سیروس پور: یک دهم پول فوتبال را به کشتی بدهند تا ببینید چه کار می نمایند، حدِ فوتبال ما همین است

به گزارش مجله سرگرمی، مشاور عالی فدراسیون کشتی گفت: فوتبال بیشتر از 40 سال است که قهرمان آسیا نشده و حدشان در آسیا همین جایگاهی است که می بینیم اما در عین حال بیشترین پول را می گیرد.

سیروس پور: یک دهم پول فوتبال را به کشتی بدهند تا ببینید چه کار می نمایند، حدِ فوتبال ما همین است

پرویز سیروس پور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درخصوص اختلاف ایجاد شده بین ورزشکاران غیرفوتبالی و فوتبال گفت: این هجمه چیز بدی برای ورزش نیست، ورزش ما که این وسط گناهکار نیست، بلکه مسئولان قبلی و فعلی وزارت ورزش هستند که به این مسائل دقت نمی نمایند. چرا به انگلیسی که خودش فوتبال را پایه گذاری کرد نگاه نمی نمایند که لیگش هم خیلی معتبر است و بازیکنان با قیمت های آنچنانی در آن بازی می نمایند اما این بدین معنا نیست که رشته های دیگرش را فدای فوتبال کند. هر ورزشی صندلی خودش را دارد.

وی ادامه داد: فوتبال برای انگلیسی ها اهمیت دارد اما این دلیل نمی گردد که از شنا، تنیس و ورزش های المپیکی شان غافل شوند. شما نگاه کنید از ابتدای سال تاکنون چقدر پول به فوتبال داده اند، ریالی و ارزی. داورزنی معاون وزیر ورزش در این خصوص شفاف سازی کرد که 27 میلیارد تومان، چهار و نیم میلیون دلار، به همراه 11 میلیارد برای جام ملت ها برای تیم ملی فوتبال هزینه داشت، در حالی که آخرین اردوی تیم ملی در قطر را هم میهمان قطری ها بودیم. اگر یک دهم این ارقام را به کشتی بدهند، ببینید چه کار می نمایند.کشتی در المپیک مدال آور است اما فقط در آستانه این رویداد سراغ کشتی می آیند. یک طلا می تواند رنکینگ کل ورزش ایران را تغییر دهد.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی با اشاره به پاداش های اختصاص داده شده به ملی پوشان فوتبال، توضیح داد: به فوتبال خیلی راحت پول می دهند، خیلی راحت پول را داخل چمدان می گذارند و به هواپیما می برند. ما مخالف فوتبال نیستیم، اگر فوتبالیست ها اینطور فکر می نمایند اشتباه است ولی فوتبال بیشتر از 40 سال است که قهرمان آسیا نشده و حدشان در آسیا همین صندلیی است که می بینیم. اگر به کشتی گیران حقوق بدهند، آنها را سر کار ببرند و به آنها رفاه بدهند قطعا خیلی بهتر نتیجه می گیرند. به فوتبال هم پول بدهند اما در حد خودش و نتایجش.

سیروس پور گفت: هر فوتبالیستی که می بینیم لکسوس سوار است. آنها ماشین آخرین مدل دارند اما کشتی گیران پراید دارند. چند وقت پیش به منزل یکی از قهرمانان جهان در خوزستان رفتم، خانه شان حتی در نداشت و به جای آن برزنت آویزان نموده بودند. واقعا خدا را خوش نمی آید فاصله رشته های مختلف ورزشی و تبعیض در ایران اینقدر باشد. اگر مدال می خواهند حمایت شان از رشته های المپیکی باید بیشتر گردد.

وی با حمایت از بهداد سلیمی تاکید نمود: او درست گفته است. ما قصد بی احترامی و توهین به فوتبال را نداریم اما واقعیت همین است که بهداد سلیمی گفت. حقوق سرمربی تیم ملی ما سه میلیون تومان است، آن را مقایسه کنید با حقوق کی روش. تیمی که دیدیم مقابل ژاپن چه کار کرد یا اصلا مقایسه کنید با حقوق یک مربی فوتبال در استان های مختلف. این تفاوت ها باعث دور شدن و جدایی ورزشکاران از هم می گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12055

به "سیروس پور: یک دهم پول فوتبال را به کشتی بدهند تا ببینید چه کار می نمایند، حدِ فوتبال ما همین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیروس پور: یک دهم پول فوتبال را به کشتی بدهند تا ببینید چه کار می نمایند، حدِ فوتبال ما همین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید