سفر به مسکو در چهار روز

به گزارش مجله سرگرمی، سفر به مسکو در چهار روز

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران شما با سفر به مسکو در چهار روز آشنا خواهیم کرد پیس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید . نام مسکو برگرفته از نام رود موسکوا است. در روسی قدیم آن را гра́д Моско́в (گراد مسکووْ) به معنای شهرِ کنارِ [رودِ] مسکو می گفتند. نخستین اشاره به نام این شهر در سال 1147 دیده می گردد زمانی که یوری دولگوروکی شاهزاده ناوگورود-سورسکی را با این جملات فراخواند: ای برادر، نزد من آی، به مسکو.مسکو (به روسی: Москва) پایتخت و پرجمعیت ترین شهر و واحد فدرالی روسیه است. این شهر با جمعیتی بیش از 13 میلیون نفر، بزرگترین شهر در قاره اروپا و یازدهمین شهر پرجمعیت دنیا است.مسکو از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، اقتصادی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا به شمار می آید.کلان شهر مسکو از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی از رتبه خوبی در سطح دنیا برخوردار است، به طوری که بیش ترین امکانات ورزشی را در کل دنیا به خود اختصاص داده است.

سفر به مسکو در چهار روز

بدون تردید شهر مسکو به عنوان پایتخت پهناورترین کشور جهان، همیشه مورد توجه توریستان بوده است. این سرزمین که در طول سالیان سال چالش ها و فراز و فرودهای بی شماری را به خود دیده است، با تاریخ کهنش صندلی ویژه ای را در بین پایتخت های جهان برای خود دست و پا نموده است؛ با این وجود جاذبه های این شهر تنها به اینجا ختم نمی شود. مسکو از طبیعتی زیبا و فرهنگی غنی نیز بهره مند است. حال آنکه با گرم تر شدن هوا و مطلوب شدن شرایط جوی در این منطقه، بیش از پیش آماده پذیرایی از علاقه مندان است.

در ادامه، برنامه سفر 4 روزه به مسکو ارائه می شود که در آن علاوه بر در نظر دریافت جاذبه های اصلی این شهر، سعی شده است دیگر عوامل موثر در سفر، مانند زمان و هزینه، لحاظ شود. لازم به اشاره است که زمان شروع بازدید از جاذبه ها در تمامی روزها ساعت 10 صبح فرض شده است.

جاهای دیدنی مسکو

روز اول

برای روز اول مستقیم به سمت مهم ترین میدان مسکو بروید. لازم به اشاره است که به دلیل تعدد جاذبه های این منطقه، بازدید از آن ها را در دو روز تقسیم کنید.

میدان سرخ مسکو

آدرس: میدان سرخ (Red Square)، واقع در مرکز شهر مسکو

ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته

مدت زمان بازدید: 20 دقیقه

میدان سرخ مسکو که قدمت بسیاری دارد در طول تاریخ اتفاقات متعددی را به خود دیده است. میدانی که مکانی بود برای مغازه ها و بازارها در قرن های دور، تا جشن ها و رژه های شوروی سابق. امروزه نیز میدان سرخ در کنار کلیساها و دیگر دیدنی های نزدیک خود، با فروشگاه های اطرافش، میزبان جشن های مختلفی است و اصلی ترین جاذبه مسکو به شمار می رود.

کلیسای سنت باسیل مسکو

آدرس: میدان سرخ، مسکو

ساعت بازدید: 10 تا 19

مدت زمان بازدید: 1 ساعت

فاصله از جاذبه قبلی: 2 دقیقه پیاده

همان طور که اشاره شد در اطراف میدان سرخ چندین کلیسا واقع شده است. کلیسای سنت باسیل (Saint Basils Cathadral) که در یکی از اضلاع این میدان واقع شده است، از نمادهای اصلی مسکو و روسیه محسوب می شود. این کلیسا که در سال 1561 میلادی ساخته شد، امروزه به عنوان موزه به کار خود ادامه می دهد. علاوه بر معماری منحصربه فرد این کلیسا، اجرای گروه های کر نیز از دیگر جاذبه های آن است.

مقبره لنین مسکو

آدرس: میدان سرخ، مسکو

ساعت بازدید: 10 تا 14

مدت زمان بازدید: 15 دقیقه

فاصله از جاذبه قبلی: 2 دقیقه پیاده

مقبره لنین (Lenins Mausoleum) آرامگاه یکی از رهبران فقید شوروی سابق در ضلع دیگری از میدان سرخ واقع شده است. این مقبره زیبا از بنایی سنگی ساخته شده است. این آرامگاه تحت تدابیر امنیتی است و در ساعات مشخصی برای بازدید عموم باز است، پس برای بازدید از آن به زمان بندی درست احتیاج است.

موزه تاریخ مسکو

آدرس: میدان سرخ، مسکو

ساعت بازدید: 10 تا 19

مدت زمان بازدید: 1 ساعت

فاصله از جاذبه قبلی: 2 دقیقه پیاده

در یکی دیگر از اضلاع میدان سرخ، موزه تاریخ مسکو (State Historical Museum) قرار گرفته است. این موزه که در سال 1872 ساخته شد، میلیون ها اثر از دوران، سلطنت و جنگ های گوناگون را در خود جای داده است که بازدید از آن ها ارزشش را دارد.

پارک الکساندرووسکی مسکو

آدرس: نزدیک میدان سرخ، خیابان موخوایا (Mokhovaya Street)

ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته

مدت زمان بازدید: 30 دقیقه

فاصله از جاذبه قبلی: 5 دقیقه پیاده

در بیرون از محوطه میدان سرخ، پارک یا به اصطلاح باغ الکساندرووسکی (Alexandrovsky Garden) واقع شده است. این پارک که از اولین پارک های عمومی امروزی به شمار می رود از طولی 865 متری برخوردار است. جاذبه های بسیاری، از جمله مقبره نمادین سرباز گمنام، در این پارک واقع شده است. مجموع این عوامل، ایجاد مکانی زیبای برای پیاده روی و آشنایی با حال و هوای شهر است.

پیشنهاد نهار

نوبتی هم باشد نوبت نهار است! از آنجایی که به طور معمول بازدید جاذبه ها از حوالی ساعت 10 صبح شروع می شود، اکنون زمان نهار فرا می رسد. پس از گذشت بیش از 3 ساعت گشت و گذار در حوالی میدان سرخ، می توانید کمی استراحت کنید و نهارتان را میل کنید.

مسکو شهری است که به راحتی می توانید انواع غذا را، از فست فود گرفته تا کباب، در آن پیدا کنید. در اطراف همه جاذبه ها نیز رستوران های مختلفی پیدا می شود. اما طبیعتا پیشنهاد می کنیم که در طول سفر به رستوران هایی بروید که در منوی خود غذاهای روسی دارند. در نتیجه، دو رستوران پیشنهادی روز اول، موارد زیر هستند:

رستوران پروفسور پوف (Professor Puf)

این رستوران در خیابان اولیتسا (Ulitsa) واقع شده است و با پای پیاده در فاصله 10 دقیقه ای از پارک الکساندرووسکی واقع شده است. انواع غذاهای روسی نیز در منوی آن وجود دارد.

رستوران لاوکالاوکا (LavkaLavka)

مدت 10 دقیقه زمان ضروری است تا با ماشین از پارک الکساندرووسکی به این رستوران در خیابان پترووکا (Petrovka) برسید.

خیابان آربات مسکو

آدرس: خیابان آربات (Arbat)، مسکو

ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته

مدت زمان بازدید: 2 ساعت

فاصله از جاذبه قبلی: 10 دقیقه با ماشین

پس از صرف نهار و استراحت می توانید به خیابان آربات بروید. این خیابان یکی از جذاب ترین و در عین حال قدیمی ترین خیابان های مسکو به شمار می رود. در این خیابان که مکان خوبی برای خرید سوغاتی است، به راحتی می توانید نیمی از روز را به قدم زدن و تماشای جنب وجوش های رنگارنگ آن بنشینید. به هر ترتیب در این خیابان و مغازه ها، کافه ها و رستوران های آن می توانید به گشت و گذاری دلچسب بروید.

روز دوم

همان طور که در ابتدا اشاره شد، برنامه روز دوم نیز از حوالی میدان سرخ شروع می شود.

کرملین مسکو

آدرس: نزدیک میدان سرخ

ساعت بازدید: 10 تا 17

مدت زمان بازدید: 2 ساعت

کاخ کرملین نمادی از روسیه است که دولت فعلی این کشور نیز در آن واقع شده است. این بنا، قلعه ای تاریخی است که به صورت مجتمع در قلب شهر واقع شده است. ساخت بنای کاخ در سال 1487 به سرانجام رسید و از چهار قصر، چهار کلیسا، دیوار کرملین و برج های کرملین تشکیل شده است. نام این کاخ در زبان روسی به معنای دژ است. این بنا یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی و توریستی روسیه است. از طرفی موزه جنگ و اسلحه خانه این مجموعه که در کنار آن واقع شده است، از دیگر جاذبه های این کاخ است. فقط حواستان باشد ممکن است دقایقی برای خرید بلیت این مجموعه در صف بایستید.

کلیسای بشارت مسکو

آدرس: نزدیک کاخ کرملین

ساعت بازدید: 10 تا 17

مدت زمان بازدید: 15 دقیقه

فاصله از جاذبه قبلی: 10 دقیقه پیاده

کلیسای بشارت (Cathedral of the Annunciation) از مجموعه کلیساهایی است که در نزدیک کاخ کرملین واقع شده است. این کلیسا به ساختمان اصلی کرملین نیز راه دارد. دیوارها و سقف این کلیسا با نقاشی هایی بی نظیر و قدیمی تزیین شده است.

کلیسای فرشته مسکو

آدرس: نزدیک کاخ کرملین

ساعت بازدید: 10 تا 17

مدت زمان بازدید: 30 دقیقه

فاصله از جاذبه قبلی: 1 دقیقه پیاده

مهم ترین کلیسای این مجموعه، کلیسای فرشته (Cathedral of the Archangel) است. قدمت این کلیسا به قرن 14 میلادی باز می شود. دالون های متعدد این کلیسا در طبقات مختلف از اصلی ترین ویژگی های آن است.

کلیسای درمیشن مسکو

آدرس: نزدیک کاخ کرملین

ساعت بازدید: 10 تا 17

مدت زمان بازدید: 15 دقیقه

فاصله از جاذبه قبلی: 1 دقیقه پیاده

دیگر کلیسای این منطقه، کلیسای درمیشن (Dormition Cathedral) است که قدمتش به قرن 15 برمی شود. این کلیسا نیز از مجسمه ها و نقاشیه های قدیمی بهره می برد که هر یک بیانگر تاریخی از این بنا هستند.

کلیسای کازان مسکو

آدرس: نزدیک میدان سرخ

ساعت بازدید: 8 تا 20

مدت زمان بازدید: 30 دقیقه

فاصله از جاذبه قبلی: 10 دقیقه پیاده

در ورودی میدان سرخ، کلیسای کازان (Kazan Cathedral) واقع شده است. این کلیسا در سال 1936 مجددا بازسازی شد و به شکل امروزی درآمد. از طرفی شمع های روشن این کلیسا جلوه ای زیبا را به وجود آورده اند.

پیشنهاد نهار

پس از گردشی نزدیک به 4 ساعت زمان نهار می رسد. به دلیل نزدیکی مکان های بازدیدی روز اول و دوم، علاوه بر رستوران های ذکر شده، می توانید دو رستوران پیشنهای دیگر را نیز تجربه کنید:

رستوران تاراس بولبا (Taras Bulba)

این رستوران که در کنار پارک الکساندرووسکی واقع شده است، با غذاهای اروپای شرقی آماده پذیرایی از مهمانان است.

رستوران اوبد بوقه (Obedbufet)

در فاصله 10 دقیقه ای با ماشین از پارک الکساندرووسکی، این رستوران در خیابان آربات جدید (Arbat) واقع شده است.

تئاتر بالشوی مسکو

آدرس: خیابان تئاترالنی (Teatralny)، مسکو

ساعت بازدید: 12 تا 22

مدت زمان بازدید: 20 دقیقه

فاصله از جاذبه قبلی: 8 دقیقه پیاده

یکی دیگر از اصلی ترین جاذبه های مسکو سالن تئاتر بالشوی (Bolshoi) است. این مکان که قدمتی تاریخی دارد میزبان اپراها، باله ها و تئاترهای دیدنی و خاطره انگیزی بوده است. در صورت تمایل و امکان می توانید علاوه بر بازدید از این تئاتر، به تماشای یکی از نمایش های آن بروید.

روز سوم

برای شروع یک روز چه چیزی بهتر از چشم انداز شهر مسکو خواهد بود؟

تپه های اسپرو مسکو

آدرس: خیابان کوشیگینا (Kosygina)، مسکو

ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته

مدت زمان بازدید: 30 دقیقه

تپه های اسپرو (Sparrow Hills) در نزدیکی رودخانه مسکو واقع شده است و با 220 متر ارتفاع از سطح دریا، یکی از مرتفع ترین مکان های مسکو به حساب می آید. از این مکان می توانید چشم اندازی زیبا بر فراز شهر مسکو داشته داشته. تپه های اسپرو در ادبیات و اشعار روسی نیز از صندلی ویژه ای برخوردار هستند.

صومعه نوودویچی مسکو

آدرس: خیابان نوودویچی (Novodevichy)، مسکو

ساعت بازدید: 7 تا 19

مدت زمان بازدید: 1 ساعت

فاصله از جاذبه قبلی: 5 دقیقه با ماشین

جاذبه دیگر مسکو صومعه سرا و آرامگاه نوودویچی (Novodevichy Convent & Cemetry) است. این مکان از آثار ثبت شده در سازمان یونسکو محسوب می شود. بر اساس مستندات، قدمت این صومعه به قرن 17 بازمی شود. از طرفی در قسمت آرامگاه این مجموعه، بسیاری از افراد مشهور روسیه دفن شده اند.

کلیسای مسیح منجی

آدرس: خیابان ولکهونکا (Volkhonka)، مسکو

ساعت بازدید: 10 تا 17

مدت زمان بازدید: 30 دقیقه

فاصله از جاذبه قبلی: 10 دقیقه با ماشین

در کلیسای دیدنی مسیح منجی (Cathedral of Christ Saviour) می توانید تاریخ، هنر و فرهنگ روسیه را در کنار هم تماشا کنید. از پنجره های این کلیسا چشم اندازی زیبا از رود مسکو نمایان است. ارتفاع کلی این بنا به 103 متر می رسد و بلندترین کلیسای ارتدکس جهان محسوب می شود. بنای فعلی، دومین بنایی است که در این مکان ساخته شده است؛ بنای اصلی در قرن نوزدهم ساخته شده بود.

موزه پوشکین مسکو

آدرس: خیابان ولکهونکا (Volkhonka)، مسکو

ساعت بازدید: 11 تا 20

مدت زمان بازدید: 2 ساعت

فاصله از جاذبه قبلی: 6 دقیقه پیاده

موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین (Pushkin State Museum of Fine Arts) یکی از غنی ترین موزه های هنر اروپایی است. ساخت موزه پوشکین در سال 1898 شروع و تا سال 1912 ادامه داشت. در ابتدا نام آن به افتخار الکساندر سوم، تزار روسیه، به نام موزه الکساندر سوم نام گذاری شد. بعد از انقلاب سال 1917 روسیه، نام آن را به موزه هنر غربی تغییر دادند و در نهایت در سال 1937 به افتخار صدمین سال درگذشت الکساندر پوشکین، نام آن را موزه پوشکین گذاشتند.

پیشنهاد نهار

مجدد با رسیدن زمان نهار، غذاهای روسی را در دو رستوران زیر پیشنهاد می کنیم:

رستوران بابا مارتا (Baba Marta)

این رستوران در خیابان گوگولوسکی (Gogolevsky) واقع شده است و با پای پیاده تنها 5 دقیقه از موزه پوشکین فاصله دارد.

رستوران الرجی (Elarji)

اگر حوصله 10 دقیقه پیاده روی از موزه پوشکین را داشته باشید، به این رستوران که در خیابان استارونکوشینکی (Starokonyushennyy) واقع شده است، می رسید.

نگارخانه ترتیاکوف

آدرس: خیابان لاوروشینسکی (Lavrushinsky)، مسکو

ساعت بازدید: 10 تا 18

مدت زمان بازدید: 2 ساعت

فاصله از جاذبه قبلی: 8 دقیقه با ماشین

نگارخانه ترتیاکوف (The State Tretyakov Gallery) شامل عظیم ترین مجموعه هنرهای روسی در جهان است. در این نگارخانه آثار هنرمندان، نقاش ها و چهره مشهور این کشور به چشم می خورد. بسیاری از آثار مربوط به قرن بیستم، در نگارخانه جدید ترتیاکوف به نمایش گذاشته شده است.

روز چهارم

برای روز آخر بهتر است خودتان را خیلی خسته نکنید و به گشت و گذار در شهر و پارک های دیدنی آن بروید.

موزه نجوم مسکو

آدرس: خیابان استانکینسکی (Ostankinskiy)، مسکو

ساعت بازدید: 10 تا 19

مدت زمان بازدید: 2 ساعت

موزه نجوم (Cosmonautics Museum) میزبان بسیاری از اکتشافات و دست آوردهای علم هوافضا و نجوم شوروی سابق و روسیه کنونی است. این موزه با بیش از 80 هزار اثر و ماکت، سالانه 300 هزار توریست را به خود می بیند.

پارک هنر مسکو

آدرس: خیابان کریمسکی (Krimsky)، مسکو

ساعت بازدید: 8 تا 23

مدت زمان بازدید: 1 ساعت

فاصله از جاذبه قبلی: 15 دقیقه با ماشین

پارک هنر موزئون (Muzeon Park of Arts) از بیش از 700 اثر هنری در حال نمایش و بیش از 200 اثر در انبار، بهره می برد. این پارک عظیم ترین موزه مجسمه سازی در هوای آزاد در روسیه است. همچنین در این پارک می توانید از تراس های چوبی زیبا و تعدادی کافه روباز لذت ببرید.

پارک گورکی مسکو

آدرس: خیابان کریمسکی (Krimsky)، مسکو

ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته

مدت زمان بازدید: 1 ساعت

فاصله از جاذبه قبلی: 2 دقیقه پیاده

پارک گورکی (Gorky Central Park) به افتخار نویسنده مشهور روسیه، ماکسیم گورکی، به این نام خوانده می شود. این پارک کنار رودخانه مسکو واقع شده است و مملو است از رستوران ها و کافه های متعدد، سینماهای روباز تابستانی و بناهای زیبا. در این پارک می توانید سوار قایق شوید و به شهربازی کوچک آن بروید. زمستان ها نیز می توانید روی زمین یخی بسیار عظیم این پارک به بازی بپردازید.

پیشنهاد نهار

برای آخرین روز نیز رستوران هایی که غذاهای روسی سرو می نمایند را پیشنهاد می کنیم:

رستوران کورتیرا (Kvartira)

این رستوران که در خیابان یاکیمانکا (Yakimanka) واقع شده است، با پیاده روی 10 دقیقه ای از پارک گورکی دسترسی پیدا می نماید.

رستوران ماشروم (Mushrooms)

این رستوران که ظاهر تا حدودی شیک تری دارد، در نزدیکی رستوران کورتیرا واقع شده است.

به این ترتیب به انتهای برنامه سفر مسکو می رسیم. به طور کلی به یاد داشته باشید که برای ساعات آزادتان می توانید به مراکز خرید مسکو بروید تا خرید را در کنار تفریح تجربه کنید. از طرفی کافه گردی در کافه های زیبا و متعدد این شهر بسیار هیجان انگیز است. هم چنین پیشنهاد می کنیم بعضی از مسیرها را با متروی این شهر طی کنید چرا که بیشتر ایستگاه های متروی مسکو از فضا و معماری زیبایی برخوردار هستند و به خودی خود از جاذبه های این شهر به شمار می فرایند.

کامپوزیت دندان ایمپلنت

balio.ir: بالیو | مجله اخبار صنعت گردشگری

baliro.ir: تور بالی ارزان قیمت | تور اندونزی ، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان بالی اندونزی

baham1.ir: مجله باهام | مجله تفریحی و سرگرمی دورهمی، با هم شاد باشیم

منبع: تاپ تراول
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87475

به "سفر به مسکو در چهار روز" امتیاز دهید

2 کاربر به "سفر به مسکو در چهار روز" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مسکو در چهار روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید