سعیدی: کسب کرسی در IOC مستلزم ثبات مدیریتی است، حق جلسه 100 هزار تومانی، خدمات اعضای کمیسیون ها را جبران نمی کند

به گزارش مجله سرگرمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کسب کرسی در کمیته بین المللی المپیک یا فدراسیون های جهانی، کاری پیچیده و سخت اما قابل دستیابی و نیازمند کار ملی است.

سعیدی: کسب کرسی در IOC مستلزم ثبات مدیریتی است، حق جلسه 100 هزار تومانی، خدمات اعضای کمیسیون ها را جبران نمی کند

به گزارش خبرنگاران، کیکاووس سعیدی درباره شرایط المپیک و المپین های کشورمان گفت: آخرین نشست کمیته بین المللی المپیک به صورت وبینار و با حضور 93 عضو برگزار گردید. توماس باخ صحبت هایی داشت و جلسه چهار ساعت طول کشید. قرائن نشان می دهد المپیک برگزار خواهد شد و اکنون درباره نحوه برگزاری آن است که یا به صورت محدود یا بدون تماشاگر و حفظ پروتکل ها با مشورت سازمان بهداشت جهانی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه کمیته بین المللی المپیک تا ماه مارس، نظر قطعی خود را خواهد داد، گفت: تا به امروز زمان برگزاری مسابقات چند رشته معین شده و سایر رشته ها هم اعلام می گردد. کمکی به مبلغ 150 میلیون دلار به فدراسیون های المپیکی و کمیته های ملی المپیک کشورها تصویب شد تا در این یک سال در اختیار آنها قرار بگیرد.

دبیر کمیته ملی المپیک با اشاره به باقی ماندن 43 درصد سهمیه های المپیک بیان نمود: تاریخ های بعدی رقابت های کسب سهمیه معین نیست که اگر واکسن کرونا هم کشف گردد، نگرانی و دغدغه ها برطرف خواهد شد. شرایط کشور ژاپن و زیرساخت های آن فراهم است و با برطرف شدن دغدغه کرونا، شرایط میزبانی کاملاً مهیاست.

سعیدی درباره اینکه احسان حدادی برای معالجه خار پاشنه خود قصد سفر به آلمان را دارد، توضیح داد: حدادی سرمایه ملی ورزش ماست و رویکرد کمیته ملی المپیک خصوصاً صالحی امیری و هیئت اجرایی، حمایت تمام قد از رشته های المپیکی و قهرمانانی است که سهمیه گرفتند. با وجود این مسئله ما محدودیت داریم و معتقدیم باید در همه شرایط کنار این ورزشکاران باشیم. ما در حد توان به مسائل آنها رسیدگی نموده ایم، اما مطمئناً حدادی هم تمایل ندارد در این شرایط، ارزی را خارج از کشور ببرد و دغدغه اش این است زود به شرایط تمرینی برگردد.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، اظهار داشت: امکاناتی درمانی باید در اختیار حدادی قرار بگیرد که این شرایط در کشور فراهم است. هیئت اجرایی در زمینه پرداخت هزینه خارج به جمع بندی نرسید و فدراسیون پزشکی ورزشی دنبال کار است تا به موضوع رسیدگی کند. اولویت ها را آنالیز می کنیم و بر مبنای آن تصمیم می گیریم.

دبیر کمیته ملی المپیک در خصوص عدم حضور فردی از ایران در کمیته IOC گفت: کسب کرسی در کمیته بین المللی المپیک یا فدراسیون های جهانی، کاری پیچیده و سخت اما قابل دستیابی و احتیاجمند کار ملی، راهبرد مناسب و ارتباطات و لابی بین المللی است. افرادی است که سال ها در ورزش جهان بوده اند، شناخته شده هستند و برند ورزش شده اند. به مدیریت باثبات و طولانی احتیاج داریم تا مدیران ارشد ما شناخته شوند و با ارتباطات بین کشورها، شرایط فراهم گردد.

سعیدی با بیان اینکه کشور با تحریم های ظالمانه آمریکا و اروپا روبرو است که روی این موضوع هم تاثیر می گذارد، گفت: باید ببینیم در زمینه هایی به جز ورزش چقدر کرسی های جهانی داریم. صالحی امیری بیش از صد جلسه در دو سال گذشته با مقامات مختلف ورزش جهان داشت که برای برطرف بعضی مسائل از جمله تعلیق ها بود و به موضوعات دیگر هم پرداخت. او حتی دیداری میان باخ و رئیس جمهور فراهم کرد که تنها دوره دیدار رئیس جمهور ما با رئیس کمیته بین المللی المپیک بود.

وی ادامه داد: این مسائل (کسب کرسی IOC) مستلزم ثبات مدیریتی است و بعضی مدیران IOC بیش از دو یا سه دهه کار می نمایند که باعث شد در این دوره حضور داشته باشند. هاشمی طبا در مقطعی این توفیق را برای کشور به ارمغان آورد که عضو کمیته بین المللی المپیک شد که افتخاری برای کشور ما بود و حفظ نشد. باید کوشش کنیم این کرسی ها را به دست بیاوریم.

سعیدی درخصوص مسائل زیادی که کمیسیون های کمیته ملی المپیک دارند، توضیح داد: ما محدودیت برگزاری جلسات با حضور بیش از 10 نفر را داریم. ورزشکاران سرمایه ما هستند و به محض اینکه شرایط فراهم گردد، هماهنگی ها صورت می گیرد. در دو هفته آینده کمیسیون ها مشخص تکلیف خواهد شد.

دبیر کمیته ملی المپیک درباره حاشیه های فرزند محمدرضا عارف در یک کمیسیون و اینکه اعضای کمیسیون محیط زیست برای حق جلسه 200 هزار تومانی، مکرراً با یکدیگر جلسه برگزار می نمایند، بیان نمود: ما 18 کمیسیون داریم که در اساسنامه کمیته هم آمده است. ما باید کمیسیون هایی به عنوان اتاق فکر تشکیل دهیم که اجرایی نیستند؛ بلکه مشورتی و تأثیرگذار هستند.

سعیدی در ادامه اضافه نمود: عده ای باید ایده بدهند و فراوری فکر و و برنامه نمایند. ما بیش از 200 نخبه را از ورزش قهرمانی و همگانی و بخش های فرهنگی و علمی جذب کردیم و بعضی از آنها، کرسی استادتمام دانشگاه دارند. 100 هزار تومان حق جلسه تنها هزینه ایاب و ذهاب است و نمی تواند خدمات آنها را جبران کند. این مبلغ مناسب و بر اساس آیین نامه است. هر کمیسیون هر ماه یک جلسه مجازی برگزار می نماید و امیدواریم مانند الان، از کمیسیون ها استفاده کنیم. خروجی کاملاً مناسب بوده، اما بعضی دوستان کم لطفی می نمایند.

وی در خصوص خروجی کمیسیون محیط زیست گفت: چند برنامه زیست محیطی و زیست فرهنگی و همایش هایی برگزار گردید. کتاب ها و بروشورها چاپ و بعضی برنامه ها عملیاتی شد. برنامه های مختلفی با مشارکت شهرداری تهران برگزار گردید که تصاویر آن در صداوسیما و سایت کمیته ملی المپیک موجود است. ماموریت ما در کمیته المپیک، توجه به محیط زیست است.

دبیر کمیته ملی المپیک در این باره که بهتر است هر فدراسیون، حیوان مربوط به آن رشته ورزشی را به عنوان نماد، روی پیراهن ورزشکاران چاپ کند، بیان نمود: من خودم از متخصصان ورزش هستم. دکتر منوچهری از فعال ترین مسئولان کمیسیون ها و فردی دانشگاهی و ورزشی است. او حقوقی از ما نمی گیرد، اما وقت می گذارد و جلسات را پیگیری می نماید. ما از ظرفیت های خارج از کمیته هم استفاده می کنیم. این طرح بسیار خوبی است و در دستور کار کمیسیون خواهد بود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101765

به "سعیدی: کسب کرسی در IOC مستلزم ثبات مدیریتی است، حق جلسه 100 هزار تومانی، خدمات اعضای کمیسیون ها را جبران نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعیدی: کسب کرسی در IOC مستلزم ثبات مدیریتی است، حق جلسه 100 هزار تومانی، خدمات اعضای کمیسیون ها را جبران نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید