی که چه این منطقه دارای اقلیمی سردسیر است اما زیبایی آن به گونه ای است که هر علاقه مند به طبیعت گردی را محو و مسحور خود می نماید.

3. تنگ گنجه ای مکانی عالی برای سیزده بدر در یاسوج

در فاصله 13 کیلومتری از شهرستان یاسوج، یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که به تنگ گنجه ای، شهرت یافته است.

این تفرجگاه در راستا محور یاسوج به شهرستان سی سخت و داخل دره ای سرسبز از درختان چنار با پوششی جنگلی از درختان بلوط، به یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری تبدیل شده است.

آب و هوای مطبوع، عبور رودخانه تنگ گنجه ای، تراوش چشمه های گوناگون، کوه های مرتفع با مناظری چشم نواز بر زیبایی این منطقه از یاسوج، اضافه نموده است.

خوشبختانه وجود اردوگاه های تفریحی و تسهیلاتی همچون امکانات مناسب جهت اسکان های کوتاه مدت به همت مسئولان استان، بر جذب گردشگر و گردشگر در این منطقه بسیار موثر بوده است.

4. پارک ساحلی رود بشار یاسوج مناسب برای سیزده بدر

یکی دیگر از محبوب ترین مکان های طبیعی برای سیزده بدر در یاسوج، پارک ساحلی رود بشار است که در بخش ورودی شهر، واقع شده است. این پارک بسیار زیبا با مساحتی بالغ بر 14 هکتار، لقب عظیم ترین پارک یاسوج را به خود اختصاص داده و همواره میزبان جمع زیادی از مردم یاسوج و گردشگران از سراسر ایران است.

منطقه ای بسیار مناسب برای یک تفریح خانوادگی که به علت حضور فضای سرسبز و عبور رود بشار از این منطقه از زیبایی چشم گیری بهره مند شده است. از تفریحات دوست داشتنی در پارک، می توان به قایق سواری در رود بشار اشاره نمود که بدون شک لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.

5. روستای کریک بهترین جای یاسوج برای سیزده به در

روستای کریک، به حق یکی از زیباترین روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد است که به علت ساختار معماری، نوع قرارگیری خانه ها و نیز اقلیم و آب و هوای کم نظیرش، به ماسوله جنوب کشور، شهرت یافته است.

روستای کریک با چشم اندازی شگفت انگیز، منطقه ای است ییلاقی که در دل کوهستان قرار گرفته و همچون شاهکاری بی نظیر در نزدیکی دره کریک، چشم و زبان گردشگران و مسافران را متحیر و به تمجید قدرت الهی، وامی دارد.

6. دریاچه کوه گل بهشتی در یاسوج برای سیزده بدر

در میان کوهستان دنا در 32 کیلومتری یاسوج و 8 کیلومتری شهر سی سخت ناحیه ای هست که دریاچه های فصلی زیادی دارد. همین که به اواخر زمستان و ابتدای بهار می رسیم بارش باران و آب شدن برف ها باعث می شود که این دریاچه ها پر از آب شوند.

فقط 6 ماه فرصت دارید تا به کنار دریاچه های ارتفاعات دنا بروید، کمپ بزنید و طبیعتی زیبا و پرندگان متنوع را تماشا کنید چون همین که به آخر تابستان می رسیم دیگر اثری از این دریاچه ها نیست و بیشتر آب آن ها خشک می شود.

از بین دریاچه های فصلی اینجا دریاچه کوه گل یکی از زیباترین هاست. این دریاچه نیم هکتار عظیمی و 15 متر عمق دارد و بی جهت نیست که نام کوه گل را بر روی آن گذاشته اند چون اطراف دریاچه مثل باغی از گل های رنگارنگ و زیباست.

به غیر از گل های خیره نماینده گیاهانی مثل بابونه، نعناع کوهی، ریواس، پونه کوهی و قارچ کوهی هم عطر و بوی خوشی را به این کوهستان بخشیده است. دشت لاله های واژگون این منطقه هم معروف است برای همین حتما از آن بازدید کنید.

7. آبشار مارگون یاسوج مناسب برای سیزده بدر

آبشار عظیم و معروف مارگون در مرز دو استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس واقع شده است. این آبشار در شرق یاسوج و در کنار روستای مارگون واقع شده است .

این آبشار بسیار بلند و به دلیل قرار دریافت در داخل تنگه زیبای مارگون و تعدد رگه های آبشاری که به درون دره و راستا رودخانه می ریزند و همچنین به دلیل پوشش جنگلی و درختانی که در اطراف آبشار وجود دارد، از دیگر آبشارهای این استان معروف تر است .

در پیرامون این آبشار علاوه بر جریان رودخانه ها و چشمه ها ، زیبایی های طبیعی دشت های مملو از لاله واژگون و گل های رنگارنگ ختمی و دیگر گل های وحشی، منظره ای بدیع پدید می آورند که ملاقات از آن را به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل می نمایند.

8. دره المون جایی عالی برای سیزده بدر در یاسوج

دره المون بویراحمد در موقعیت جغرافیایی E5105 N3040 در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است. منطقه گردشگری در قسمت جنوب شرقی شهرستان کهگیلویه واقع شده است.

این منطقه کوهستانی و زیبا دارای منابع آب فراوان، چشم انداز زیبا، طبیعتی بکر و بسیار منحصر به فرد می باشد. منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوع در بهار و تابستان و همچنین دارای آبی گوارا و شفاف بوده و در تمام طول سال پذیرای گردشگران بسیار زیادی می باشد.

که به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری در شهرستان و حتی استان محسوب می شود و یکی از مناطق مهم گردشگری استان از لحاظ طبیعت و اکوتوریسم است.

9. چشمه میشی یاسوج مخصوص سیزده بدر

این چشمه در 5 کیلومتری شمال شرقی سی سخت واقع شده است و از موقعیت مناسبی برای ایجاد تفرجگاه برخوردار است . آب این چشمه که از کوه دنا سرچشمه می گیرد، نمای طبیعی زیبایی را به وجود آورده است .

آب و سرسبزی درختان پیرامون این چشمه، فضای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به خصوص در سیزده به در فراهم آورده است .

10. تنگ مهریان جایی عالی برای سیزده بدر در یاسوج

در یک کیلومتری راستا یاسوج به اصفهان چشم اندازی زیبا و طبیعی چشم هر مسافری را می نوازد که به تنگ مهریان معروف است. در این مکان رودی با کش و قوس و پیچیدگی خاص با رنگ آمیخته به سبز و فیروزه ای، در دره ای نه چندان عمیق انگاری فرش سبز مواجی را به نمایش گذاشته است.

درختان زیبایی اطراف این رودخانه سر خم نموده اند، گو عاشقانی هستند که به ستایش این فرش فیروزه ای می پردازند. امامزاده ای به نام امامزاده شاه حسن در این منطقه وجود دارد که پذیرای زائران در این منطقه است.

تنگه مهریان در زمستان هم محل رفت و آمد علاقه مندان به اسکی است. این تنگه در این فصل همچنین شاهد تشکیل یخی عظیم بر روی صخره ای مقابل بارگاه امامزاده حسن است که این توده یخ روز شصتم زمستان شکسته شده و روز هفتادم (حدود دهم اسفندماه) با صدایی که کیلومترها شنیده می شود، از صخره فروریخته و مژده بهار می دهد.

آب زلال و شفاف رودخانه مهریان که بخشی از آن از چشمه های تنگ معروف به کبوتری است پس از طی راستا به رودخانه بشار یاسوج و رودخانه کارون در استان خوزستان می ریزد.

مجله عکس: مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

آسمان تو: آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108510

به "سیزده بدر در یاسوج کجا بریم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزده بدر در یاسوج کجا بریم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید