زیباترین مسیرهای ریلی جهان که باید تجربه کنید

به گزارش مجله سرگرمی، مجذوب کنندهیت سفر با قطار همواره حس و حال عاشقانه و ماجراجویانه ای داشته است. سفر با قطار یکی از قدیمی ترین راه های رفت وآمد است که مسافران آن می توانند در طول راستا بنشینند، استراحت نمایند و از چشم انداز لذت ببرند. راستای که بعضی از قطار های سواری از آن عبور می نمایند آن قدر تماشای است که خود جاده می تواند یکی از مجذوب کننده ترین بخش های سفر باشد. قطارهایی که از چشم انداز های تماشای دنیا در امتداد قله های پوشیده از برف یا بیابان های پرتقالی عبور می نمایند. اگر شما هم دوست دارید تجربه تماشا این راستاهای ریلی چشم نواز و روح نواز را داشته باشید، اینجا ده مورد از زیباترین راستاهای ریلی دنیا را در فلایتیو به شما معرفی می کنیم:

زیباترین مسیرهای ریلی جهان که باید تجربه کنید

جهت دنالی استار (Denali Star)، آلاسکا، ایالات متحده آمریکا

دنالی استار (Denali Star)، قطار اصلی راه آهن آلاسکا است که انکوریج (Anchorage) را به شهر فربنکس (Fairbanks) متصل می نماید. این جهت ایستگاه هایی در واسیلا (Wasilla) ، تالکتینا (Talkeetna) و دنالی پارک (Denali Park) دارد. در این جهت، نهرهای درخشان و متعددی از محل زندگی ماهی های قزل آلا و جنگل های توس و صنوبر به چشم می خورد. این ترکیب را کنار فرشی از گل های رز بنفش قرار دهید و تصور کنید چه ترکیبی نفس گیر می سازند! همان طور که از نامش معین است، پارک ملی دنالی یکی از تماشای ترین پارک های ملی در ایالات متحده است و واقعاً را ه آهن آن از جهتی تماشای و بی نظیر عبور می نماید. ممکن است وقتی مسافر این جاده اید، خوش شانس باشید و خرس، گوزن یا کاریبو را هم در طول جهت ببینید. کوه مک کینلی با ارتفاع 20156 فوت (6144 متر) در این اطراف هم بلندترین قله کوه در آمریکای شمالی است که در این جهت به چشم می خورد.

جهت ترانزالپین (TranzAlpine)، نیوزیلند

قطار ترنزآلپاین (TranzAlpine) روزانه بین کرایست چرچ (Christchurch)، پارک ملی آرتور (Arthurs Pass National Park) و شهر گریموس (Greymouth) در حرکت است. جهت آن از ساحل شرقی تا ساحل غربی جزیره جنوبی نیوزلند می رود. پس از خروج از کرایست چرچ، قطار از زمین های زراعی حاصلخیز دشت های کانتربری عبور می نماید و می توانید از تماشا منظره ها هیجان انگیزی که بر فراز تنگه های عمیق در حین حرکت در امتداد رودخانة وایماکاریری یخ زده اند، لذت ببرید. سپس قطار کوه های آلپ جنوبی را پشت سر می گذارد، جایی که منظره ها تماشای و منظره کوهستانی منطقه در هر نوبت، یکی پس از دیگری زیبایی و هیبت بی نظیر آن شما را شگفت زده می نماید. انتها، پس از یک سفر طولانی، قطار به گریسموس در ساحل غربی می رسد. جایی ک یک ایستگاه عالی و در دسترس برای بازدید از پاونکیکی و یخچال های همواره محبوب فرانتس یوزف و یخچال روباه است. طبیعتی که جزء خاص ترین منطقه ها تماشای نیوزلند محسوب می شوند.

قطار رووس ریل (Rovos Rail)، آفریقای جنوبی

رووس ریل که به اسم مجلل ترین قطار دنیا شناخته شده است، ترکیبی از هتل های لوکس و زیباترین فضاهای طبیعی کنار هم می آورد و از جهتهای نفس گیر و بی نظیر آفریقای جنوبی عبور می نماید. این جهت 1600 کیلومتر (994 مایل) بین کیپ تاون و پرتوریا را در سه روز و دو شب طی می نماید و دو توقف در راه دارد:

توقف اول در شهر قدیمی Matjiesfontein در کارو و توقف دوم در شهر تاریخی استخراج الماس کیمبرلی انجام می گردد. جهت بازگشت هم به همین میزان مجذوب نماینده و فرق دارد. در طول جهت و سفر با قطار هتل ها و استراحتگاه های پنج ستاره و کاملی وجود دارد که عیش ونوش سفر در این منطقه ها تماشای را برای مسافران کامل می نماید.

بلموند هیرام بینگام (Belmond Hiram Bingham)، پرو

قطار هیرام بینگام در کمتر از چهار ساعت، این قطار زیبا سفر تماشای بین شهر کوسکو، ماچو پیچو و شهر مقدس اینکا در بالای کوه های آند را طی می نماید. نام این قطار از نام یک کاوشگر آمریکایی گرفته شده است که ماچو پیچو را در سال 1911 دوباره کشف کرد. رنگ آبی و طلایی چشمگیر هیرام بینگهام در مقابل منظره ها سرسبز پرو منظره های فراموش نشدنی را می سازد. واگن های قطار که میزبان حداکثر 84 مهمان است، شامل دو واگن ناهارخوری، یک واگن بار و یک واگن منظره ها با نمای باز است تا با تماشا آنها غرق در زیبایی های منظره ها و فضای خاص آن شوید. واگن ها و کوپه های قطار تزئین شده به سبک کالسکه های پولمن دهه 1920 است. هر واگن قطار از چوب صیقلی و برنج با جایگاه های راحتی بزرگ مبله شده است. قطار به وسیله بلموند، یکی از لوکس ترین مارک های هتل دنیا مدیریت می گردد.

قطار گلسیر اکسپرس (GLACIER EXPRESS)، سوئیس

سوئیس به علت کیفیت و زمان بندی قطارهای خود مشهور است و گلسیر اکسپرس یکی از برترین نماینده ها برای این ادعا است. این قطار که از زرمات به داووس یا سنت موریتز می رود، کندترین قطار سریع السیر دنیا هم نامیده می گردد. سفر با قطاری گلاسیر اکسپرس حدود 8 ساعت طول می کشد اما یک علت خوب می تواند این سرعت کند قطار را توجیه کند! قطار در منظره ها کوهستانی دست نخورده، پیست های اسکی پرزرق وبرق، دره های باریک، پیچ های تنگ، 91 تونل و در 291 پل حرکت می نماید و خاص ترین تصاویر و طبیعت را به مسافران خود نشان می دهد. قطار جدیدتری که گلسیر اکسپرس اضافه نموده اند به ارتفاع بالایی از قله های کوه اطراف هم می رود و از جهتی افسانه ای عبور می نماید. در طول جهت بخش هایی مثل خدمات آشپزی، کوپه ها و ایستگاه هایی که اطلاعات در خصوص طبیعت و فرهنگ مردم منطقه می دهند هم به مسافران خدمات می دهند.

غان (The Ghan)، استرالیا

برای سفری که هیچ وقت از فکر و حافظه تان پاک نمی گردد آماده اید؟ سفر در غان و جهت ریلی افسانه ای آن شما را به اعماق قلب استرالیا می برد. قطار غان دو شب و سه روز طول می کشد تا از آدلاید در استرالیای جنوبی به داروین در انتهای سرزمین شمالی سفر کند. این مسافت 1851 مایل (2987 کیلومتر) است و از مرکز استرالیا می گذرد. مسافت طی شده به تنهایی نفس گیر است و رنگ ها و منطقه ها کویری آن زندگی را تغییر می دهد! قطار به مدت چهار ساعت در آلیس اسپرینگز و کاترین متوقف می گردد و امکان گشت وگذار در زمین های اطراف و طبیعت بکر آن منطقه را فراهم می نماید. در قطار سالن های ناهارخوری مجلل، کابین خصوصی، خدمات کامل مسافرتی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

خط آهن راکی (Rocky Mountaineers) ، کانادا

سفر از خط آهن راکی شما را مهمان یک سفر دوروزه می نماید که از شهر تفریحی کوهستانی بانف در آلبرتا و جهت ریلی در کوه های چشم نواز راکی کانادا عبور و به شهر ونکوور، یکی از بزرگ ترین شهرهای دنیا می رساند. منظره ای که در حال عبور است چیزی کمتر از یک بیابان بکر نیست: صخره ها و دره های گدازه سیاه، دریاچه های یخچالی، رودخانه های متلاطم، گوسفندهای شاخ دار، و شاید حتی یک خرس سیاه یا گریزلی فقط بخشی از طبیعتی است که در این جهت با چشمانتان می بینید. با استفاده از سرویس خط آهن راکی مسافران می توانند با خوردن غذاهای لذیذ تهیه شده به وسیله سرآشپزهای حرفه ای قطار و تماشا چشم میزانای وسیع به وسیله پنجره های پانوراما تجربه فراموش نشدنی را زندگی نمایند.

راه آهن چینگ های تبت (Qinghai-Tibet)، چین

این جهت ریلی با مسافت 1215 مایل (1956 کیلومتر) ، بلندترین راه آهن دنیا است که زینینگ، مرکز استان چینگ های و لهاسا، مرکز تبت را به هم متصل می نماید. بیش از نیمی از این سفر در ارتفاع 13000 پا (4000 متر) از سطح دریا واقع شده است. با این تفاسیر، اجازه دهید وعده یک سفر دریایی با عبور از یخ بندان های دائمی و کمبود اکسیژن در طول این جهت را به شما بدهیم! این خط از گذرگاه کوهستانی تانگولا (Tanggula) است که در ارتفاع 16640 فوت (5072 متر) ، مرتفع ترین جهت در دنیا است عبور می نماید. هر قطار دارای اکسیژن برای هر مسافر و یک پزشک در واگن است. چشم میزانای کوهستانی، کوه های پوشیده از برف، کوهپایه های سبز و منظره ها هیجان انگیز فولکلور تبت، یک تجربه مادام العمر را تضمین می نماید. تجربه ای که تا ابد در فکر شما ثبت خواهد شد، چیزی شبیه به یک خواب در عالم واقعیت!

ونیز سیمپلون اکسپرس (Venice Simplon-Orient-Express)، اروپا

قطار افسانه ای ونیز سیمپلون اورینت اکسپرس که به خودی خود یک اثر هنری و نماد واقعی آرت دکو است، یکی از مشهورترین و عاشقانه ترین سفرهای دنیا را دارد. از پاریس یا لندن به ونیز یا استانبول. این سفر اروپا را درنوردیده و از منظره ها تماشای و خاص این منطقه ها به بعضی از مجذوب نماینده ترین شهرهای قاره قدیمی می رسد. بلومند که مدیریت قطار هیرام بینگام در پرو را انجام می دهد، مسئولیت این قسمت را هم به عهده دارد و سفری فراموش نشدنی را برای تک تک مسافران خودش تضمین می نماید. کابین های پرنعمت و قدیمی، غذاهای لذیذ و تفریح های زنده در سفر، سفر با این قطار لوکس را به یکی از برترین تجربه های مسافرتی دنیا تبدیل می نماید.

راه آهن ترانسیبری (Golden Eagle Trans-Siberian Express) روسیه، منگولیا و چین

راه آهن حماسی ترانسیبری، در یک سفر 15 روزه شما را از مسکو به پکن می رساند! این راه آهن طولانی ترین خط ریلی پیوسته روی زمین است. سفری بی نظیر که شش منطقه زمانی را در بر می گیرد و 5000 مایل (9000 کیلومتر) یا بیش از یک سوم کره زمین را در طول سفر زیبا پا می گذارید! جهتهای این منطقه در واقع شهرهای بزرگ را به شهرهای روستایی وصل می نماید. از قدرت و شکوه روسیه اروپایی تا شرق دور مرموز این کشور، از راه اورال تا وسعت جنگلی وسیع سیبری همگی را در طول این سفر 15 روزه به چشم خواهید دید. قطار توقف های مختلفی در طول جهت دارد. می توانید در هر یک از این توقفگاه ها آخرین خانه رومانوف ها در یکاترینبورگ را کشف کنید، به دریاچه بایکال بروید، در بخش هایی از سرزمین های گرجستان و مغولستان کمپ کنید و شهر قدیمی و هیجان انگیز مغولستان، اولان باتر را ببینید. قطارها و واگن هایی که برای این جهت در نظر گرفته شده اند دارای حمام اختصاصی، تهویه مطبوع در تابستان، تأمین گرمای کامل در زمستان، خدمات خشک شویی، تلویزیون، پیانیست مقیم و پزشک انگلیسی زبان است.

سهند بلاگ: سهند بلاگ: با سهند بلاگ از وبسایت و وبلاگ رایگان بهره ببرید

منبع: همگردی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161508

به "زیباترین مسیرهای ریلی جهان که باید تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مسیرهای ریلی جهان که باید تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید