سنگ تمام در دورهمی های آخر هفته با پول دزدی، دانشجوی دست و دل باز دستگیر شد

به گزارش مجله سرگرمی، دانشجوی جوان وقتی دید برای خوش گذرانی با دوستان پولدارش در دانشگاه به پول نیاز دارد، دست به کار عجیبی زد.

سنگ تمام در دورهمی های آخر هفته با پول دزدی، دانشجوی دست و دل باز دستگیر شد

به گزارش ، بهرام 23 ساله دانشجوی کامپیوتر که در جنوب تهران زندگی می کند، با چند جوان پولدار در دانشگاه همکلاسی شد و خیلی زود به خاطر مرام و معرفتی که داشت با همکلاسی هایش صمیمی شد و بعد از دانشگاه با آن ها به خوش گذرانی می پرداخت.

مدتی از دوستی بهرام با دوستانش گذشت و روز های نخست به بهانه های مختلف از پدر کارمندش برای خوش گذرانی با همکلاسی هایش پول می گرفت تا جایی که دیگر سکوت پدر شکست و در پرداخت پول به پسرش سرسخت شد.

پسر جوان سعی داشت با همکلاسی هایش همقدم باشد، اما اختلاف طبقاتی باعث شده بود شرایط برای بهرام سخت شود و همین کافی بود تا به فکر چاره ای بیفتد.

بهرام که یک موتورسیکلت داشت، ابتدا به یک پیک موتوری رفت و شروع به کار کرد، اما به خاطر حضور در کلاس های دانشگاه نمی توانست زمان زیادی را در پیک موتوری سپری کند و زمان های بعد از کلاس نیز با دوستان پولدارش به خوش گذرانی می پرداخت.

جالب بود که دوستان بهرام هیچ وقت از او توقع نداشتند مثل آن ها لباس بپوشد و خرج کند، اما پسر جوان سعی داشت خودش را با آن ها همراه کند.

مدتی گذشت، اما خوش گذرانی ها و تعطیلات آخر هفته هزینه زیادی برای بهرام داشت و پسر جوان که نمی خواست از دوستان دانشگاهی اش عقب بیفتد، تصمیم به اقدام عجیبی گرفت.

سال 97 بود که ماموران پلیس تهران در جریان کیف قاپی های عجیبی در این شهر قرار گرفتند و تیمی از ماموران برای دستگیری عامل این سرقت ها وارد عمل شدند.

ماموران در گام نخست پی بردند که دزد سوار بر موتور و به صورت تک نفره دست به دزدی می زند و روزانه یک دزدی بیشتر انجام نمی دهد.

شگرد سرقت ها خاص بود؛ با بررسی دوربین های مداربسته در محل های سرقت سرنخی از تصویر دزد تک رو به دست نیامد و تنها معین شد که این دزد تازه کار است.

ماموران احتمال می دادند که دزد جوان برای تامین هزینه اعتیادش روزانه دست به سرقت می زند.

ردیابی ها ادامه داشت تا این که شماره پلاک موتورپسر جوان در اختیار ماموران قرار گرفت و ماموران به سراغ صاحب موتور رفتند که کارمند یک اداره بود.

تیم پلیسی در این مرحله پی بردند که صاحب موتور، آن را برای پسر دانشجویش خریده است و از ماجرای کیف قاپی ها اطلاعی ندارد و در ادامه ماموران پسر جوان را که بهرام نام داشت دستگیر کردند.

بهرام ابتدا خود را بی گناه می دانست، اما وقتی تصویرش را در دوربین های مداربسته دید ناچار لب به سخن باز کرد و به کیف قاپی هایش اعتراف کرد.

پس از صدور قرار مجرمیت و در حالی که بهرام با سپردن وثیقه آزاد شده بود، پرونده اش در دادگاه عمومی قضایی تهران بررسی شد و قضات با وجود اعلام رضایت خیلی از مال باخته ها که به آن ها ردمال صورت گرفته بود از جنبه عمومی جرم بهرام را مجرم شناختند و او را به 18 ماه زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

این حکم مورد اعتراض قرار گرفت و به دادگاه تجدید نظر استان تهران رفت که پس از مطالعه دقیق تایید و قطعی شد.

پسر جوان هنوز باور ندارد که باید به زندان برود، تنها نگرانی اش ناراحتی پدر است. او برای اجرای حکم احضار شده و چهره اش مملو از ترس و خجالت است:

نه، تا حالا خلافی نکرده بودم.

به خاطر خوش گذرانی و همقدم شدن با دوستان پولدارم.

بله، همکلاسی هایم در دانشگاه وضعیت مالی خوبی داشتند و، چون می خواستم رفاقتم با آن ها ادامه داشته باشد به پول نیاز داشتم.

چون همکلاسی هایم بودند و چند سال است که با هم هستیم، نمی خواستم در کلاس نگاه شان به من تغییر کند.

در هفته که زیاد خرجی نداشتیم، اما آخر هفته ها که با دوستانم دورهمی می گرفتیم مجبور بودم هزینه کنم.

شاید 200 هزار تومان و بعضی اوقات بیشتر

پدرم کمکم می کرد، اما هزینه من زیاد شده بود و پدرم مرا محدود کرده بود.

می دانستند بچه جنوب تهران هستم و وضعیت مالی متوسطی دارم. باور کنید خودشان هم اصرار نداشتند که مثل آن ها پول خرج کنم، اما خودم نمی خواستم زیر منت دوستانم باشم.

بله، مدتی در پیک موتوری کار کردم، اما چون وقت زیادی در پیک نمی گذاشتم پول خوبی به دست نمی آوردم و در ادامه مجبور شدم دزدی کنم.

نه، چون تازه کار بودم و روزی یک سرقت انجام می دادم فکر نمی کردم دستگیر شوم.

من دزد نبودم و تنها به اندازه نیازی که داشتم دزدی می کردم.

نه، اگر می دانستم دستگیر می شوم و آبرویم می رود هیچ وقت این کار را نمی کردم.

؟

از خوش گذرانی هایم کم می کردم و به جای این که هر هفته پیش دوستانم بروم ماهی یک بار می رفتم، هم به خودم خوش می گذشت هم خانواده ام زیر فشار نمی رفتند.

بله، خیلی سخت است و باور نمی کنم.

همیشه حرف پدر و مادرتان را گوش کنید، این که با افراد سطح بالاتر از خودتان دوستی می کنید خیلی خوب است، چون به رشد کردن فکر می کنید، اما باید مدیریت داشته باشید و نخواهید مثل من راه صد ساله را یک شبه طی کنید.

منبع: روزنامه خراسان

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45068

به "سنگ تمام در دورهمی های آخر هفته با پول دزدی، دانشجوی دست و دل باز دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ تمام در دورهمی های آخر هفته با پول دزدی، دانشجوی دست و دل باز دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید