ساخت لباس قفس عنکبوتی برای درمان بیماران حرکتی در ایران

به گزارش مجله سرگرمی، دستگاه های قفس عنکبوتی و لباس فضایی برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات عصبی و حرکتی برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته شد.

ساخت لباس قفس عنکبوتی برای درمان بیماران حرکتی در ایران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نادر علیرضالو، طراح و فراوری نماینده لباس فضایی و قفس عنکبوتی (اسپایدر کیج) در نشست خبری گفت: طراحی و فراوری این دو وسیله برای درمان و توانبخشی مبتلایان به فلج مغزی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ایران بعد از کشور های روسیه، امریکا، لهستان و برزیل توانسته است این دو دستگاه و وسیله را طراحی و فراوری کند، اضافه نمود:این دو دستگاه نقش مکمل را داشته و سه کار اصلی شامل تقویت عضلات ضعیف و تحلیل رفته، اصلاح راستای بدن و حس عمقی را انجام می دهند.

علیرضالو اظهار داشت:کودک دچار فلج مغزی با استفاده از لباس فضایی توانایی ایستادن و ایجاد خط تعادل را کسب می نماید؛ ضمن اینکه بچه ها می توانند از 6ماهگی تا 6سالگی از این دو دستگاه استفاده نمایند و در افراد دیگر دچار فلج مغزی نیز قابل استفاده است.

این طراح و فراوری نماینده دستگاه توانبخشی افزود:این دو دستگاه در کشور بومی سازی شده و قابلیت استفاده از سن زیر دو سال تا سنین بالاتر را داراست.

وی بیان داشت:قفس عنکبوتی بسته جامع تعلیق درمانی است؛ ضمن اینکه پروسه درمانی با این دو وسیله به این صورت است که هزینه درمانی را در طولانی مدت کاهش داده و باعث تسهیل درمانگر در راستا درمان بیمار می گردد.

علیرضالو متذکر شد: هزینه تهیه این دو دستگاه در مجموع حدود13میلیون تومان است؛ درحالی که قیمت نمونه خارجی این دو دستگاه 180میلیون تومان است.

طراح و فراوری نماینده دستگاه های توانبخشی با اشاره به نشانه های مختلف فلج مغزی، اضافه نمود:وقتی به مغز اکسیژن نرسد، ساختار حرکتی کنترل نمایندگی مغز آسیب می بیند.

وی یادآور شد: در بعضی بچه ها عضلات و بدن شل، بعضی سفت، در بعضی نصف بدن سفت و در بعضی همه اندام سفت می گردد.

علیرضالو تاکید نمود: پروسه درمان هرچه زودتر انجام گردد بهتر است و اگر از 6ماه تا سه سالگی درمان آغاز گردد بهبودی فلج مغزی 90درصد رشد خواهد داشت.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57244

به "ساخت لباس قفس عنکبوتی برای درمان بیماران حرکتی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت لباس قفس عنکبوتی برای درمان بیماران حرکتی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید