سری بازی های یاکوزا نقش آفرینی نوبتی باقی خواهند ماند
به گزارش مجله سرگرمی، جدیدترین قسمت مجموعه بازی های یاکوزا گیم پلی همیشگی اکشن این سری را کنار گذاشته و کاملا به یک نقش آفرینی نوبتی تبدیل شده است. طبق گفته کارگردان این سری بازی ها، این سبک جدید از این پس در بازی های یاکوزا حفظ خواهد شد و سری یاکوزا کار خود را به عنوان نقش آفرینی نوبتی ادامه خواهد داد. با این حال، مجموعه فرعی یاکوزا یعنی جاجمنت (Judgment) با گیم پلی کلاسیک یاکوزا یعنی اکشن تن به تن ارائه خواهد شد.

استودیوی Ryu ga Gotoku یعنی سازنده سری بازی های یاکوزا دو سه روز پیش از جدیدترین ساخته خود به نام Lost Judgment رونمایی کرد. این بازی که دنباله مستقیم Judgment است، فرایندی کاملا اکشن و شبیه به شماره های قدیمی سری یاکوزا دارد. مدیر استودیوی Ryu ga Gotoku در پی رونمایی Lost Judgment مصاحبه ای با خبرگزاری IGN داشت و درباره گیم پلی دو مجموعه متفاوتشان صحبت کرد.
توشیهیرو ناگوشی، خالق سری بازی های یاکوزا و کازوکی هوسوکاوا، تهیه کننده این سری بازی ها، در مصاحبه اخیر خود به این نکته اشاره نموده اند که از این پس دو فرایند متفاوت را برای مجموعه های خود ادامه خواهند داد. بازی های یاکوزا در سبک نقش آفرینی نوبتی ساخته خواهند شد و از طرف دیگر، مجموعه فرعی یاکوزا یعنی Judgment فرایند اکشن قدیمی معروف مجموعه را ادامه خواهد داد.
آن ها در این مصاحبه گفته اند: سری یاکوزا به یک نقش آفرینی نوبتی تبدیل شده است. در طرف مقابل، ما در تمام این سال ها توانایی و دانش بسیار خوبی در ساخت بازی های اکشن پرزرق و برق و هیجان نگیز پیدا نموده ایم؛ بازی هایی که به راحتی و بدون هیچ پیچیدگی می توان از آن ها لذت برد. تصمیم گرفتیم تا این سبک گیم پلی اکشن معروف خود را در Lost Judgment ادامه دهیم.
بازی Lost Judgment طی یک رویداد زنده و مجازی رونمایی شد. خبرگزاری فرانسوی گیم بلاگ که به این رویداد دعوت شده بود، طی این مراسم از کارگردان سری یاکوزا درباره این تصمیمشان پرسید و اینکه آیا به استفاده از گیم پلی نوبتی بازی Yakuza: Like a Dragon در این بازی جدید یعنی Lost Judgment هم فکر نموده بودند یا نه.
توشیهیرو ناگوشی در پاسخ گفت: برای Yakuza: Like a Dragon فرایندی متفاوت در نظر گرفتیم و سیستم مبارزه بازی را از اکشن به یک نقش آفرینی نوبتی تغییر دادیم. انجام این کار برای ما چالش بسیار بزرگی بود. با این حال، بازخوردهای خوبی گرفتیم که ما را شاد کردند. به اینکه در بازی بعدی مان هم از این سیستم استفاده کنیم و آن را گسترش دهیم فکر کردیم، و ممکن است از سیستم نوبتی در یک بازی بیرون از مجموعه یاکوزا هم استفاده کنیم. با این حال، به این نتیجه رسیدیم که چون این مجموعه Judgment متفاوت است، بهترین رویه این است که هر مجموعه را جدا نگه داریم و هر کدام را جداگانه گسترش دهیم و روی نقاط خاص هر کدام تمرکز کنیم. امیدوارم که مخاطبمان ما هم با این تصمیم موافق باشند. از نظر ما اکشن برای مجموعه Judgment مهم ترین عنصر است.
فرایند کاملا متفاوت Yakuza: Like a Dragon به عنوان یک نقش آفرینی نوبتی، پس از نزدیک به ده بازی اکشن در سری بازی های یاکوزا چیزی از دیگر بازی های نقش آفرینی نوبتی ژاپنی کم نداشت. با این حال، استودیوی Ryu ga Gotoku مهارت و توانایی بسیار بالایی در ساخت بازی های اکشن و سیستم مبارزات تن به تن دارد که تصور می کنیم نباید کنار گذاشته شوند. اینکه می توانیم هم فرایند عالی و سرگرم کننده قدیمی یاکوزا را در مجموعه فرعی Judgment داشته باشیم و هم گسترش این مجموعه را به عنوان یک نقش آفرینی نوبتی در قسمت های اصلی، بهترین خبر برای هواداران این مجموعه است.
بازی Lost Judgment همچنین برای اولین بار در تاریخ سری یاکوزا به صورت هم زمان در تمام جهان عرضه خواهد شد. نسخه انگلیسی قسمت اخیر این سری یعنی Yakuza: Like a Dragon که نزدیک ترین زمان عرضه را نسبت به نسخه ژاپنی داشت، باز هم با ده ماه تأخیر عرضه شد. با این حال، بازی Lost Judgment در روز 24 سپتامبر (2 مهر 1400) با صداگذاری ژاپنی و انگلیسی و ترجمه به چند زبان مختلف هم زمان در ژاپن و دیگر نقاط جهان عرضه خواهد شد.
منبع: IGN
منبع: دیجیکالا مگeuroro.ir: تور اروپا ارزان قیمت، تور ایتالیا، تور فرانسه، تور اسپانیا
faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
foroshgahak.ir: فروشگاه کوچک | مجله آموزشی سیستم های مدیریت فروش