زیرساخت های جنوب استان بوشهر توسعه می یابد، تکمیل اسکله خور خان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سکینه الماسی ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان بردخون گفت: تیم های ورزشی حوزه انتخابیه حمایت شده اند و در پکیج فرهنگی برای احداث سالن نمایش در منطقه پیش بینی های لازم انجام شده است.

زیرساخت های جنوب استان بوشهر توسعه می یابد، تکمیل اسکله خور خان

وی با تأکید بر حل مسائل بهداشتی منطقه، اضافه نمود: با محیط زیست کشور هماهنگی می گردد تا همکاری و اقدامات لازم برای صدور مجوز سایت پرورش میگو در بردخون انجام گردد و موجب تقویت اشتغال در این منطقه گردد.

نماینده مردم شهرستان های عسلویه، کنگان، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات خوبی در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی اختصاص یافته است.

وی اضافه نمود: پیگیری هایی صورت می گیرد تا نهادهای مسئول با همکاری شهرداری برای درختکاری، ایجاد پارک جنگلی، افزایش پوشش گیاهی و فضای سبز اقدام نمایند.

الماسی گفت: مصمم هستیم در سفر ریاست جمهور به استان تکمیل اسکله خور خان یکی از پروژه های پیشنهادی برای تصویب در هیئت دولت آماده گردد.

صیادان به سختی فعالیت می نمایند

علی اخلاقی بخشدار بردخون نیز با اشاره به مسائل بردخون گفت: اسکله خورخان یکی از خواسته ها و آرزوهای مردم منطقه است که احتیاجمند توجه بیشتر شیلات و اختصاص اعتبارات ملی است.

بخشدار بردخون اضافه نمود: صیادان بردخون با سختی و تحمل مسائل در دریا فعالیت می نمایند و به صید مشغول هستند و اگر اسکله خور خان تکمیل گردد دغدغه آنان رفع می گردد و صیادان با آرامش به کار صید و امرار معاش می پردازند.

وی اضافه نمود: منطقه در زمینه امکانات بهداشتی درمانی محروم است و با توجه به فرسودگی مرکز احتیاجمند احداث ساختمانی درخور مردم این دیار است تا دغدغه مردم رفع گردد.

اخلاقی با بیان اینکه جمعیت بیمه شده های تأمین اجتماعی در بخش زیاد است، گفت: امیدواریم تأمین اجتماعی در زمینه استقرار داروخانه تعیین و فعالیت پزشک تعیین تأمین اجتماعی در منطقه کوشش کند تا کمبود پزشک به دلیل افزایش جمعیت و مهاجرپذیری جبران گردد.

بخشدار بردخون ابراز داشت: 60 درصد مردم به کشاورزی اشتغال دارند و سه هزار هکتار از زمین­ها به زیر کشت محصولات مختلف بویژه گوجه فرنگی می رود که حداقل شش هزار نفر به صورت مستقیم شاغل می شوند و مشاغل دیگری در کنار آن ایجاد می گردد و این فعالیت ها بدون حمایت مستقیم دولت انجام می گیرد که ضرورت دارد درخواست کشاورزان در زمینه برق دار کردن چاه ها عملی گردد.

وی با اشاره به اینکه صیادی یکی از مشاغل مهم است، توضیح داد: بردخون پتانسیل ایجاد سایت پرورش میگو را دارد تا زمینه اشتغال پایدار فراهم گردد که تاکنون فرمانداری و مسئولان بخش و شهرستان پیگیری هایی نموده اند و سرمایه گذارانی نیز آماده فعالیت هستند اما عملیاتی شدن آن احتیاجمند همکاری محیط زیست و شیلات است تا شاهد رشد و توسعه منطقه در سایه گسترش این مشاغل باشیم.

اخلاقی با تقدیر از فعالیت های اجرا شده، بیان نمود: در حوزه شهری شبکه آبرسانی وضعیت مطلوبی ندارد و می توان با صرف هزینه و اختصاص اعتبار به منظور تعمیر یا تعویض شبکه های فرسوده از اتلاف منابع آب جلوگیری کرد تا زمینه صرفه جویی و بهینه کردن مصرف آب فراهم گردد.

بخشدار بردخون گردشگری را فرصت مناسبی برای پیشرفت بردخون دانست و گفت: بخش بردخون پتانسیل های بالایی در زمینه گردشگری دارد زیرا دارای جنگل، کوه ، دشت، دریا، جزیره و نعمت های فراوان دیگری است اما احتیاجمند بسترسازی است.

وی اضافه نمود: ایجاد پارک و بوستان ساحلی در حاشیه دریا و ساخت تفریحگاه فضای مناسبی برای حضور مردم است اما احتیاج به مجوز محیط زیست دارد تا این فرصت گردشگری در اختیار مردم و مسافران قرار گیرد و همگان از منافع آن بهره مند شوند.

نماینده عالی دولت در بخش به فرهنگ و هنر منطقه اشاره نمود و اضافه نمود: بردخون هنرمندان زیادی دارد که با دست خالی فعالیت می نمایند و حتی سالن نمایش ندارند و با امکانات کم و بدون پلاتو در کشور و استان رقابت می نمایند و احتیاج به حمایت بیشتری دارند.

اخلاقی با یادآوری موضوع ورزش گفت: ورزش بردخون با همه کاستی ها و کمبودها زنده است و رشته های ورزشی بویژه فوتبال و شطرنج در منطقه فعال هستند اما بعضی از تیم های فوتبال در لیگ های استانی فعالیت می نمایند اما ممکن است به دلیل کمبود منابع اقتصادی از این مسابقات انصراف دهند.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10982

به "زیرساخت های جنوب استان بوشهر توسعه می یابد، تکمیل اسکله خور خان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های جنوب استان بوشهر توسعه می یابد، تکمیل اسکله خور خان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید