سایت های بزرگ محصولات گیاهی و دامی ارگانیک در شیراز ایجاد شود

به گزارش مجله سرگرمی، بررسی مسائل و مسائل شهر شیراز در بخش گردشگری و ارائه راهکارهای توسعه اشتغال در این کلان شهر از موضوعات مهمی بود که در جلسه عصر امروز شورای شهر شیراز به آن اشاره شد.

سایت های بزرگ محصولات گیاهی و دامی ارگانیک در شیراز ایجاد شود

به گزارش خبرنگاران از شیراز، محمد حق نگر عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی گفت: اینکه شهرداری توانسته در این برهه رکود، تمام پروژه هایش را زنده نگه دارد و کارهای عمرانی به قوت در دست اجرا باشد ، یک نمونه شاخص از اقدام و عمل است. برگزاری همایش نشان ایرانی که به زودی در شیراز اجرا می شود، نیز یک برنامه فرهنگی در این زمینه است.

عضو شورای شهر شیراز یکی از راه های توسعه اشتغال در شهر شیراز را تولید محصولات گیاهی و دامی ارگانیک بیان کرد و گفت: شهرداری شیراز با اختصاص 4 سایت بزرگ در 4 نقطه خارج از حریم شهر شیراز زمینه را برای تولید محصولات گیاهی و دامی ارگانیک فراهم کند.

حق نگر شرح داد: با اجرای این طرح، بخش عظیمی از جوانان اشتغال یافته و در فضاهای گلخانه ای و بدون استفاده از سموم شیمیایی و با استفاده کمتر از آب قادر هستند تولیدات ارزشمند وسالمی را عرضه کنند.

جذب گردشگر با اجرای برنامه ضربتی امکان ندارد

علی راستگو نیز با بیان اینکه که جذب گردشگر، با اجرای برنامه ضربتی امکان پذیر نیست و برای دستیابی به یک توسعه متوازن و مستمر در این بخش نیازمند برنامه های دقیق و کارشناسی شده هستیم، گفت: جذب گردشگر نیازمند عزمی ملی همکاری و تعامل بین دستگاهی در سطحی بسیار مطلوب و برنامه ریزی شده است. باید برای همه این واقعیت تعیین شود که گردشگری به عنوان سومین صنعت برتر جهان می تواند اقتصاد و شرایط زندگی مردم را بهبود بخشیده و متحول کند اما این مسائل تنها در حد شعار باقی مانده و عملیاتی نشده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: باید تفاوت بین گردشگر ایرانی که به خارج می رود با گردشگر خارجی که به ایران می آید را مورد توجه قرار داد، چراکه گردشگر ایرانی به دنبال تفریح و تجارت در کشورهای خارجی است، اما ورود گردشگر خارجی به ایران بیشتر با هدف بررسی تاریخی و بازدید از مکان های تاریخی انجام می شود.

وی به میزبانی ایران در برنامه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری که بهمن ماه برگزار می شود، اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 300 نفر از این افراد قرار است به شیراز سفر کنند که این اتفاق فرصت خوبی برای شناساندن فرصت ها و ظرفیت های گردشگری شیراز به جهان است.

استان فارس در جذب اعتبارات مظلوم مانده است

رئیس کمیسیون عمران شورای شیراز نیز گفت: عوارض تعیین و دریافت شده از فعالان اقتصادی در بخش های مختلف در شیراز باید متناسب با جغرافیای محل کسب باشد. کسی که در مرکز کلانشهری نظیر شیراز به فعالیت اقتصادی در هر حوزه ای مشغول است، نباید در پرداخت عوارض مشابه فعالان در حاشیه شهر باشد.

رضا محمدیان با تصریح اینکه یکی از دلایل ترافیک در مرکز شیراز، وجود مطب ها، مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی پزشکی، فروشگاه ها و مراکز تجاری مختلف است، گفت: کسی که در مرکز شهر به فعالیت مشغول است به طور قطع درآمد بیشتری نسبت به فعالان در سایر نقاط شهر و به ویژه حاشیه های شهر کسب می کند و باید عوارض بیشتری هم پرداخت کند.

محمدیان گفت: شورای شهر به دنبال تدوین بسته های تشویقی برای خروج پزشکان از نقاط مرکزی شیراز است که امیدواریم با تعامل و همراهی مناسب پزشکان، دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، شورا و شهرداری، شاهد تدوین بسته ها و راهکارهای مناسب در این مورد باشیم.

محمدیان همچنین با اشاره به قرار داشتن در فصل بودجه بندی دولت، گفت: متاسفانه فارس که همواره آزمایشگاهی برای دولت ها بوده و هست در اختصاص بودجه مظلوم بوده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با تاکید بر لزوم توجه اعضای شورا به این مهم، به وزن بالا و تاثیرگذاری مطلوب 18 کننده استان فارس در مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل مناسب بین کنندگان مردم فارس و شیراز در مجلس و کنندگان شورا، شاهد اختصاص بودجه های مناسبی متناسب با شرایط فارس و شیراز در قانون بودجه باشیم.

محمدیان گفت: اگر 10 درصد از بودجه اختصاص داده شده به دریاچه ارومیه به بختگان و سایر دریاچه های فارس اختصاص می یافت، مسائل ناشی از خشکسالی در این استان کمرنگ تر می شد.

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71435

به "سایت های بزرگ محصولات گیاهی و دامی ارگانیک در شیراز ایجاد شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت های بزرگ محصولات گیاهی و دامی ارگانیک در شیراز ایجاد شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید